טיולים בטבע

על החוף באל פסקאדור

ברצועת החוף צפונית למאליבו קיימים כמה חופים נפלאים ומרהיבים הידועים ברוחבם הגדול וצורתם המיוחדת. יש לנו כאן את חוף אל מטדור, חוף ליאו קאריו וביניהם ממוקם חוף אל פסקאדור שפירושו מספרדית "חוף הדייג". באחד מימי השבוע שעבר כשיענקלה ביקר אצלנו החלטנו לקפוץ עם הילדות לחוף הים, מזג האויר הנפלא פשוט דחף אותנו לצאת לחוף. בעבר ביקרנו עם הילדות בחופי ליאו קאריו ואל מטדור ורצינו לבקר בחוף אל פסקאדור על מנת לתהות על קנקנו ולאפשר לילדות ביקור בחוף בו מעולם לא ביקרו, חוץ מזה הוא נמצא בין אל מטדור וליאו קאריו כך שלא נצרכנו לנסוע רחוק, זה ממש על אותה דרך.

החננו את המכונית במגרש החנייה שבחוף וירדנו במורד בצוקים על שביל לחוף. מעולם לא ביקרתי בחוף זה בעבר והופתעתי מרוחבו, רצועת חוף רחבה המאפשרת מרחב לשוהים בו ולפי האינפורמציה שהגיעה אלי בקייץ הוא משמש בעיקר לכל אלה שחובבים שיזוף ממושך לקרניה של השמש. בהשוואה לחופי ליאו קאריו ואל מטאדור הוא די משעמם פשוט מחוסר המערות ונקיקי הסלעים הקיימים בשני החופים האחרים אולם רצועת החוף הרחבה שלו מחפה על המחסור במערות והנוף המרהיב.

הילדות השתכשכו במימיו הקרירים של האוקינוס ונהנו מכל רגע, טוב מה הפלא? בניו מקסיקו אין אוקינוס וחופים נפלאים ורחבים כמו בקליפורנייה ובכל פעם שהן מגיעות אלינו החוף נמצא בראש סולם הבילוי שלהן, וכמובן כשהן נהנות אז גם אנחנו נהנים לראותן מאושרות הלא לשם כך הגענו הבוקר לכאן!

משסיימו הבנות אל השתכשכותן במיים טיילנו מעט לאורכו של החוף ונתקלנו בכל מיני קונכיות מעניינות שנפלטו מהאוקינוס, עשבי ים ועצמים אחרים שפעם שהו במצולות והיום הגיעו בדרך לא דרך לחוף. כמובן שמזג האויר הקייצי שיתף איתנו פעולה לכל אורך הדרך והשרה עלינו הרגשת  אמצע הקייץ למרות שאנחנו עדיין נמצאים בעונת החורף. מזג האויר השתגע השנה ואסור כמובן לפספס את ההזדמנות לבקר בחוף!

הקליקו על התמונות להגדלה

השלט בכניסה לחוף

החוף כפי שהוא משקף ממרומי הצוקים.

לאחר שהחננו את מכוניתנו במגרש החנייה הסמוך לחוף החילונו לרדת במורד השביל לכיוון החוף, מדרגות עשויות מקורות עצים עבות נקבעו לאורכו של השביל לנוחות המבקרים וההליכה עליהם די נוחה.

פה ושם ניתן להבחין בכמה סלעים חלקם בתוך המיים וחלקם על החוף.

רצועת החוף רחבה ומאפשרת מרחב שיזוף לכל המעוניין.

בכמה מקומות ממש קרוב לשפת הים ראינו חרציות פורחות בצבעים מרהיבים

כאמור הילדות בילו במיים וטיפוס על הסלעים.

טיילנו מעט על החוף ונתקלנו בכל מיני עצמים כמו קונכיות, עשבי ים, חלקי גזעים שעוצבו על ידי המיים והרוחות בצורה של נעל ואפילו כלוב ללכידת לובסטרים חלוד שראה פעם ימים טובים יותר.

שקנאי נחת במיים בנסיון ללכוד דג אולם ללא הצלחה מרובה.

אחד השחפים מצא בקרבת החוף שאריות של סנדוויץ' עטוף בנייר כסף. הוא לא היסס והביא אותו לקרבת המיים שם נאבק בעטיפה עד שהצליח להגיע אל שארית הסנדוויץ', כמובן שלא היססתי לצלמו על חם!

בדרכנו חזרה נילוותה אלינו קבוצה של כעשרה שוטרים על אופנועים שנסעו לצידנו כמה עשרות מילין עד ששינו לבסוף כיוון ונסעו לדרכם. אנחנו כמובן נוסעים לפי כל כללי החוק אז נפנפנו להם לשלום וחלקם אף החזיר חיוך קטן לעברנו כאילו להרגיענו שהכל בסדר.

יום "קייצי" נפלא הגיע כאן לסיומו וכמו תמיד כשאתה נהנה ממשהוא הוא חולף יותר מידי מהר. אז לפחות יש לנו תמונות נפלאות שבוודאי יזכירו לנו את החוויה הנפלאה הזאת בעתיד.