33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

התארגנות ויעילות טובים לבריאות.

אומרים עליי שאני מאורגנת, מסודרת, יודעת ל"תקתק" דברים.

מטבעי אני בונה צעדים קדימה, אפילו כשאומרים לי ..."יש הרבה זמן לחשוב, להתארגן...".  "רחוק לי מידי" , יש בי את הרצון לייצר תוכנית פעולה , לא לחכות לרגע האחרון ואז להיות מופתעת, לשכוח .

לקראת קניות אני מכינה רשימה מסודרת, יודעת מה צריך לקנות לבית מבחינת מוצרי מזון, חומרי ניקיון היגיינה ואחרים. 

לקראת חגים , אני בונה תוכנית פעולה של ניקיון בית, בישולים, קניות לילדים,מתנות,  מאתגרת את לוח הזמנים כדי להיות מוכנה ולא ברגע האחרון. 

בהיותי עצמאית אני מנסה לשלב בין לוח הזמנים המשפחתי ושעות עבודה בקליניקה מבלי לפגוע אחד בשני. מתארגנת מראש על ארוחת צהרים לילדים, מבשלת בשעות הערב או בשעות הבוקר , אחרי שיוצאים להסעה. כמו כן מבחינת אירגון כביסות וכל דבר אחר הקשור לבית ומשפחה.

מנהלת יומן,  "צפי שבועי" של הדברים אותם אני עושה עם הילדים...אסיפת הורים, שיעורי בית, הכנה למבחנים ועוד לצד שעות עבודה בקליניקה במיוחד אחה"צ או ערב. דבר אחד קבוע , פעילות גופנית , שיעורי עיצוב ויוגה בשעות הבוקר , ולעיתים הליכה בבוקר או לפני שחוזרים מבית הספר , כלומר שעות הצהרים. 

אהה... כן. ניקיון בית ביום חמישי גם קבוע indecision .

כפי שאנו יודעים ומבינים, למרות שקשה  ליישם , אם באופיינו איננו כאלה, סדר, ואירגון יוצרים חיים ואיכות חיים טובים יותר. אנחנו יעילים ומתפקדים בצורה טובה יותר . סביבת הבית והעבודה שלנו נקיים, מאורגנים, מסודרים ותורמים לתחושת  הטוב בבית. 

 אירגון תפריט , בישול מסודר, מביא לירידה במשקל ושמירה עליו, מונע אכילה לא מבוקרת של ממתקים, חטיפים וכולי. 

בואו נבין איך אירגון וסדר, חשיבה קדימה , בניית תפריט שבועי,הקפדה על בישול  והכנת אוכל עוזרים לנו לשמירה על הבריאות, לשמירה על מטבח נכון, עשיר במגוון מזונות בריאים ומטיבים. 

 רשימת קניות  הינה אתגר. ברשימה אנחנו צריכים לכלול את מגוון המזונות אותם אנו אוכלים באופן קבוע , ירקות, פירות,טריים וקפואים, פחמימות,קמחים, מוצרים מן החי, או מן הצומח, קיטניות ועוד. לעיתים להוסיף מזונות אותם אנחנו רוצים לנסות ולהתנסות...קינואה, אורז מלא, פסטה על בסיס אורז, דפי אורז, איטריות שונות, שפע סויה, טופו דג....כמה שיותר להעשיר את המטבח והתפריט במרכיבי מזון. 

 אני לא אוהבת לקנות דרך האינטרט אבל לאחרים הדבר מתאים. יצירת רשימת קניות דרך אתר של רשת סופרמרקטים ומשלוח עד הבית.  

 מניסיוני , כשקונים ירקות רצוי לבחור אותם קשים , כדי שיתרככו במהלך השהייה במקרר. לשמירה על טריותם ,מניחים אותם בתחתית המקרר בתוך שקית, במגירה מיועדת או בסלסלה. 

 לבדוק באופן פעיל מה נגמר במזווה, במקרר. לא לקנות כדי שיהיה בארון וישאר כאבן שאין לה הופכין. 

 רצוי לבשל מנה עיקרית ותוספת ליומיים כעוף, שניצלים, קציצות ולהתאים  אורז, פסטה, תפוח אדמה, ירקות. . 

במידה ואתן חרוצות, ויש לכן זמן וכייף לבשל , אזיי מידי יום. 

ניתן להכין אוכל ולהקפיא ..בצק פילו ממולא בירקות, להניח בקופסא , או תבנית אלומיניום עם מכסה , לרשום תאריך ולאפות בעת הצורך. 

דפי אורז במילוי צמחוני או ירקות מוקפצים ונתחי עוף,  ניתן להקפיא.

ממולאים של כרוב, פלפל באורז וירקות , פשטידות ניתנים להקפאה בתבנית עם מכסה ייעודי, מתאים. 

להכין כמות כפולה של מזון כמרק, אורז, שניצלים, עופות, להקפיא חלק ולהשתמש בעת הצורך. 

 הכנת סלט ירקות ללא תיבול,    לכסות במכסה מתאים. לתבל לפני ארוחה. 

הכנת טחינה ביתית, מטחינה גולמית כדי לתבל את המנה או הסלט. מעלה את רמת החלבון בארוחה, וכן את תחושת השובע. מנת טחינה יכולה להשמר כיומיים במקרר. 

 כשאנו אופות  עוגיות ביתיות, השליטה שלנו על המרכיבים וכמות הסוכר היא חשובה. נותן לנו את הערך האם לאכול אחד או את כל הקופסא.., לא צריך, טעימה של אחד מספיקה. 

 אכילת ארוחת בוקר הינה חשובה לתחושת השובע היומית. מאפשר לגוף להיות שבע ולא לחטוף לאכול מכל הבא ליד. המשפט נאמר אף על פי ולמרות שאני מכירה את התאוריה שאומרת .."אם אוכלים בבוקר, התאבון נפתח כל היום". איכות ארוחת הבוקר היא חשובה ,מנה המכילה סיבים תזונתיים, ושתיית שתי כוסות לפחות של מים להעמיק את תחושת השובע  .

 מרק הינו מנת מזון משביעה , מזינה ועשירה בימי החורף , לכן חשוב להכין סיר מרק למספר ימים כדי לאזן את תחושת הרעב והחיפוש אחר מזון בימים הקרים. 

 לנשים עסוקות ועובדות הרבה שעות במהלך השבוע אמליץ לבשל ביום שבת להכין מנות שיכולות לשרת אותן ואת המשפחה. 

 אפיית לחם ביתי שווה חוויה וטעם שלא משיגים בלחם קנוי. כמו כן כשמכינים לחם ביתי אנו אחראים על תכולתו ומרכיביו ...חומרים טריים ומזינים. 

 שתיית מים במהלך היום תורמת לרעננות הגוף ופעילות מעיים טובה. 

 במפגשים שלי עם נשים עסוקות בקליניקה, נשות קריירה, נשים פעילות ,אני מייעצת .."בקשו עזרה, אל תתבישו ". 

זה הזמן להתגאות בבישולים של בן הזוג/בעל. לעשות שיתוף פעולה בקניות , לעבוד בזוגיות...

במידה ויש לכן חברה, אמא, אבא, חם, חמות,  שיכולים לעזור בבישול, בקניות, תעזרו בהם, תעזרו בכוח ובידע שלהם לאכול נכון ובריא. אפילו תכוונו אותם איזה בישולים אתם מעונינים ורוצים לאכול ולגוון. עזרה זו יכולה להיות מתוך חברות ואולי בתשלום....  

אירגון וסדר יכולים להקל על ניהול בית ושמירה על הבריאות. 

מקווה שהעלתי רעיונות טובים...אם גם לכם יש טיפים ועיצות אשמח להתעדכן ולעדכן בבלוג. 

תודה אתי. 

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת