00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

משלוח מנות לפורים שיגרום לכם מצב רוח והנאה ללא רגשי אשמה

10/03/2014

לכבוד פורים החלטתי להביא לכם משלוח מנות שונה שישפר את מצב הרוח שלכם ויתן לכם הרגשה של התרוממות ושמחה מבלי להכנס לדיכאון על שהדיאטה נהרסה וללא רגשי אשמה מיותרים.

הכוכב סרוטונין

לסרוטונין תפקיד ראשי בתחושות וברגשות הקשורים ל"מצב הרוח"כגון: התרוממות רוח,התעלות ואופוריה. בדומה להשפעת סמי ההזיה אקסטזי ו - LSD. מונע תחושת דכדוך ומגביר את תחושת השובע.החומר התגלה בשנות החמישים,מחקרים שצפו בהתנהגות בבעלי חיים לימדו על פעולתו של "כימיקל הרגש" קופים שלקו במיעוט סרוטונין קפצו מעץ לעץ בצורה מסוכנת ונועזת,והיו יותר מועדים מאחרים לנפילות ופציעות. מאוחר יותר החלו לבדוק את השפעת הסרוטונין על בני האדם. המחקרים היום מתמקדים בהשפעות של מחסור הסרוטונין ובאפשרויות לחקות את החומר על ידי תרופות.היום אפשר להגביר את רמות הסרוטונין במוח באמצעות האוכל ולהגביר את מצב הרוח המרומם על ידי מזונות שונים.

כוכב היום סרוטונין בתחפושת 

אי אפשר לקבל את הסרוטונין ישירות מהמזון משום שהוא לא יגיע פעיל למוח.על כן הוא צריך את עזרתו של טריפטופן אחת מ- 20 חומצות אמיניות (חומרי הבניין של החלבונים)הנפוצות בטבע. תאי הגוף אינם מסוגלים לסנתז אותה לכן היא מהווה חומצת אמינו חיונית שאפשר לקבל אותה על ידי המזון שאנו אוכלים.בשיתוף פעולה עם האינסולין בדם תורם לקליטת הסרוטונין. מזונות עשירים בחומצת האמינו טריפוטפן מעודדת יצור הסרוטונין בגוף.

מזונות עשירים בסרוטונין

בננות,אננס,אגוזי מלך,לחמים מחיטה מלאה.

מזונות עשירים בטריפטופן

טריפטופן נמצא בכל המזונות העשירים בפחמימות - בוטנים,אגוזי קשיו,תמרים,צימוקים,שיבולת שועל, קוואקר, גרנולה,נבט חיטה,גרגירי חומוס,שומשום,בטטה תרד,פפאיה,בננות,אורז מלא,לחם מלא,וחיטה מלאה.

אילו מזונות יעניקו לנו חיוך על השפתיים והתרוממות רוח

כדאי לאכול מאכלים שבהם אחוז הטריפטופן גבוה.פחמימות מעלות את רמות האינסולין בדם, שמסייע בתחרות של הטריפטופן נגד חומצות אמינו אחרות,נותן לה קדימות ומקדם את יצירת הסרוטונין המיוחל.בשילוב עם מאכלים עשירים בחלבון כמו גבינות ומוצרי חלב אחרים אפשר להגיע לאפקט מתמשך על מצב הרוח והשובע. עדיף לוותר על גלידות או שוקולד מאכלי פחמימות עתירי שומנים שהשפעתם על רמות הסרוטונין קצרות מועד.

נצלו את משלוח המנות לפורים כדי לשמח את היקרים לכם. שלחו אוזני המן מקמח מלא,החליפו את חטיפי השוקולד עתירי השומן בדגנים מלאים ופירות. המשיכו לחייך ולגרום להנאה לאחרים גם לאחר פורים. 

מתכונים מיוחדים התורמים להעלאת ההתרוממות

אוזני המן מקמח מלא במילוי אגוזים ותמרים

אוזני המן מקמח מלא במילוי אגוזים וצימוקים

אוזני המן מקמח מלא במילוי פירות יבשים

לחם בננות מקמח מלא

עוגת בננות ויוגורט מקמח מלא

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת