00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

#70 מרלין דיטריך בעד התביעה

מרלין דיטריך היא אחד מאותם אייקונים של הקולנוע הישן בשחור לבן שלא ממש מעלים בראש שלך תמונה שאתה אומר אותם. למרות ביוגרפיה מרתקת, ופריצת גבולות אופנתיים ותרבותיים ( היותה ביסקסואלית) גם היא לא זכתה לעמוד בפרץ הזמן ונשכחה כמעט על ידי כולם. חלק מזה טמון בעובדה שרוב הסרטים עימה הם לא קלאסיקות קולנועיות אלא סרטים שהצליחו בגלל שהיא הייתה בהם. ולכן את דיטריך הכוכבת העייפה והצינית שהעלתה אותה לגדולה כמעט ואף אחד לא רואה יותר. אבל דווקא בחלק השני של הקריירה שלה היא הצליחה לפתע לשחק בשלוש יצירות מופת  ברצף אצל אורסון וולס, בילי ויילדר וסטנלי קריימר. ואם התפקיד שלה אצל וולס הוא משני, ואצל קריימר הוא דרמטי וראשי הרי שאצל וילדר הוא הכי כיף - סרט שמבוסס על תסריט של אגאתה כריסטי. 

כמו כל סרט של אגאתה כריסטי, התסריט מנסה לבלבל אותנו כמה שיותר ולגרום לנו לחשוב שמשהו קורה בכיוון אחד כאשר הוא בעצם קורה בכיוון אחר. ואם בסרטים מסוימים הדבר הזה תלוי על בימוי סצנות או תעלולים תסריטיים הרי שבסרט הזה המון מהטוויסט נח על כתפייה של דיטריך. אני לא רוצה להרחיב יותר מדי (בניגוד להרגלי) ולהרוס למי שלא ראה, אז רק אגיד שדיטריך בכל שלב עושה בדיוק את מה שנחוץ ממנה וגורמת לנו לחשוב דבר כזה או אחר לגבי דמותה ובו זמנית מורידה שכבה אחר שכבה כדי להראות את דמותה האמיתית. בנוסף, המשחק של דמות מחוץ לטייפקאסט שלה של אישה חזקה ומסתורית, מוסיף לה כאן הרבה נקודות ורק מחדד את השאלה איך התפקיד לא זכה ליותר שבחים ( למרות ששחקנית אחרת, שעושה תפקיד לא פחות נפלא, כן). 

אז כן, הקולנוע הקלאסי של הוליווד מלא בכוכבים ישנים שאומרים לנו שהם אלילים ואנחנו לא תמיד מבינים מה הם מצאו בהם ומה הקסם שלהם, אבל דיטריך היא כוכבת ששווה לראות ולחקור כי היא נהדרת באמת.

 

עוד הופעות ראויות לציון: משפטי נירנברג, המלאך הכחול, מגע של רשע. 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת