00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

מועדון ארוחת הבוקר ברחבי העולם

20/02/2014

ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר במשך שעות היום. היא לא תמיד משביעה ובטח לא תמיד הכי בריאותיות, תלוי מה אנו אוכלים בבוקר. אבל בכל זאת דיאטנים מתעקשים שאין כמו ארוחת הבוקר להזרקת אנרגיה ושיפור תהליכי החשיבה.אי לכך נשאלת השאלה מה בריא בארוחת הבוקר? ומה כדאי לאכול חביתה, כריך, קורנפלקס, או קוראסון ליד הקפה.

ארוחת הבוקר לובשת פנים שונות מסביב לגלובוס."ארוחת בוקר ישראלית" הוא מונח מקובל, בעיקר במלונות המגישות מיני ביצים,לחם טרי,גבינות, סלטים,דגנים וקפה.

האם דילוג על ארוחת הבוקר חוסך קלוריות?

מחקרים מראים כי מי שאוכל ארוחת בוקר אוכל פחות במשך היום בהשוואה לאלו אשר "חוסכים" קלוריות ומדלגים על הארוחה,דילוג על ארוחת הבוקר ממשיך את צום הלילה,הגוף לא מצליח לחדש מאגרי אנרגיה לתחילת היום כך שאנו מתחילים את היום עייפים ונטולי אנרגיה, דבר הגורם לרעב מוגבר ולאחריו דחף למתוקים ולאכילה מוגברת במשך היום.

 ארוחת בוקר ועודף משקל

מחקרים שנעשו מורים כי הימנעות מארוחת הבוקר אצל מתבגרים מעלה את הסיכון לעודף משקל בבגרות. אף נמצא כי אצל ילדים ה"מדלגים" על ארוחת הבוקר צריכת הפירות וירקות הייתה דלה ונמוכה מהנדרש,וצריכת החטיפים בעלי ערך תזונתי נמוך עלתה.

דוח שנתי מקיף של משרד הבריאות פרסם אתמול נתונים לשנת 2013.

50% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל או השמנה.

שיעור עודף המשקל גבוה ב- 50% בגברים מאשר בנשים.

70%מהגברים בגילאי 45-64 סובלים מעודף משקל.

64% מהנשים בגלאי 65 ומעלה סובלות מעודף משקל.

שיעור ההשמנה בקרב בעלי השכלה גבוהה נמוך ב - 24% מבעלי השכלה בינונית וב- 51% מבעלי השכלה נמוכה.

השפעה פסיכולוגית ושכלית

תלמידים שקיבלו ארוחת בוקר שיפרו את הישגיהם הלימודיים לעומת אלה שלא אכלו ארוחת בוקר.רמת הזיכרון לטווח קצר השתפר,יכולת הקריאה והחישוב הראה שיפור בטווח הרחב,יכולת ריכוז ולמידה כולל יכולת פתרון בעיות ויצירתיות.יתכן כי השיפור בביצועי הלמידה והזיכרון בעקבות אכילת ארוחת בוקר מאוזנת קשור לרמת הגלוקוז בדם הזמין למערכת העצבים המרכזית.

אז מה כדאי לנו לאכול לארוחת בוקר?

ארוחת בוקר מאוזנת צריכה להכיל חלבונים,פחמימה עשירה בסיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים.לדוגמא: שייק פירות עשיר בחלבון אשר תורמים לתחושת שובע לאורך זמן ולבניית גופינו.או כריך מלחם מלא בתוספת כף גבינה לבנה 5% וירקות, הפחמימה מהלחם עשירה בסיבים תזונתיים וויטמינים,ומהגבינה וירקות אנו מקבלים וויטמנים ומינרלים.אפשר אף לאכול בארוחת בוקר דייסת שיבולת שועל על בסיס חלב ופרי.

מומלץ לאכול את ארוחת הבוקר כשעתיים לאחר הקימה.הרי מאז ארוחת הערב עברו בערך כ - 13 שעות, הגוף נמצא במצב של הרעבה "סטרס"מצב בו אנו מאבדים שליטה ואוכלים בסופו של דבר יותר מאשר בארוחה רגילה.

ארוחות בוקר ברחבי העולם

צפון אמריקה

ארוחת בוקר טיפוסית בצפון אמריקה כוללת צנימים,דגני בוקר בחלב קר או יוגורט,דייסת שיבולת שועל חמה,ביצים ,נקנקיות,פנקייקים,מיני מאפה,ופירות. במלונות בארצות הברית נהוג להגיש בייגל עם גבינת שמנת,יוגורט ממותק בטעמים שונים,וסלטי פירות.

האיים הבריטים

ארוחת בוקר אצל הבריטים כוללת בתוכה עגבניות,פיטריות,פודינג,לחמניות קלויות,דייסה ודגים אשר אימצו מהודו, מנה מורכבת משבבי דגים אורז וביצה.כמו גם מוצרי בשר מעובדים כדוגמת הנקנקיות.

האירים

נוהגים לאכול פודינג לבן ולחם סודה.

אירופה

חטיף קל ומשביע

צרפת

ארוחת בוקר טיפוסית תכלול קערה של ספל קפה"אולה" בחלב,או שוקו.לצידו פרוסות בגט שעליהן מרוחה ריבה,אותם טובלים בקפה.אף קוראסונים מככבים בארוחת הבוקר הטיפוסית

מדריד

במדריד נהוג לאכול ארוחת בוקר מוקדמת לאחר בילוי בדיסקוטק .הארוחה כוללת "שוקולטה קון צ`ורוס" שוקו חם סמיך ומתוק ולצידו מעין סופגניה מוארכת מטוגנת.

סין

ארורת בוקר סינית כוללת בתוכה דייסת אורז בחלב סויה.

קוריאה

המזון שנאכל בשעות הבוקר בדרך כלל הוא קימצ`י- תערובת של ירקות מוחמצים ואורז.

תאילנד

מגוון רחב של מרקים

ערי מיאנמר 

הארוחה המסורתית היא צ`פטי (פיתה בסגנון הודי) טבול בחלב מרוכז ומתוק תוצרת בית.או אורז מאודה ועליו חביתה מטוגנת.

הודו

ארוחת בוקר פופולרית היא כוללת מגוו רחב של מנות כמו פאראתה,דוסה (מעין פנקיקים מאורז) תמיד עם קפה, צ`טני מקוקוס כמטבל.באזורים מסויימים המנה המסורתית בארוחת הבוקר היא פונגל- אורז עם תבלינים עם שן או חלב .

יפן

ארוחה יפנית כוללת בתוכה את מרק המיסו,אורז,דג צלוי ומוחמצים המוגשים עם צנימים,ביצים וקפה.

מזרח התיכון.

אזורים ערביים

ברוב האזורים האלה נהוג לאכול פיתה טבולה בלבנה עם שמן זית וזעתר.

מצרים

במצרים לעומת זאת נהוג לאכול בארוחת הבוקר פול מצרי שבושל בישול איטי לעיתים מלווה בעדשים ברוטב של שמן זית ,מיץ לימון ושום.

ישראל 

מקובל שארוחת הבוקר הישראלית כוללת מיני ביצים שונים כגון:חביתה,או ביצת עין,סלט ירקות לחם,וסוגי גבינה כגון גבינה לבנה או קוטג`.

 משפט סיני חכם אומר "בבוקר אכול כמו מלך,בצהרים אכול כמו נסיך ובערב תן את המזון לאויבך."

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

13 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת