ממעמקים

יום הולדת בצפון

יום חמישי שעבר רישמית גדלתי בשנה.. והנה אני בת 38 יש אומרים ילדה גדולה.. אז החלטנו לחגוג את יום ההולדת הזה בצורה קצת שונה..

לבוס שלי יש בית ענק בקיבוץ מעיין ברוך, בית שמשמש אותו ואת משפחתו אחת לכמה סופי שבוע - בית הרוגע...והוא נתן לי את המפתח אליו לסופשבוע ..

התחלנו לארוז כבר ביום שלישי - לא פשוט לצאת עם תינוקי מתוקי לכמה ימים ועוד בחורף,, צריך הרבה ציוד אז ארזתי לאוריקוש המתוק שני תיקים אחד לבגדים טיטולים מגבונים וגרביים והשני עם מטרנה, דיסה, במבה, עוגיות, חטיפים, בגבוקים, משחקים וכמובן ספרים..

יום רביעי ארזתי את התיק של רועי ושלי.. בגדים, קצת נישנושים, כלי רחצה ונעליים.. לחגיגה הצטרפו גם אחותי מורן והחבר שלה עומרי.

יצאנו לדרך ביום חמישי בשעה ארבע, אחרי שאספנו את אוריקוש מהגן.. הדרך היתה קצת ארוכה כי עצרנו כמה פעמים (להחליף חיתול, לשתות קפה להתרעננות, להכין מטרנה..) הגענו למעיין ברוך בשעה שמונה בערב, את פנינו קיבל  איש מקסים - שכן של הבוס שלי שמתחזק שם את הבית (בכל זאת צריך לטפח את הגינה, לאוורר את הבית ) פתח לנו את הדלת לבית נתן לנו הסבר על הטכנולוגיה המתקדמת בבית (אורות, מזגנים, מערכת סולארית, אזעקה, מצלמות ועוד.. - הבוס שלי ידוע כחובב טכנולוגיה מתקדמת..) הסביר לנו איך מדליקים את האח , וגם סיפר לנו את סיפורו האישי, איך הגיע למעיין ברוך - עצוב.. הבן שלו שלומי ז"ל נהרג במלחמת לבנון השניה, הוא היה בין החילים הראשונים שנהרגו, אחת הכיכרות במעיין ברוך קרויה על שמו ויש שם אנדרטה לזכרו.

טוב בית כזה יש בסרטים - איזה גודל!!!! הבית עצמו בנוי על שטח של כ400 מטר והשטח הכללי הוא דונם, יש  גינה ענקית מקדימה וחצר מרוצפת מאחור, הבית עצמו מקסים מרחבי וענק, אורי התהלך שם כמו מלך.... יש בבית את כל האיבזור הנדרש ויותר והריהוט בטוב טעם!!!  את הנוף לא ראינו כי היה כבר חשוך אבל בבוקר נגלה לעיננו מחזה מרהיבבבב, נוף משגע, ממש 360 מעלות של נוף חי, ירוק, מזמין!!! גם את החרמון ראינו במרחק נגיעה - חבל שלא היה מושלג...

התארגנו תיק תק, פרקנו את התיקים, שיחקנו קצת עם אוריקוש ליד האח המחמם, מקלחת חמה מטרנה ולמיטה... בנתיים מורני אחותי הקטנה הכינה לכולם ארוחת ערב חגיגית לכבוד יום ההולדת.. ועשתה לי הפתעה הביאה מהבית עוגת שוקולד מדהימה שהכינה.. התישבנו לאכול, שתינו קצת - שמח.. מהנה ומשמח לחגוג עם אנשים אהובים !!

את  היום הראשון התחלנו קצת באיחור... ישנו עד 09.00.. רועי בעלי שיחייה יצא לקניות בסופר הקרוב - לדעתי לא השאיר שם הרבה.. אני התחלתי להכין ארוחת בוקר שכללה גבינות טעימות, סלט ענק , אבוקדו לחם ובורקס, וכאן המלצה קטנה לגבינה חמש אחוז עם עלי זעתר טריים שקטפתי בגינה ושמן זית.. מעדן!!! עומרי הופקד על החביתות.. הוא אלוף בהכנת חביתות..  אז אחרי שסעדנו את ליבנו ולקחנו תיק עם כל הציוד יצאנו לדרך...

התחלנו את הטיול בביקור באנדרטה שהקימו כדי להנציח את אסון המסוקים, קשה לי לכתוב קצת, האסון הזה היה אחד האסונות הכבדים שידעה ישראל, האנדרטה שהקימו שם  נוגעת בכל אחד ואחת, השקט שהיה שם נתן לכולנו להתייחד .

תמיד נזכור אותם, יהיה זכרם ברוך!

אחרי הביקור באנדרטה החלטנו לעשות מסלול קצת לא שיגרתי.. יש לרועי שלושה ספרים שנקראים 365 - נחל לכל יום, בספרים הללו שמחולקים לדרום מרכז וצפון ישנם מסלולים לפינות חמד בארצנו, אז ראינו בספר איזה נחל שנמצא קרוב לאנדרטה ונסענו לשם, רועי ניווט והגענו לרחבה בה החננו את הרכב והתחלנו לרדת בדרך לכיוון הנחל.. לקחנו כמובן עגלה כי הדרך בהתחלה נראתה כזו שאפשר לצעוד בה עם תינוקי.. אחרי חצי שעה של הליכה הבנו שלא... הדרך נעשתה קשה יותר ויותר עם המון מיכשולים לעגלה.. מזל שעומרי ורועי חסונים.. סחבו את העגלה על הכתפיים במקומות שאי אפשר היה לגלגל אותה. למרות הקושי היה שווה.. המסלול מדהים ביופיו, הכל יורק, זורם, פורח... והסאוונד - אין כמו הקולות והצלילים של הטבע... קיבלנו במתנה גם יום שימשי אפילו היה לנו קצת חם (רועי ואני הורדנו חולצה ונשארנו עם גופיה).

אחרי המסלול נסענו בכביש בין ההרים שלקח אותנו לצוק מנרה, לכיוון הרכבל.. איזו דרך יפה, נוף משגע... עצרנו לתצפית מגבוה

כשחזרנו השמש כבר שקעה והשבת בפתח... אוריקוש נרדם ורועי גם.. מורן ואני נכנסנו למטבח להכין ארוחת ערב .. איזה כייף האח דולק והחמימות מתפשטת בבית.. והריחות של ההאוכל... כיף אמיתי... אכלנו ארוחת ערב מפנקת  ואחר כך התישבנו על השטיח ושחקנו משחקי קופסא... רועי אורי ואני פרשנו למיטה ומורן ועומרי נשארו להנות משרידים אחרונים של חום.

את בוקר שבת פתחנו שוב בארוחת בוקר מפנקת בחצר האחורית מול הנוף המשגע.. סיימנו ויצאנו לדרך, נסענו לעמק החולה, כייף אמיתי שמורת טבע מקסימה, פסטוראלית על המון ציפורים ואווירה מרגיעה... האכלנו את השפמנונים, עשינו תצפית מהמגדל ונהננו מההליכה בשמורה.

סיימנו את הטיול בשמורה ונסענו לנחל שניר.. מקסים!!! איזו זרימה יפה.. ישבנו על גדות הנחל ונהננו... אורי התלהב מהמים וסימן עם היד לכיוון המים, הכנסנו לו קצת את הרגלים ואת הידים.

טוב לא נשאר עוד הרבה זמן ורצינו לעשות עוד תצפית.. נסענו למפל התנור, לצערי המפל היה ממש יבש.. עצוב שאין זרימה בזמן הזה של השנה... אז עשינו תצפית ועוד כמה תמונות אחרונות ...

סיימנו את הטיול נסענו חזרה למעיין ברוך - כי צריך לארגן ארוחת צהריים/ ערב ולסדר את הבית ולהספיק לצאת לפני החשיכה...

אז מה היה לנו סופשבוע מלא בכייף אמיתי, טיול עם אנשים שאוהבים, בית מפנק, ארוחות טעימות וארץ מקסימה!!! ככה חוגגים יום הולדת...