ליאתה

אגם לאריו (Lago Lario), וילות סביב לו

שלומות לכולן ולכולם!

אני מזכירה לכן/ם שאנחנו בסדרת רשומות על מחוז לומברדיה בעקבות הטיול שלנו - כבר סיפרתי לכן/ם על מילאנו העיר, על סנט'אמברוג'ו, או ביי או ביי וקסטלו ספורצסקו, על האמן ביריד וגם על גיחה קצרה למחוז ונטו בעיר המרגשת ורונה.

ברשומה הזו אחזור למחוז לומברדיה ואספר לכם על הטיולים שלנו באגם.

אלו היו ביקורים בימים שוניםיום אחד נסענו לקומו וביום אחר ללקו.

יש המדמים את צורת האגם לגוף אדם, כשבכף הרגל המזרחית נמצאת לקו ובזו המערבית קומו.

בשתי הנסיעות הללו השתמשנו בשירות הרכבות TRENORD  הרכבות החדישות שלהם נוחות מאודאם כי יש גם כאלו ישנות שפחות נוחות. את כרטיסי הנסיעה ניתן לרכוש בקיוסקים.

שלוש נקודות על האגם:

השם הרשמי שלו הוא אגם לאריו (Lago Lario) אך לרוב הוא מוכר כאגם קומו, כמו אחת הערים הנמצאת על אחת מגדותיו.

זהו האגם הכי עמוק באיטליה ואחד העמוקים באירופה!

איזור האגם ידוע בוילות הרבות שנבנו סביבו, מספר דוגמאות – וילה קרלוטה בטרמצו, וילה דל באלביאנלו בלנווילה מלצי בבלאג'ו, וילה מונאסטרו בוראנה, וילה אולמו בקומו, וילה גומז ווילה פונקיאלי בלקו  ואם בא לכן/ם להרגיש דיוות במהלך החופשה תוכלו ללון בוילה ד'אסטה בצ'רנוביו!

~ למי שרוצה לקרוא על האדונים והגברות של אגמי איטליה, תוכלו למצוא את הספר סרוק כאן (ניתן להפעיל מערכת שמע) ~

ביקור ראשון באגם, העיר קומו - Como

יצאנו בבוקר ממילאנו לכיוונה, זו הייתה נסיעה שקטה ונעימה. כשהגענו לעיר יצאנו מאיזור תחנת הרכבת לכיוון פיאצה דואומו, הייתה שמש נעימה אבל אוויר קר הוביל אותנו לעצירה קלה בקונדיטוריה-בית קפה Pasticceria Monti שממוקמת בפיאצה קאבור, בנוגע לשירות ולמחיר: בסדר. אחרי שחזרנו קראתי עליהם בטריפאדוויזר והייתי בהלם מכל התלונות של הלקוחות... כשאנחנו היינו השירותים היו נקיים והשירות היה סביר לחלוטין, כשעוצרים לקפה ומאפה במקום מרכזי צריכים לצפות למחירים סבירים וזה מה שהיה שם, בהחלט לא בחינם אבל גם לא יקר כפי שכמה הציגו אותם בביקורות.

אחרי העצירה הקצרה המשכנו לכיוון משרד התיירות של העיר קומו על מנת לקבל מפה של העיר והמלצות ליום סיור. בפיאצה קאבור היו גם דוכני חג המולד שניתן לראות בתמונות למטה.

פיאצה אלסנדרו ולטה

משם הלכנו ברחובות היפים של מרכז קומו, עצרנו בפיאצה דואומו

פיאצה סן פדלה

סיפור קצר על התמונה שלמטה של פורטה טורה (במבט מויה קאנטו); החומות הרומאניות של קומו נהרסו ע"י המילאנזים בסוף מלחמת עשר השנים, כמעט 30 שנים מאוחר יותר עם כניסתו הראשונה של הקיסר פרידריך ברברוסה לאיטליה - הוא ובני בריתו, אנשי קומו, ניהלו קרבות מול המילאנזים. כך נוצר המצב שבו חומות העיר נבנות מחדש בהסכמת הקיסר ומאוחר יותר הן מחוזקות בשלושה מגדלים: פורטה טורה שניתן לראות למטה והשניים האחרים הם מגדל פורטה נואובה ומגדל סן ויטאלה.

משם המשכנו לכיוון ארוחת צהריים במסעדת The market place שקראנו עליה בטריפאדוויזר לפני - היא קיבלה ביקורות מעורבות. בנוגע לשירות: שירות נעים ומהיר, היו רק עוד 3 שולחנות חוץ מאיתנו והמלצר היה קשוב לשינויים שהיינו צריכים כולל זה שהציע לנו תחליפים בהתאם. בנוגע למחיר: יקר יחסית לגודל המנות (באנו בידיעה אבל לא שהן כה פיצפוניות! cheeky) אבל הטעמים היו נהדרים

סלסלת הלחם - לחם תירס, לחמניות עם פסטו ולחמניות עם אגוזים. האיטלקי מוסר שהיה משהו!!!

מנת עלעלים פריכים

מנת הלב של גבינת הבוראטה עטופה בעגבניות מיובשות

פירה, שורשים, בשר

מנת דג עם ארטישוקים - כל ביס, יהלום!

הקינוח - תלוליות של קרם פטיסייר, מרנג, פירות יער ושטרוייזל

אחרי ארוחת הצהריים התלנו ללכת ברגל לכיוון האגם, חדי העין יבחינו בשלט שמכוון לשוויץ surprise

אחרי ארוחת הצהריים התחלנו ללכת ברגל לכיוון האגם ו-Tempio Voltiano

הסירות בנמל קומו

צעדנו עד לפיאצה דה גאספרי ממנה ניתן לעלות ברכבל לברונאטה (Bronate) וליהנות מנוף העיר והאגםלמי שמעוניין/ת לחלץ עצמות ולעשות הליכהבמפה שסיפקו לנו במשרד התיירות כתוב שהליכה מהרחוב מאחורי הפיאצה בעלייה עד לברונאטה תיקח כשעה ורבעאנחנו בחרנו להתפנק ברכבל cheeky

הראות ביום ביקורנו לא הייתה מעולה - תמונת נוף האגם מברונאטה

אחרי שירדנו מברונאטה עברנו שוב דרך האגם ועזבנו בחזרה לכיוון מילאנו, לא לפני שבירכנו לשלום את הברווזים והברבור...

~~~

יום ביקור שני באגם, העיר לקו - Lecco

בלקו חיים כ-50 אלף תושבים ואת העיר חוצים שלושה נהרות - Gerenzone, Caldone ו-Bion. היא ידועה גם בזכות פעילויות ספורטיביות שאפשר לבצע בסביבתה כמו טרקים וטיפוס הרים שניתן לעשות בהרים עם נוף לאגם, או לאלו המעדיפות/ים להישאר באיזור האגם יש גם סוגים שונים של ספורט ימי כמו חתירה בקנו, גלישת רוח, סקי מים ושייט בסירות מנוע.

ירדנו מהרכבת דרך הרחוב הראשי לכיוון מודיעין התיירים שסיפק לנו את מפת העיר ובה נקודות לביקור בעיר, בנוסף למפה הרגילה של העיר יש גם מפה שמתארת נקודות מהיצירה הספרותית המפורסמת "המאורסים" של מאנדזוני. המשכנו לכיוון האגם עד לאנדרטה לזכר הנופלים במלחמת העולם ה-1.

לאחר מכן המשכנו לכיוון פיאצה מאנדזוני שם ממוקמת האנדרטה לכבודו של אלסנדרו מאנדזוני (פסל ברונזה בגובה של 2.8 מטרים) שבין כתביו הספר I promessi sposi, המאורסים, אחת היצירות החשובות בספרות האיטלקית. לפני שנתיים גוגל הקדישו לו דודל ליום ההולדת ועל כך כתבה אמא של יותם - דרך אגב מאנדזוני חגג אתמול יום הולדת 229. מזל טוב

אי אפשר ללא תמונה אחת לפחות של אחת מהקונדיטוריות של לקו...   המתוקים הם עוגיות שקדים, עוגיות פיסטוקים, ספולייטלה נאפולטנה, דיפלומטיקה ו"נקניק שוקולד"

משם דרך המדרחוב ודוכני חג המולד

הגענו עד לכנסיית סן ניקולו שבמקרה היה זה יום החג שלואך הכנסייה הייתה סגורה – העובדת במשרד התיירות אמרה לנו שלאותו ערב מתוכנן קונצרט נחמד עם תזמורתאנחנו לא נשארנו כדי לבדוק.

משם המשכנו ברחוב ויה ג'וזפה בווארה (Bovara) במעלה הרחוב עד ל-Vallo delle mura, מדובר בחלק השמור ביותר של שרידי המצודה של לקו שהיו שייכים ל-Porta di Vianova

ואז שבנו לרחוב בווארה לקראת ארוחת הצהריים שלנו ב-Trattoria corte fiorina את המידע עליה מצאנו בטריפאדוויזר לפני הנסיעה. בנוגע לשירות: הטרטוריה הייתה כמעט מלאה ולמרות זאת ההגשה הייתה מהירה, הצוות מאוד נחמד. בנוגע למחיר: המנות היו מכובדות וטעימותיש תמורה למחיר כיוון שהמנות היו מכובדות וטעימות. בשורה התחתונה - שווה

המסעדה הייתה מקושטת מבחוץ ובמפנים בקישוטים יפים לחג המולד

פוזילי ברוטב עגבניות

מנות דג עם כרוב ניצנים

וכמעט ששכחתי לצלם את סלסלת הלחמניות - כמו פוקצ'ות קטנות עם ציפוי פריך...

אחרי ארוחת הצהריים טיילנו ברחובות לקו עד שהגענו למתחם של וילה מאנדזוני בו ישנה תערוכה של פרספה. למי שלא מכיר/ה, פרספה (או פרספיו) זוהי יצירה המסמלת את סצינת הלידה של ישו הנוצרת בתקופת חג המולד - אך יש כאלו שקיימים לאורך כל השנה. דרך אגב, בנאפולי יש שוק שלם בו מוכרים דמויות אנושיות וגם דמויות בעלי חיים בגדלים שונים אותם ניתן לרכוש בעבור יצירת הפרספה המשפחתי. צילמתי את אלו שהיו הכי יפים לדעתי.

בטוחה שנהנתן/ם, שבוע טוב ורק אהבה!