00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

הקצובה היומית ופירמידת המזון

המזון מספק לנו רכיבי תזונה חיוניים כגון: חלבונים,פחמימות,שומנים,וויטמנים,מינרלים,ומים לצורכי קיום בכל גיל.הקשר המדעי בין תזונה לבריאות - ידוע שלתזונה נבונה יש תפקיד חשוב במניעת מחלות שונות.מסיבה זו יש חשיבות רבה בהקניית הרגלי אכילה נבונים.חשוב להרכיב תפריט על פי כללי התזונה ולספק את רוב הצרכים התזונתיים על ידי מזון.

ההרכב התזונתי של התפריט נבנה בהתאם לקצובת המזון המומלצת לאנשים בגילאי 90 עד 20 שנים.

סך כל הארוחות ביממה יכללו:

אנרגיה - 1800-2300 קלוריות

פחמימות - 45%-65% מהקלוריות.

סידן - 1000 מ"ג.

ברזל - 18 מ"ג.

C וויטמין - 75 - 90 מ"ג

כולסטרול - 300 מ"ג.

חלבונים - 15% - 20% מהקלוריות.(סוג החלבון - בתפריט היומי רצוי שיכיל חלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, דייהנו:בשר בקר דל שומן,עוף,דגים,ביצה,מוצרי חלב-גבינות 5%,מעדנים ויוגרוטים 3%, חלב 1% שומן. 

שומנים - 25%-30% מהקלוריות - מתוכן 10% חומצת שומן רב בלתי רוויות,10% - 13% חומצת שומן חד בלתי רוויות,7% - 10% חומצת שומן רוויות,סוגי שומן - התפריט רצוי שיכיל שומנים כגון בשר בקר דל שומן,עוף,דגים,ומוצרי חלב גבינות 5%, מעדנים ויוגורטים 3%,חלב1% שומן.כמו כן מומלץ להשתמש בשמן קנולה או זית בכמות של 2/3 מסך השמן.

סיבים תזונתיים - 25 גרם ליום על ידי ירקות, פירות, וסיבים. כגון: מרק, דיסה, קציצות, וממולאים.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת