00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

#47 ברוס קמפבל בטרילוגיית מוות אכזרי

אז אם נרד שנייה מרצף הבחירות בכוכבים נכונים שזוכים לתהילה וננבור בעבר הלא רחוק נמצא הופעה אחת, קומית ופשוטה וגאונית שלא זכתה להצלחה בימיה, לא הניבה אוסקר או הערכה ליוצריה ובכלליות נשכחה מדפי היסטוריית המיינסטרים רק על מנת לחטוף חיבוק חם ואוהב מכל אוהבי הקאלט ( מילה רעה שנזרקת בקלות, אפשר להחליף עם "אוהבי הטירוף") באשר הם - טרילוגיית מוות אכזרי. עכשיו, טרילוגיית מוות אכזרי לחלוטין לא נשכחה מדפי ההיסטוריה. היא אחת מאבני הדרך לסרטים עצמאיים, השפיעה רבות על ז'אנר הקומדיה-אימה וגם על ז'אנר האימה ( שתי השפעות שראינו לאחרונה היו הרימייק ובקתה ביער שללא מוות אכזרי לא היה לו קיום) וגם הטרילוגיה ששמה את סם ריימי בדרך ליצור טרילוגיות יותר גדולות ( ספיידרמן) ולהיות מאוד משעמם במיינסטרים. ואם כבר מישהו מדבר על מוות אכזרי אז ברור שהם מזכירים את ברוס קמפבל, האדם והסנטר, כתור הסיבה הכי טובה כמעט לראות את הטרילוגיה הזאת. 

אבל בעולמנו של הערכה למשחק, העולם סובב סביב הופעות דרמתיות וסוחטות דמעות (אוסקרים) או אפלות וקשוחות (מעריצים) כאשר מדי פעם יש צוהר להופעות משונה ונהדרת. ואולי באמת לו היה הסרט יוצא בימינו, ברוס קמפבל היה כוכב אפילו יותר גדול מאשר שסיפקה לו התהילה של כיכוב בסרטי האימה שלא הסתכלו עליהם, אבל לא כך היה. וכמו שאמרתי, זה חבל, ולו רק בגלל שאפשר לראות את ההתפתחות וההתפרעות של דמותו של ברוס קמפבל כאש בסדרת הסרטים הנהדרת הזאת. 

כי אש מתחיל את הסרט הראשון כתור דמות אפרורית ולא מעניינת, ומסיים אותה מכוסה דם אחרי לילה לא קל שבו הוא היה צריך להרוג את מרבית חבריו - ומנקודה זאת רק מתחיל הסרט השני שבו אש כבר לחלוטין מאבד קשר לאמינות או לדמות מציאותית וכמעט משתגע לחלוטין. וקשה להאשים אותו, הוא איבד את היד שלו , החברה היחידה שלו הם שדים ואפילו שהוא מנסה לנחם את עצמו במראה היא מזכירה לו שמצבו ביש. ובכנות, הדרך שבה אש שורד ומתמודד עם הבית רדוף הרוחות היא מצחיקה ומטורפת ומבין שלושת ההופעות היא ההופעה הכי מעניינת מכיוון שיש בה עליות, מורדות וסיבובים בלתי צפויים. ההופעה הראשונה עדיין רגועה מדי ובה אש לא מבין את מלוא המצב שהוא נמצא בו ובמוות אכזרי 3 הוא כבר נמצא לחלוטין בשליטה במצב בצורה הטובה ביותר, בסרט השלישי אש מראה את המהפך שלו מנבך בלתי מזוהה לגיבור הכי מגניב בצד הזה שנלחם ברוחות פשע וכאשר הוא מכריז בנון-שלנטיות שמובנים מסוימים הוא אכן המלך, אתה מסכים איתו לחלוטין.

בצורה מעט הפוכה מטרילוגיית "לפני" שדיברתי עליה לפני כמה זמן , גם כאן השילוב של הקומדיה (מוות אכזרי 3) והאימה (מוות אכזרי הראשון) באמצע הוא האחד שעושה הכי טוב - גם לסרט וגם להופעות. אך בניגוד אליהם, כנראה שהטרילוגיה המקורית הולכת להתרחב ולהפוך לרביעיית סרטים, עם ההכרזה שסרט חדש בסדרה ייצא ב2016. האם ההצהרה רצינית או לא אין לדעת, אך מה שברור הוא שטוב יהיה לראות על המסך את דמותו האלמותית של אש ( בהנחה שזה לא יהיה מביך), ולתהות איך כמעט ואף קולנוען אחר לא הצליח לשלב את הגאונות הצרופה של ברוס בסרטיהם. 

 

עוד הופעות ראויות לציון: באבא הו-טפ, תפקיד קטן בהקפיצה הגדולה ואלפי הופעות אורח בגדלים שונים בסרטיו האחרים של סם ריימי 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת