ליאתה

מילאנו תחילה - טיול במחוז לומברדיה

לומברדיה מתפרשת על 23860 קמ"ר, יש בה 12 פרובינציות - ברגמו, ברשה, וארזה, לודי, לקו, מונזה ובריאנזה, מילאנו, מנטובה, סונדריו, פאביה, קומו וקרמונה.

מצויים בה האגמים היותר גדולים שהם גארדה, מאג'ורה, קומו ועוד מספר אגמים קטנים יותר. עובר בה נהר הפו שממנו יוצאים ואליו מתחברים נחלים ויובלים שונים.

מקיפות אותה בכיוון השעון ונטו, טרנטינו-אלטו אדיג'ה, אמיליה רומניה, פיימונטה ושוויץ.

זו הייתה נסיעה די ספונטנית אל מחוז לומברדיה  כאשר הבסיס שלנו היה בית במילאנו וביקרנו בערים הקרובות כמו פאביה, ורונה, קומו ולקו. רשומה זו אקדיש למילאנו העיר.

את כרטיסי הרכבת הזולים ביותר מצאנו אצל חברת הרכבות איטלו (Italo)  בחרנו הלוך וחזור במחלקת הסרטים  בנסיעת ההלוך שודר הסרט "נולד פעמיים" עם פנלופה קרוז, ממליצה לצפייה! בנסיעת החזור לא עקבתי אחרי הסרט. במילאנו עצמה השתמשנו בתחבורה הציבורית והלכנו הרבה ברגל

הגעתנו התרחשה ביום ראשון וטליה קיבלה את פנינו  כיוון שהייתה שעת ארוחת הצהריים היא המליצה לנו על מסעדת נובהצ'נטו (900, תשע מאות באיטלקית). אל המסעדה ניתן להגיע דרך תחנת וגנר (קו M1, הקו האדום של הרכבת התחתית), במהלך השבועיים שבילינו במילאנו סעדנו בה שלוש פעמים  הפעם האחרונה הייתה מעט פחות טובה כיוון שהגענו לקראת סוף שירות הצהריים והמסעדה הייתה מלאה – מסקנה, בימי חג עדיף לאכול בבית. בנוגע לשירות: היה מקצועי וטוב. בנוגע למחיר: תמורה מלאה למחירי התפריט. התמונה הראשונה צולמה בביקור הראשון וחמשת האחרונות בביקור האחרון.

פסטה אלה קרבונרה

פוקצ'ת הבית

ברוקולי מוקפצים בצ'ילי, שום ושמן זית

פילה סלמון וירקות קלויים

צלחת אנטיפסטי (בחירה חופשית מהמזנון)

ספגטי עם קישואים וחסילונים

בנוסף להמלצות על מסעדות ומפות, קיבלנו מטליה גם המלצות למקומות שווים לבקר בהם  יצא לנו להשתמש רק בחלק קטן מהן כי הפעם הטיול שלנו היה בדגש על SLOW . אחת ההמלצות הייתה לשוק ברחוב פפיניאנו, ההגעה דרך תחנת סנט'אגוסטינו (קו M2, הקו הירוק של הרכבת התחתית), שעות הפעילות של השוק הן החל משעה 07:30 עד שעה 13:00 בימי שלישי ובימי שבת עד שעה 17:00. בשוק נהננו מפירות וירקות, היו גם מוצרים לבית, פריטי לבוש ועוד – הכי נהננתי מדוכן התבלינים. המסקנה החשובה שהגעתי אליה הייתה: יש קצח באיטליהsurprise

ביום שני החלטנו לחזור לאיזור של תחנת וגנר (קו M1, הקו האדום של הרכבת התחתית), סעדנו בבר קפה בשם "סקוואר בר"  במקום יש כריכיםמנות ראשונות (נראה לי שפילה הדג שקיבלתי מגיע קפוא - הביטו בתמונה למטה)סלטים, מאפים מתוקים ושוקולדים, משקאות חמים וקרים כולל שייקים וקוקטיילים. האמת היא שהמאפים המתוקים שלהם נראו טובים - אבל לא דגמנו.

בנוגע לשירות: המלצרית הייתה קצת מוזרה והיה נראה כאילו היא בהחלט לא רוצה להיות בעבודה בכל מקרה יש להם מקומות ישיבה בפנים ובחוץ כאשר החלק המקורה בחוץ הוא למעשנים שבעת ארוחת הצהריים אסור לעשן בו, המלצרית ניסתה לשכנע אותנו (יותר נכון להכריח אותנו) לשבת שם, אך רק מכניסה אליו לשנייה וחצי הסרחון של ה- רציתי להקיא וכמובן שישבנו במתחם הפנימי. בנוגע למחיר: בסדר ושום דבר מעבר לא.

אחרי צהריים קלילה החלטנו לצעוד עד לדואומו של מילאנו. הליכה ארוכה ומהנה בה חקרנו את רחובות העיר עם וחצרותיהם – כל חצר בניין שונה אחת מהשנייה, רגעי התפעלות מטכניקות הבנייה ומהנוף העירוני...

במהלך ההליכה הכיפית ראינו את אחת החנוכיות בעיר הממוקמת ברחבת תחנת הרכבת קדורנה

כשביקרנו במילאנו חל חג החנוכה וזכינו להיות בטקס הדלקת הנר הראשון שנערך בקרבת פיאצת הדואומו (בתמונה למטה ניתן לראות את ראש העיר של מילאנו, ג'וליאנו פיספיה, מדליק את השמש!), היה מאוד מהנה בטקס הדלקת הנרות, החבר'ה שם אירגנו הדלקת נרות, חלוקת סופגניות (כולל נרות למי שביקש) וריקודים עם שירי חנוכה! היה משמח ומרגש להיות במעמד הדלקת חנוכיה בלב מילאנו!

פיאצה דואומו – כיכר העיר

רבות נכתב עליה בתקופות שונות וע"י אנשים שונים, ממוקמת בלב העיר ודורשת ביקור בכנסייה (המשקיעים יעלו לסיבוב בגגה), סיבוב קניות ברחובות המקיפים אותה, וגם "סתם" להסתכל בעוברים ושבים. אפשר להגיע אל פיאצה דואומו עם הקווים M1 (הקו האדום) ו-M3 (הקו הצהוב) של רכבת התחתית.

ערב אחד רצינו לשבת לאפריטיבו עם הנוף של הדואומו  אבל הבר שרצינו לשבת בו היה סגור לאירוע פרטי. בסופו של דבר ישבנו להפסקה קצרה במתחם האוכל של מרכז הקניות LA RINASCENTE  מדובר בשבע קומות(!) של אפשרויות רכישה של כל השמות הגדולים מתחום האיפור, ההלבשה, מוצרים לבית, פיצ'פקעס ועוד. עלינו עד לקומה ה-7 וישבנו בג'וס בר  המספק אפשרויות אכילה בריאות (כריכים, יוגורטים, נשנושים, משקאות ומיצים) בנוגע לשירות: העובדים שם היו ממש מקסימים! בנוגע למחיר: זולים יחסית לתמורה.

בצילום פנים גלריית ויטוריו עמנואלה (Vittorio Emanuele מצדה האחד הדואומו ומצדה השני לה סקאלה.

בתקופת החגים (1 בדצמבר – בינוארמתקיים שוק חג המולד באיזור פיאצה דואומו.

בתמונה למטה ניתן לראות את עץ האשוח שהוצב ברחבת הפיאצה

בשוק חג המולד ישנם דוכנים רבים גדושים בכל טוב, שימו לב שהשוק בקרבת פיאצה דואומו הוא לא היחיד שמתקיים בעיר הגדולה, מידע על שווקים נוספים ניתן באתר עיריית מילאנוהדוכנים הסיציליאנים (היו מספר דוכנים שהציעו קינוחים סיציליאנים) בתמונה למטה - קרוקנטה אלה מנדורלה, קסטה סיצ'יליאנה, קנולו סיצ'יליאנו במלית ריקוטה, צ'מבלה (סופגנייה).

עוגיות פיסטוקים ועוגיות שקדים בטעמים

צ'מבלה אל צ'וקולטו (סופגניות במלית קרם שוקולד), מאפי בצק עלים במליות שונות

שוקולדים בכל טעם שתרצו, כן גם בטעם ערמונים cheeky

עוגת אלף העלים וקנולי מטוגנים עם מלית קרם וניל / שוקולד

טורונה מורבידו בטעמים וציפויים שונים (אחד הממתקים המזוהים ביותר עם חג המולד)

טורונה חם  גביע וופל כמו של גלידה במלית חמה של טורונה עם ציפוי לבחירה

מרציפן מסיציליה, אגוזי לוז מסוכרים וגם זיביבו

שטרודל במלית תפוחים / פירות יער

נקניקיות רגילות / חריפות - גם בצורת חזרזיר

גבינות מסוגים שונים

זיתים מכל זן אפשרי וגם שמן זית איכותי

אחתום את הרשומה הזו בתמונה ממעמד הדלקת נר ראשון של חנוכה בלב מילאנו!