00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מזון למחשבה

קוד חופשי

ט"ו בשבט -שעתם היפה של הפירות היבשים הגיע

16/01/2014

שעתם היפה של הפירות היבשים הגיע.בפירות היבשים ישנם ערכים תזונתיים גבוהים ,הם נחשבים לספקי אנרגיה - עשירים בוויטמים ומינרלים וכן בסיבים תזונתיים החשובים לפעילות מעיים תקינה. ורצוי שתדעו מעט יותר על התהליך שהפירות היבשים עוברים .

הצד הקודר של הפירות היבשים:

הפירות היבשים נתפסים כמוצרים בריאים המענקים אנרגיה זמינה ועדיפה על חטיפי אנרגיה אחרים.רבים חושבים שמדובר בסך הכל בפרי הטבעי המגיע בצורתו היבשה.אך המציאות אינה כזו רוב הפירות היבשים מכילים סוכרים - המהווים בעצם ממתק לכל דבר,בגלל תהליך היבוש הנעשה באמצעות חימום בתנור בחום נמוך לאורך זמן,נהרסים חלקם של הוויטמינם .תהליך היבוש מסייע בשימורו של הפרי המאפשר לנו ליהנות מהפירות מחוץ לעונתם.בגלל ריכוז הסוכר הגבוה עולה הערך הקלורי של הפרי היבש.לדוגמא:ב-100 גרם צימוקים יש 299 קלוריות ,וב-100 גרם ענבים יש 66 קלוריות.

הפירות המיובשים עוברים תהליכים תעשייתיים שלא ממש תורמים לבריאותינו לדוגמא: הבננות המיובשות עוברות טיגון .צימוקים ומשמשים עוברים חיזוק צבע למראה רענן תוך שימוש בחומרים סינתטיים וכימיים לדוגמא:שמן פרפין (להברקה) תמיסה אלקלית, תחליף שמן (ליבוש הפרי), גופרית דו חמצנית SO2 (חומר משמר) המוכר גם כ- E 220 - גופרית דו חמצנית בריכוזים גבוהים עלולה לגרום לכאבי ראש,סחרחורות,פגיעה בראיה,שיעול ופגיעה בנשימה.E 905 (חומר זיגוג) הינו תוסף השייך לתעשיית הנפט ונקשר לסרטן הקיבה.

הצד החיובי והטוב של הפירות היבשים:

תמרים : 100 גרם תמרים מכילים כ-282 קלוריות, 8 גרם סיבים ,סידן 39 מ"ג,656 מ"ג אשלגן,מגזיניום 35 מ"ג. 1 יחידה תמר = 15 גרם מכיל 42.3 קלוריות. 

תכונות התמר:התמרים מתוקים ויכולים להחליף מנת פרי בין הארוחותהם עשירים באשלגן המסייע במניעת יתר לחץ דםמגנזיוםהחיוני ליצירת שיניים ועצמות בריאות ולהעברת אותות עצביים להתכווצות השריריםסידן וסיבים תזונתיים המסייעים בתפקוד תקין של מערכת העיכול ומניעת עצירות. 

צימוקים:100 גרם צימוקים מכילים כ-299 קלוריות,כ-1.9 גרם ברזל,כ-749 מ"ג אשלגן,כ-3.7 גרם סיבים תזונתיים, 50 מ"ג סידן. כף צימוקים= 10 גרם מכיל 29.9 קלוריות.

תכונות הענבים:הצימוקים עשירים בסוכרים באשלגןבויטמין B6, בסיבים תזונתיים ובפיטוכימיקלים הם חומרים ייחודיים בעלי יכולת נוגדת חימצון גבוהה במיוחד.הם יכולים לשמש חטיף אנרגיה בין ארוחות או משולב כחלק מארוחה ולספק במהירות סוכר זמין לגוף.בנוסף הם מונעים נזקי חימצון בתאים, ומכילים אשלגן החיוני למניעת יתר לחץ דם ולהפחתת הסיכון למחלות לבחשוב לציין שבשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהם הצימוקים נחשבים לבעלי אינדקס גליקמי גבוה, כלומר קצב ספיגת הסוכר מהמעי מהירה.זהירות לסכרתיים

תאנים:100 גרם תאנים יבשות מכילות כ- 249 קלוריות, 9.8 גרם סיבים תזונתיים,162 מ"ג סידן,680 מ"ג אשלגן. תאנה אחת קטנה מכילה 10 גרם 35 גרם קלוריות.

תכונות התאנים: למרות הערך הקלורי הגבוה שלהם.התאנים מהווים מקור טוב למגנזיום,אשלגן,סידן,ברזל וסיבים תזונתיים.תחולה גבוהה של סיבים מקנה תפקוד תקין של מערכת העיכול,מהווה מזון טוב לסובלים מעצירות.ועוזרת במניעת יתר לחץ דם.

שזפים יבשים: 100 גרם שזיף מכיל 240 קלוריות,סיבים תזונתיים 7.1 גרם,סידן 43 מ"ג,אשלגן 732 מ"ג,סוכרים 38 גרם. 1 יחידה שזיף = 9 גרם מכיל 23 קלוריות.

תכונות השזיף:שזפים יבשים מהווה מקור עשיר של בטא קרוטן,ברזן ואשלגן.מכילים מגנזיום,זרחן וויטמינים מקבוצת B.שזפים ידועים כמועילים לעצירות.זאת עקב תכולת הסיבים התזונתיים וחומרי איסטין. 

חמוציות:ב 100 גרם חמוציות מכילות 331 קלוריות,סיביים תזונתיים 6 גרם, ו-5 מ"ג סידן.בכף חמוציות = 10 גרם מכילה 33 קלוריות.

תכונות החמוציות:החמוציות עשירים בפיוטכימיקלים ממשפחת הפנולים שתורמים לצבעם הסגול ומונעים נזק לתאים בגופינו.כמו כן החמוציות מכילות חומרים מיוחדים אשר יוצרים שכבה מגנה מפני הצמדות חיידקים לדפנות התאים ושוטפים את החיידקים ממערכת העיקול.לחמוציות השפעה מיטבה על סיכון לדלקות בדרכי השתן,מונעת עששת ואולקוס.

משמש מיובש: 100 גרם משמש מכיל 241 קלוריות,7.3 סיבים תזונתיים,55 מ"ג סידן,1162 מ"ג אשלגן,2.66 מ"ג ברזל.

תכונות המשמש: עשיר בבטא קורטן אשר הופך בגופינו לוויטמין A  אשר משחק תפקיד חיוני במבנה וציפוי רקמות בעורבעינייםבראיית לילהבמערכת הרבייה ובמערכת החיסון ותהליכי גדילה.בנוסף מכיל כמות גדולה של אשלגן חיוני לאיזון המים והחומציות בגוףלתפקוד מערכת העצבים והשריריםכולל שריר הלב. האשלגן חיוני גם לשמירה על לחץ דם תקין. 100 גר` משמש מתצרוכת הסיבים התזונתיים היומית המומלצת לאדם.הסיבים חיוניים לתפקוד תקין של מערכת העיכול

חרובים: 100 גרם חרובים מכילים 222 קלוריות,348 מ"ג סידן,2.94 ברזל,אשלגן 827 מ"ג,39.8 גרם סיבים תזונתיים.

תכונות החרוב:החרוב עשיר בסיבים תזונתיים המסייע למערכת העיכול.ברפואה העממית משמש החרוב כתרופה נגד שלשול,פצעים בפה,סוכרת,מחלות כלי הנשימה,שיעול חריף,ולמניעת דימומים פנימיים.

המלצות: מומלץ לרכוש פירות יבשים באריזות סגורות ולא בתפזורת.להביט היטב על תווית הסימון שעל האריזה.

לסיכום: מומלץ לרכוש פירות יבשים אורגניים מאחר והם גדלים ללא שימוש בדשנים וחומרי הדברה.ואף מיובשים הם על גבי יריעות שחורות בשמש.(באופן טבעי כפי שעשו אבותינו בעבר) או באמצאות מאווררי ענק המפיקים חום.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל מזון למחשבה1 אלא אם צויין אחרת