00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

טיולים בטבע

סירות הובי באגם

בסופי השבוע כשמזג האויר נוח ומאפשר זאת מתאספים מספר חובבי סירות דגם בקטע מסויים של האגם הידוע כ-"לאגונה" וכאן הם בודקים את ביצועם של סירותיהם. בדרך כלל המפגש הזה מקרב אנשים שונים שחלקם שייך לקלאב סירות כזה או אחר וחלקם מגיע לכאן מטעמים אישיים ללא השתייכות לשום קלאב או מוסד על מנת להפיק את מלוא ההנאה מהתחביב היקר.

סירות כאלה מורכבות מערכה ששוויה נע בין שמונה מאות לאלף וחמש מאות דולרים תלוי בדגם וזה נקרא ממוצע. משיחה שערכתי עם מספר אנשים במקום התברר לי שסירותיהם נחשבות לזולות והן גם בנויות באופן זול ומיוצרות בעיקר בסין. דגם משובח ועמיד עולה לפחות כמה אלפי דולרים טובים ואם חשבתי שמחירם ירתיע מישהו אז טעיתי בגדול. ישנם משוגעים לדבר שאותם הסכומים הגדולים אינם מרתיעים וניתן לראות זאת על פני המים.

התלונה הגדולה ביותר שנשמעה כאן היתה כמובן בעיית חדירת המים בשעת משט מהיר לתוך חלל המנוע וזה מצריך הוצאת הסירה מהמיים, ניקוז המים מהתא והמתנה לייבושו המלא. תלונה נוספת היתה שכוחה של הבטרייה אוזל כעבור עשרים דקות בלבד! ואז הסירה שטה באיטיות משוועת, קרה אפילו מקרה שלבטרייה לא נשאר כוח להשיט את הסירה חזרה לחוף ועל מנת להביאה נזקק בעליה לשירותיו של המציל המקומי ששט עם סירתו והשיב את סירת הדגם לבעליה, חוויה לא נעימה כלל, אולם זו כאמור התוצאה של דגמים זולים.

 

הקליקו על התמונות להגדלה

 

מכינים את הסירות למשט. התחזוקה היא למעשה החלק החשוב ביותר בהפעלת הסירות הללו. חשוב לנקז את המים שהצטברו בתא המנוע בשעת המשט ולדאוג לייבושם של הבטרייה והמגעים, במיוחד המנוע המחובר לבטרייה.

 

כשהתחזוקה טובה הביצועים לא מאחרים להגיע. בטרייה מלאה מספקת כוח רב להנעת הסירה במהירות גבוהה וכך נוצר שובל לבן ומרהיב בשעה שהיא חותכת את המים. מראה מרהיב ומרתק התלוי רבות בבטרייה!

 

 

 

מראה הסירות השטות במהירות גדולה באגם ממש מרתק ואנשים רבים מתקהלים על החוף על מנת לחזות בהצגה, הדבר גורם שמחה לבעליהן שנהנים להסביר ולספר על צעצועיהם השטים במים תוך השארת שובלים לבנים מאחוריהם.

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

22 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אבי דרורי אלא אם צויין אחרת