00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

#36 סיסי ספייסק בקארי

אתם יודעים מה קל בלכתוב על סיסי ספייסק בקארי יותר מכל שאר ההופעות פה עד עכשיו? כתיבה על הופעות, לרוב, מדברת על איך השחקן הזה ספציפית היה הבחירה המושלמת עבור הדמות ולכן מנסים להסביר למה שחקנים אחרים היו יכולים להיות פחות טובים - אבל זה הימור. לכו תדעו, אולי בעולמות אלטרנטיבים, ג'ולי דלפי היא בכלל מיה וואלס והיא נהדרת לא פחות ואולי אפילו יותר. אבל עם סיסי ספייסק אני לא צריך לסייג ולהתנצל אלא פשוט להגיד בקול רם : סיסי ספייסק גילמה את קארי בצורה הטובה ביותר בקולנוע, ואם אתם לא מאמינים לי, לכו תראו את הקארי החדש ותגידו לי שלא שמחתם בלב כשהקריקטורה הלא אמינה הזאת של ילדה בודדה מקבלת סטירות כל הזמן. 

כלומר, יש סיבה למה סיסי ספייסק קיבלה מועמדות לאוסקר על התפקיד הזה ( טוב, יש שתיים. אחת מהן היא ששנות ה70 היו שנים נהדות לאימה באוסקרים עם מועמדיות למלתעות, מגרש השדים וקארי ) - היא משחקת את הדמות הזאת ממש ממש טוב. אם סיסי ספייסק יוצרת הזדהות ואמפתיה ובונה דמות אמינה, שאתה חרד לגורלה , קלואי מורץ עושה את זה בדיוק ההפך: כמו שאר הדמויות שלה, היא חוטאת בקריקטורה גסה מדי של הדמות שלה שמפחיתה את האמינות שלה אבל בניגוד לשאר הדמויות שהיו בעמדה עליונה ולכן עודדו אותם, הדמות החלשה שלה פה לא מעודדת הזדהות אלא רצון עז שהדמות הזאת תמות כבר והסרט יתמקד במשהו אחר. ההבדל וההפרש בין ההופעות מראה לנו בדיוק כמה חשובה הופעה טובה בסרט וכמה הופעה לא טובה יכולה להרוס סרט. 

אז כן, תודה רבה לסיסי ספייסק שלפני שלושים ושבע שנה ידעה לתת הופעה סימפטית ואמינה של ילדה במצוקה ובכך עזרה לקבע את מעמדו של קארי המקורי כאחד מסרטי האימה הטובים של שנות ה70. ההופעות הללו של דמויות אימה אמינות ומעניינות נראו כאילו הן נעלמו מהעולם ובמקומם קיבלנו רימייקים חיוורים של המקור. 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת