טיולים בטבע

סיכום השנה שחלפה

כבר בתחילת השנה ידעתי ש-2013 עומדת להיות שנה עסוקה במיוחד. פגשתי מספר אנשים עימם עבדתי לפני שנים בעיתונות ואלה מששמעו שהפכתי לבלוגר מן המניין העלו בפני רעיונות נפלאים לפיתוח וקידום הבלוג שלי. למדתי גם לצערי שמספר חברים אותם הכרתי במשך שנות עבודתי כעיתונאי עברו מן העולם והדבר די ציער אותי, אולם זו דרכו של העולם וצריך להמשיך הלאה.

תכננתי שני טיולים גדולים האחד לאריזונה וניו מכסיקו והשני כהרגלי מידי שנה ליוסימיטי פארק. הטיול לאריזונה וניו מכסיקו היה מלא בחוויות נפלאות במיוחד הבילוי עם בני משפחתנו בסנטה פה. ביוסימיטי נהננו בעיקר מחברתם של מספר חברים העובדים בפארק ואותם הכרנו בביקורינו הקודמים שם, יוסימיטי בכלל הפך אצלנו למעין בית שני ובו אנחנו מבלים בקייץ.

הקליקו על התמונות להגדלה

האתר הראשון בו ביקרנו באריזונה היתה שמורת העצים המאובנים המשתרעת על שטח נרחב ומכילה בתחומיה מספר גדול של אתרים מעניינים ביותר.

מפארק העצים המאובנים המשכנו למחרת בדרכנו לקניון דה צ'לי אף הוא באריזונה וביקרנו ב "בית הלבן", אתר מאד מעניין ומלא היסטוריה.

יומיים לאחר מכן עזבנו את אריזונה ועברנו את הגבול לניו מכסיקו שם ביקרנו באתרים רבים כשבין הבולטים שבהם היה פארק אוהלי הסלע "קאשה קאטואי" המפורסם.

שמורת "בנדליר" בניו מכסיקו נחשבת לאחת השמורות המפורסמות בעולם, טיילנו בתחומיה יום שלם ונהנינו מכל רגע בתחומיה.

נהניתי בחברתו של יענקלה בחגיגת "יום האב" המסורתית שהנשים והבנות ערכו לכבודנו בסנטה פה, ניו מכסיקו. זו היתה הפעם הראשונה בחיי שחגגתי את החג הזה.

הטיול השני שערכנו היה הטיול השנתי שלנו ליוסימיטי פארק כשהאתר הראשון בו ביקרנו היה לועו של הר הגעש "פאנום קרייטר" הממוקם מערבית למונו לייק.

מלועו של הר הגעש ירדנו אל מונו לייק הממוקם ממש מתחתיו ונהננו מאד מהטופה שצמחה בתוככי האגם.

לא יכולנו לבקש מראה יפה יותר מהשקיעה על האף דום. חיכינו לה כשעתיים בערך וההמתנה היתה שווה בהחלט!

אחד המקומות המעניינים ביותר בטולומני מדואו הם ללא ספק מעיינות הסודה שהייתי חייב לטעום את טעמם של המים ולוודא שאכן יש להם טעם של סודה.

אזור נפלא אחר בטולומני מאדואו הוא ללא ספק הגשר החולף מעל לנהר הטולומני. הנוף מסביבו ממש מרהיב וטיינו שם לאורכו של הנחל.

נפגשנו ביוסימיטי פארק עם איילות רבות במקומות שונים וההצגה הטובה יותר הוצגה על ידן במירור לייק.

טיילנו בעמק היוסימיטי ונהננו מהנוף המרהיב המצוי כאן בשפע.

בנוסף לשני הטיולים הגדולים שערכנו טיילתי במקומות רבים ומעניינים והשתתפתי בעשרות סדנאות שעסקו בנושאים שונים ומורכבים מהטבע. למדתי דברים חדשים שלא היו ידועים לי בעבר, הכרתי אנשים חדשים שסיפקו לי חומר וידע רב. קיבלתי גם הצעות ממספר מקורות לחזור לעבודת העיתונאות ואני עדיין שוקל הצעות אלה בכובד ראש. הבלוג שלי מעסיק אותי בצורה נהדרת ואני מאד נהנה לכתוב בו ולחלוק את חוויותי עימכם. נכון להיום, כארבעה עשר חודש מאז שפתחתי את הבלוג הספקתי לכתוב ולפרסם כמאתיים וחמישים רשומות נפלאות בלווית תמונות מרהיבות שזכו לתגובות חמות לאין ספור, זה ממש מעודד אותי לכתוב עוד ועוד.

במישור האישי הצלתי במשך השנה לא מעט חיות פרא שנלכדו במלכודת והועברו לשמורת הטבע המקומית בה יוכלו להמשיך את חייהם הרגילים מבלי להיות חשופים לסכנה כל שהיא. כך למשל העברתי בואש, דביבון, אופוסום ולמעלה מעשרים סנאים שאם לא היו מועברים לשמורה היו בוודאי נהרגים כאן על הכביש. אני רק שמח על הזכות שנפלה בידי להצילן ולהעבירן למקום מבטחים.

בואש

אופוסום

דביבון

ולמעלה מעשרים סנאים נלכדו והועברו לשמורת הטבע המקומית.

במישור המשפחתי נוכחתי בהתקדמותו של בננו ג'ייקוב שסיים את לימודי התואר הראשון שלו באנטרופולוגייה והתקבל לעבודה כעוזר למורה בבית ספר מקומי. נכון להרגע הוא סיים בהצטיינות את הסמסטר הראשון בדרכו לתואר השני באנטרופולוגיה והדבר גורם לנו נחת בל ישוער ביודענו שהוא נמצא על הדרך הנכונה. בנוסף לכך השלים חגורה שחורה דרגה שנייה בקונג פו ומדריך את הקורס כשהאחראי נעדר מהעיר.

אירועים רבים חוויתי השנה כשהאירוע הבולט מכולם, היתה מסיבת החנוכה בה השתתפתי עימכם מעל הסקייפ  וניתנה לי האפשרות להכיר אתכם ואת משפחותיכם, הנאתי היתה שלימה מכל המעמד. ביושבי מול המסך הרגשתי שאם הייתי נוכח שם הייתי מחבק כל אחד מכם בצורה חמה ולבבית, ממש הרגשתי כמו במפגש משפחתי. האוירה החמה שהשרתם עלי גרמה לי להתגעגע הביתה.

במישור התזונתי הפכתי לטבעוני מכמה סיבות שהראשונה שבהם היא אי הסכמתי עם פגיעה בחיות. מצאתי שאיני מתגעגע כלל לבשר ומסתדר היטב עם שניצלים עשויים מסוייה, ממש טעימים ומזינים. תפריטי היומי מושתת על הרבה ירקות ופירות (במידה, בגלל הסוכר שהן מכילים). למדתי לאכול לחם עשוי מחיטה שהוא גם טעים וגם בריא, ושותה אך ורק מים, אין משקאות קלים ומתוקים אפילו לא קפה או תה.

זה התחליף המועדף שלי לבשר, שניצל ירקות טעים ומזין.

וכך כששנת 2013 הולכת ומסתיימת אני מאחל לכולנו שנה חדשה טובה, בריאה, פורייה ומלאת אחווה. מי יתן ונהיה כולנו קודם כל רק בריאים ושמחים, שנאהב אחד את רעהו ונזכה לראות נחת רב מילדינו, ואתם חברי היקרים המשיכו לכתוב וליצור, ראו ברכה בעמלכם והמשיכו לטייל ולהנות ככל שרק ניתן. שנה נפלאה לכולנו!