44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

SHOP&MORE

מועדון המאה -או למה לספור קלוריות כשאפשר לספור אריזות?

מועדון המאה -או למה לספור קלוריות כשאפשר לספור ארי...

אז מה זה בעצם מועדון המאה?

זהו רעיון של 100 קלוריות   שנולד לפני 10 שנים ב 2001 , רעיון של רוני גורדון שנולד מתוך צורך "אישי" - המצאות באות מאנשים ולא מהתחום אומרת רוני והיא צודקת,

כל מה שרוני רצתה זה לרדת 5 קילו ממשקלה (הלוואי עלי שזה שאלו היו העודפים שלי..), כמו כולנו היא ניסתה כל דיאטה אפשרית, ספרה קלוריות  ו..אז עלה במוחה רעיון

אילו יצרני המזון  היו אורזים ביחידות מדודות יוגורט,ירקות ושאר סוגי מזון ..או אז השליטה הייתה עוברת לידי . 

רוני הגישה בקשה לפטנט וחשבה בתמימות שהרעיון שלה כל כך נפלא שמי שהיא תציג בפניו ירוץ לממש בעצמו.

10 שנות מסע ארוכים מהגשת הפטנט ועד שהרעיון החל לקרום עור וגידים ו..יוצאים לדרך אבל בואו נבין את הרעיון לעומק.

התרגלנו בעצם לקנות מזון בנפח משקל, בואו נקנה מזון בקלוריות, למה להתעסק בלחשב, ולהמיר , בואו נספור אריזות - החשבון הוא פשוט.

בעוד שתעשיית המזון בארץ אמרו שזה הרעיון הכי גרוע שהם שמעו , הרי שבארה"ב ובקנדה התפתח לו קונספט של מוצרים באריזות של 100 קלוריות.

דוגמא לכך היא חברת "קרפט" האמריקאית  לה קו מוצרי 100 קלוריות.

למי זה טוב? לכולם! ילדים בגיל הגן יכולים לספור קלוריות באריזות,והרי  אם נדבר בשפת "האריזות" נרוויח כמה דברים

זה יעזור לנו לאמץ אורח חיים בריא - מודעות חברים.

הרזיה- קל יותר לספור תפריט יומי קלורי באריזות מאשר ל"הנדס" כל מזון שמכניסים לפה ולחשב ללא סוף..

יש כאן טרנד של נוחות - קל לשמור על אורח חיים בריא, לקחת למשרד ולכל מקום באריזות קטנות ומדודות.

גם אין כאן תחרות כלשהי בדיאטות למינהן או דיאטנים- להיפך קל יותר ליישם דיאטה עם רעיון המאה, קחו למשל תפריט עס 1200 קלוריות לדוגמא, שקיבלתן  ממנחת קבוצת תמיכה לירידה במשקל, הרי שרעיון זה מקל מאוד על עניין תכנון התפריט.

אין כאן עניין של חישוב מיותר, השימוש ב100 קלוריות יכול להיות פינוק כמו שאוהבים, או פינוק בריא כמו ממרח אבוקדו או יוגורט.

נכון, קשה מאוד לשכנע ייצרני מזון ליישם את הקונספט, הרי התעשייה רוצה שנרכוש באריזות גדולות, אריזות חיסכון, שנצרוך עוד ועוד..ובגדול  יצרני מזון בארץ עדיין לא עשו את הצעד לכיוון הטרנד הבריאותי שסוחף את העולם, אומנם פה ושם צצות  חברות שלוקחות את טרנד הבריאות קדימה, בין אם בהפחתת סוכר, נתרן ועוד, אך מה עם מוצרים בערך קלורי של 100? את זה אפשר למצוא לפעמים אבל לא ממש בכוונה..

אם תעשיית המזון בארץ תפנים שיש ביקוש , ואינטרס כלכלי או אז לא תהיה ברירה מלשתף  פעולה עם הצרכנים.

קרמבו, מאפין,תפוח אדום, קוביות גבינה,שקדים,בוטנים חמוציות הכל מדוד למאה קלוריות בלבד!

אריזת סלט גדולה- רק 100 קלוריות!  לחמניות, עגבניות שרי - אפשר להרכיב יופי של ארוחה.

ארוחת ערב על טהרת המאה. לבנה, מאפינס ירקות חמים, לחמניות,פיתות קלילות סלט עשיר עם חמוציות מעל..ו ביצת שוקולד לקינוח (100 קלוריות!!!)

קופסת הפתעת  המאה מלאה במוצרים עם 100 קלוריות בלבד 

רוני גורדון הולכת כבר 10 שנים עם הרעיון עד עכשיו היא משקיעה ברעיון המאה, מה המטרה? מה יצא לך מזה? אנחנו שואלים את רוני, לרוני יש כמובן תשובה בשבילנו,

חנויות קונספט, כן רעיון המאה, אפשר חנות בתוך חנות גדולה, רשת, מותג ,והרי מדובר במוצרים ארוזים מחברות שונות -אז מה? 

עוצמת השיטה היא לאוו דווקא במותג פרטי, מסבירה רוני בחינניות, אני כצרכן רוצה לראות בחנות כזו את כל מה שאני אוהבת!

כמה קלוריות לצרוך? זה כבר עניין ששונה ממדינה למדינה, מחברה לחברה, אומרים שכדי לשמור על המשקל אשה צריכה לצרוך 2000 קלוריות וגבר  2500,זה נראה לנו המון..אולי כי אנחנו בלופ של דיאטות אינסופיות, שהאחרונה אומרת לי לצרוך 1200 קלוריות ביום, האמת ,הרבה יותר קל לי לפזר אותם על 12 אריזות של מוצרים שאני אוהבת.

קרוטונים, טונה, פופקורן, אריזת פסטרמה,חטיפים,דייסה קטנה-הכל במאה!!!!

בעצם יש כאן מהפיכה ושינוי תפקידים בין מוכר וקונה.

בעולם אפשר לראות שינוי בגישה למגיפת ההשמנה, תעשיית המזון מגיעה לתהליך ממצב של הכחשה למצב של WINWIN,  רבע מהאוכלוסיה בשוק האמריקאי קונה אריזות של 100 קלוריות- מי הם אותם אנשים?  כאלו שרוצים דיאטה מאוזנת, כאלו עם מודעות לבריאות ולספורט.

טרנד המאה תופס תאוצה, אך שימו לב קל יותר מסתבר למצוא אריזות של ממתקים וחטיפי דגנים בערך קלורי של 100 מאשר מוצרים אחרים, אך ניתן בהחלט להצביע על מגמת גדילה בכל הקשור למוצרי חלב ומאפה של 100 קלוריות.

אוקיי, הבנו, יש טרנד בריאותי, זה נוח, זה בריא אבל האם זה גם כדאי לנו כצרכנים?

גם פה יש לי חדשות טובות, ידעתם שכ 30%-40% מהמזון שאנחנו קונים מגיע לפח הזבל? זו לא המצאה, סטטיסטיקה עולמית לגמרי, אז נניח שהחלטנו לחיות בשיטת "האריזות" - מה שקורה בפועל הוא, לא קונים מזון מיותר, אין בזבוז צורכים בדיוק את מה שקונים,גם אוכלים פחות..והמסקנה שלא הוצאנו הרבה כסף, ובעצם זה לא יקר כמו שאפשר לחשוב בטעות בסיכומו של חשבון..

איך זה קורה? רק לחץ מצד הצרכנים- דהיינו אנחנו ייצור ביקוש ונקבל מענה מתעשיות המזון.

בואו נזכר למה זה כן ישתלם לנו, קניה מהירה, קלה ונוחה, שמירה על מסגרת תקציב קלורי נטולת תכנון. קל מאוד "לספור" קלוריות, לא סותר שום שיטה של דיאטה!

ולמה זה גם ישתלם לתעשייה?

ברגע שיבינו את הפוטניציאל, יוכלו לקבל חשיפה למוצרים ישנים שיזכו לקאמבק מחודש, ערך מוסף גבוה למוצרים באריזה אישית, פלטפורמה חדשה למערכת יחסים עם הצרכנים, ו..נמצא שאנשים אוהבים ש"עושים" בשבילם אפילו אם זה עולה להם קצת יותר.

אם תשאלו אותי- הרעיון נראה לי נהדר,מפנק וקל ליישום, אני מוצאת עצמי מאז המפגש מחפשת מוצרים ב"מאה"..

רוני נותנת פירוש אחר לפתגם "בעל המאה הוא בעל הדעה" 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

סטטיסטיקה
מספר כניסות לבלוג מה - 08/2010
1,486,169
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל silvik123 אלא אם צויין אחרת