33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

רשומת מחאה צרכנית.

26/01/2014

האם שמתם לב באיזה שעות בעיקר מתפרסמות פרסומות של אוכל ...שעות בוקר וערב.

לרוב אני צופה בערוץ 2 , בתוכנית הבוקר , אחרי שהילדים נוסעים לבית הספר , הטלויזיה עובדת ברקע ,בעוד אני עושה דברים בבית, מבשלת, כביסות, מתארגנת לקראת יום טיפולים בקליניקה.

כבר פרק זמן  שהפרסומת של תנובה מהדהדת בראשי ומרגיזה אותי, וכן פירסומת נוספת של אוסם פלוס ...תוספת ירקות לפתיתים ,כדי לעודד ילדים "כאילו" לאכול ירקות. בתקופה האחרונה פחות רואים אותה על המסך.

התחלתי לקרא אודות המסר של תנובה , להבין מה הם רוצים מההורים . מטרת המפרסם היא ..שאנו ההורים ניתן לילדים המסרבים לאכול ירקות מוצרי חלב שבעצם מכילים ויטמינים ומינרלים כמו ירקות.

אז, לא כך הדבר.

אי אפשר להשוות כמות  ואיכות של רכיבי תזונה הנמצאים בירקות ופירות לרכיבי תזונה הנמצאים במוצרי חלב.

רוצה לומר שבנוסף למגוון של ויטמינים ומינרלים שאולי נמצאים במוצרי חלב, בכמות סבירה, ובמידה ואוכלים כשלושה מוצרים ביום, אזיי חמישה ושישה...מוצרי חלב  ביום ההופכים להיות בסיס תזונתי רחב בתפריט של ילדים ומבוגרים המסרבים לאכול ירקות ופירות , זוהי הגזמה וחוסר איזון בתפריט. . מוצרי חלב מכילים שומן .

שומן המעלה כולסטרול וטריגליצרידים וכמובן סוכר....איזה ילד יאכל מעדן לבן, ללא תוספת של צבע, סוכר, וחומרים אחרים, מעטים.

כמו וכן מכילים קלוריות משומן ופחמימות ,בנוסף לתכולה של חלבון וסידן , שגם בנושא זה יש ויכוח על ספיגתו בעצמות.

מוצרי חלב  אינם מכילים סיבים תזונתיים , רכיב מאוד חשוב בירקות ופירות , אלא מועשרים בהם בכמות מסוימת ובחידקים פרוביוטים שטובים לעיכול במידה מסוימת ומדודה כשאוכלים מוצרי חלב בכמות מדודה ולא מוגזמת.

מוצרי חלב הינם מזונות קרים שאינם מתאימים לחורף, יוצרים ליחה וגודש ...סימפטומים מאוד טעונים אצל ילדים בכל גיל.

נכון, ילדים לא אוהבים ירקות וחלק ממגוון הפירות בגלל שאינם מתוקים , אינם מכילים כמות סוכר אותה הם רגילים לצרוך בממתקים, במשקאות מוגזים, במעדני חלב ומזונות אחרים מועשרים ומבוססים סוכר.

אין זה אומר שצריך להחליף צריכת ירקות ופירות במוצרי חלב, אין זה אומר שצריך להעשיר את תזונתם בפתיתים "צבועים בירקות" .

ירקות ופירות הם בסיס התזונה אצל אנשים  מבוגרים וילדים. טעמם נרכש , כלומר צריך להתרגל לטעם של מרכיבי מזון אלו, לפעמים בהדרגה בפרק זמן קצר ולעיתים בפרקי זמן ארוכים.

תהליך זה הוא תלוי חשיפה וצריכה קבועה של ירקות ופירות בקרב ההורים, המהווים דוגמא אישית לילדים בכל הנושא של חינוך ערכי, וחינוך לאוכל.

 לדעתי ילדים שמסרבים לאורך זמן לאכול פירות וירקות, עדיף שיקבלו תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים בכמוסה או סירופ, המתאימים לגילם. הספיגה היא מיטבית ויעילה.

יש חשיבות גדולה בצריכת ויטמיני B , וויטמין  C מירקות ופירות / או במקרה של ילדים סרבניים מתוספי מזון, לחיזוק הגוף ומערכת העצבים לילדים לומדים ופעילים , לתמיכה והתפתחות תקינה.

ירקות ופירות אינם מכילים שומן , אלא סוכרים טובים לגוף, מכילים נוזלים וסיבים תזונתיים המועילים למערכת העיכול ולבריאות הגוף.

מוצרי חלב , הינם חלק מתפריט תזונתי כמו מוצרים אחרים מן החי דג, בשר, עוף, הודו. אל לנו להתבסס על תפריט זה בלבד לא לנו ולא לילדנו.

חשיבות של פחמימות , דגנים מורכבים, פירות וירקות  היא מאוד חשובה לשמירה על סרטונין גבוה ויציב לאורך היום, לשמירה על איזון רמות הסוכר במהלך היום , אספקת אנרגיה  מידית וזמינה לילדים לפעילות ארוכת טווח.

בניית תפריט תזונתי לילדים הוא חשוב מאוד להתפתחותם.

יש דרכים בהם ניתן להתמודד עם ילדים סרבניים, ולא בלבד להעשיר את תזונתם במזונות עשירים בשומן, או תעשייתים.

דוגמא אישית של ההורים היא הבסיס , איתגור התפריט שלהם הינו חשוב, לעורר את החשקים שלהם וללמד אותם שלא בלבד לאכול אוכל מתוק, אוכל שמן, אוכל מתועש אלא אוכל ביתי מבושל, מגוון, ועשיר בטעמים ומרכיבי תזונה רבים.

אני לא אומרת שהתהליך קל. ילדים עוברים שינויים בטעמים וברצונות. עד גיל שנה וחצי ושנתיים הם אוכלים הכל , כל מה שאנו רוצים ואז הם מתפתחים , ומפתחים אישיות משל עצמם, הופכים ל"דובי לא לא", מכירים את "גיל שנתיים הנורא" ?...וכך באוכל בא לידי ביטוי השינוי.

עלינו פשוט להכיר תהליכים שילדינו עוברים, לא להתעקש איתם וללכת ראש בראש, אלא לנסות ולהבין אותם, לנסות לחשוף בפניהם מזונות אחרים ושונים, לא להרים ידיים.."הוא לא אכל שום דבר כל היום , אז עוגה, במבה, מעדן חלב זה אוכל". ילדים יודעים לנווט אותנו למקומות שהם רוצים ובסופו של דבר משרישים הרגלים ולא מוכנים לשנות גם בגיל שאפשר , כמו בגיל 5 , כמו בגיל 7 , או 10 שהם נחשפים יותר ויותר לתפריטים, ומזונות שונים.

תפקיד ההורים הוא רחב בכל התחומים ובתחום האוכל, תחום המזון, בעל השפעה משמעותית ומאתגרת על ההתפתחות הקוגנאטיבית, מחשבתית, וכמובן התפתחות  אישית ועצמאית.

פרסומות תפקידם לקדם מוצרים של חברות שונות, תפקידנו לסנן, לבדוק אמיתות, לדעת להגיד לא או להסכים לנאמר.

עכשיו כשהוצאתי את הדברים מהמערכת שלי, נרגעתי.

תודה רבה שקראתם.

מעניין אותי מה דעתכם, אז תגיבו בבקשה.

צהרים טובים, אתי.

 

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת