33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

מתוק לו מתוק לא.

26/12/2013

מה נעשה עם הקור הזה , החודר , הכואב המבקש מאיתנו עוד ועוד מזונות מתוקים, עתירי סוכר ושומן. איך נתמודד עם שינויי מזג האויר  ונמשיך לאכול בריא ומאוזן כדי להיות חיוניים וגם כמובן להמנע מלחלות במחלות חורף נפוצות...

 הערה לגבי מחלות חורף.חום, שפעת, כאב גרון , חולשה . אני חושבת שמחלות אלו טובות לבריאות, עוזרות לגוף להתמודד עם מזג האויר הקר, הגשמי, החורפי. הנקודה בחיזוק תזונתי או של צמחי מרפא, ויטמינים היא  לעבור את המחלות  בצורה טובה, מתוך חוסן וחוזק . להיות במנוחה בבית, לישון  לשתות נוזלים כתה, מים ולא מתוך חולשה, עייפות , לאות וקושי בהתאוששות  מהמחלה שאולי יביא  לשמוש בתרופות  המדכאות את הסימפטומים של מחלות  העונה.

תזונת חורף הוא נושא מאוד חשוב בעונה זו. העלתי נושא זה בכל  מיני רשומות , כשקר חשוב לאכול מזונות חמים מבושלים, מרקים, מאכלי קדירה. תבשילים אלו בעלי אופי בישול חם, ארוך , ארומתי, עשיר בתבלינים חמים ,הם בעצם הפתרון  לעצור ולהפחית אכילת יתר של מזונות מתוקים, מזונות עשירים בשומן וסוכרים...מזונות אלו יוצרים תחושה של שובע, מלאות, נינוחות , איזון למערכת העיכול וחיזוק למערכת החיסון.

ועל מה מדובר למעשה?

 קיטניות : מגוון שעועיות, עדשים שחורים או חומים,כתומים, גרגרי חומוס, אפונה, סויה.

 דגנים מורכבים: אורז מלא, קינואה, בורגול, קוסקוס מלא, פסטה מלאה, כוסמת, לחם מקמח מלא  עשיר בגרעינים, שיבולת שועל.

 מזונות בעלי אופי אדמה..אגוזים,בוטנים, קשיו, אגוזי ברזיל,  גרעינים, שקדים, שומשום, פשתן, זרעי צי'ה ,ערמונים.

  ירקות כתומים בטטה, דלורית, דלעת, דלעת ערמונים, גזר.

 ירקות שורש , ירקות עונתיים. אספרגוס, צנון, כרוב  אדום, שומר, קולרבי, סלק אדום.

ירקות עונתיים הם חשובים מאוד לצריכה ובעלי ערך תזונתי רב יותר, super food.  ירקות  כברוקלי, כרובית, שומר, קולרבי, סלק , שעועית טרייה , נבטים, עשירים בויטמינים, אנטיאוקסידנטים וסיבים תזונתיים.

 אז איך בעצם ניתן לשלב  ולאכול  את המזונות הללו:

  שילוב חורפי מצוין הוא ירקות טריים כחסה, ירקות עליים, עלי תרד וירקות מאודים /אפויים/מבושלים  כגון  קוביות בטטה, גזר. או קטניות כאפונה, עדשים מבושלים במים רותחים, גרגרי חומוס מבושלים ומתובלים במלח ופלפל בסלט ירקות.

 מרקים הם המזון  המתאים ביותר לעונה. מזון ארומתי ועשיר בנוזלים,ורכיבים  כירקות  וקטניות  או דגניים . מזון  משביע בגלל הסיבים התזונתייים, מתובל בתבלינים חמים  וירקות שורש.

 מרק ירקות כתומים טחונים , מגישים עם בוטנים קלויים .

מרק אפונה /מרק ירקות עשיר עם או בלי בשר אותו ניתן להגיש עם קוסקוס /מרק גריסים, פטריות ותפוח אדמה/ מרק בצל עם קרוטונים/ מרק תירס ואחרים.

 מאכלי קדירה, חמין, תבשילים שבהם ניתן  לשלב ירקות, בשר/הודו , קטניות, ירקות שורש כסלרי, לפת, שורש פטרוזיליה, ולתבל בתבלינים חמים כג'ינג'ר , קינמון, פלפל חריף, פלפל לבן, חוואג'.

 אורז מלא מבושל עם קטניות , כמג'דרה, או גרגרי אפונהאו חומוס.

 פסטה ברוטב ירקות , או ירקות מוקפצים עם איטריות שעועית, איטריות אורז וטופו או פתיתי שפע סויה.

 דייסת קווקר מאוד מאזנת ומרגיעה את מערכת העיכול מתובלת  בדבש, קינמון. ניתן להוסיף צימוקים. מצוינת כארוחת בוקר או ערב.

 כריכים מקמח מלא / לחם עם גרעינים מרוח באבוקדו, טחינה, ממרח חומוס, טונה ,ביצה, פרוסת טופו מאודה על מחבת

משולבים עם נבטים, בזיליקום ,עלי חסה, עגבנייה.

 כריכים מתוקים עם חמאת בוטנים, טחינה עם סילאן  ודבש, ממרח שקדים.

 שתיית תה עם נענע, מרווה, מנטה, לואיזה, תה ירוק, וצמחים אחרים מאוד מזין, מחמם את הגוף. 

אני כבר נעשית רעבה מהרשימה.....indecision

ומה בכל זאת כדאי לאכול  כשרוצים מתוק...

פירות הדר, פירות יבשים כתמרים, חמוציות, צימוקים. חלבה על בסיס דבש, שקדים.

אשתף אתכם במספר מתכוניים של עוגיות ביתיות:  עוגיות  קווקר , עוגיות  גרעינים . 

רסק תפוחי עץ, או אגסים. 

מנה מדודה של שוקולד מריר , 4 קוביות. 

מזון חם הוא כמו לבוש חם להתחמם ולהתכרבל  בחורף.

בברכת בריאות וחום בלב.

אתי.

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת