00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מגוון לצרכן

ברוכים הבאים

צנטרום ג'וניור-מולטיויטמין לילדים- וכמה טיפים לעודד נשנוש בריא

אמנם לא מדובר כאן בתרופה של ממש אלה בתוסף תזונה, חשוב לי לציין אני לא רופאה וכמו המשפט המוכר, הפוסט הזה "אינו מחליף יועץ של רופא", כך גם אני לא באמת יכולה להמליץ ליטול את המוצר הבא. אך מכיוון שהבלוג עוסק בחידושים, חלק נכבד מעולם ההורות, החלטתי שאפשר לעדכן אתכם, על החידוש הבא: 

 

צנטרום ג'וניור - תוסף ויטמינים ומינרלים לילד

 

רוב ההורים מכירים את זה, ילדים לא תמיד אוכלים את מה שהם צריכים ורק למעטים מאיתנו יש את ה"נחת" להיות רגועים לדעת שהילד באמת מקבל את כל סוגי הויטמינים החשובים.

חשבתי על כך לא פעם, אך כמובן שאני מעדיפה להסתמך על המקור הטבעי. לאחרונה חלה שוב ירידה בהתעניינות בארוחות הצהרים של הבכור הבררן שלי, ונשאלתי האם ארצה לנסות את המוצר החדש, מולטיויטמין של צנטרום ג'וניור, ומכיוון שאת השם צנטרום שמעתי לא מעט בעולם המבוגרים, החלטתי לנסות.

באתר של צנטרום קראתי דבר מעניין, האומר ש"לעיתים חוסר תיאבון אצל ילדים נובע ממחסורים בלתי מאובחנים בויטמינים ומינרלים, כגון מחסור בברזל, שהוא שכיח מאוד.ובודאי בשמירה על הבריאות ולכן השלמת הויטמינים והמינרלים בעזרת המולטיויטמין עשויה לסייע בטווח הארוך גם לשיפור התיאבון ואכילה תקינה יותר."
 

בנתיים נתתי לבן שלי "לטעום", היה לו מאוד טעים וכשהוא שאל אם אפשר עוד, הסברתי לו שמותר רק אחד ביום אז למחרת הוא ביקש שוב. מכאן עלתה הדילמה אצלי, איך להסביר ולהתייחס לנטילת התוסף, על מנת שלא יהיה "מפתה" מידי עבור הילד ויחשוב, שמשתלם לו לא לאכול טוב. אז נמנעתי מלהגיד לו שזה בגלל שהוא לא אכל מספיק, אך גם לא יכולה להגיד לו שזאת סוכריה רגילה, מכיוון שאסור לקחת ממנה יותר מטבליה אחת.

 

בכל אופן, בכדי להמשיך לטווח ארוך יותר, אני מתכננת להתיעץ עם רופא. אפשר גם להתייעץ עם דיאטנית בנושא.

הרי גם יותר מידי וויטמינים מסוג מסויים עלולים להשפיע לרעה.

ובנוסף, חשוב לזכור, שתוסף זה לא תחליף לתזונה. אז מבחינתי בצד ההורה, זאת דרך קצת "להירגע" אבל לא לוותר על עידוד של תזונה בריאה ומאוזנת ולסמוך על התוספים.

 

צנטרום ג'וניור מכיל 22 ויטמינים ומינרלים חיוניים להתפתחות הילד.

צנטרום ג'וניור מוגש בטבליות מציצה/לעיסה בטעם פטל שילדים אוהבים וללא צבעי מאכל.

 

 

בהזדמנות זו, כמה טיפים איך עוזרים לילדים לנשנש באופן בריא

 

ילדים בכל הגילאים אוהבים לנשנש בין הארוחות. רובנו יוצאים עם חטיף לבילוי מחוץ לבית, או מוציאים כיבוד כאשר אנו מארחים ילדים אחרים. כמות הקלוריות של רוב החטיפים אינה מבוטלת ומעבר לכך, אכילת חטיף תפחית בדרך כלל את כמות המזון המזין שנאכל בארוחה הבאה.

עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום ג'וניור, מציעה כיצד לנסות ולשדרג את הנשנושים וארוחות הביניים, כך שיהפכו לבריאות יותר ומסודרות יותר, אך עדיין ישמרו על אטרקטיביות ויהיו טעימות בעיני הילדים:

 

מה לשתות: כשמגיעים חברים לילדים נסו במקום משקאות ממותקים לתת להם מים או שייקים טבעיים קלים להכנה, ניתן לשלב קשית וכוסות מיוחדות וגבוהות לצור עניין במשקה. אפשר לרסק בבלנדר ידני פירות מתוקים כמו תותים, מלון, אפרסק וכדומה עם יוגורט או חלב, כך תשיגו כמה מטרות תזונתיות: סיבים תזונתיים מהפירות, סידן וחלבון מהחלב, פרוביוטיקה מהיוגורט וכמובן ארוחת ביניים משביעה, טרייה ואטרקטיבית.

 

ילדים אוהבים אוכל של מבוגרים: פעמים רבות ילדים אוהבים ונמשכים לאוכל שנתפס כ"אוכל למבוגרים בלבד" כמו פריכיות אורז מלא עם גבינה, לחמית עם ממרח או פרחי ברוקולי וכרובית במטבלים שונים. תנו לילדים להתנסות מהכל. כמו כן אל תמנעו מילדיכם מזונות מסויימים רק כי אין אתם נמשכים אליהם או אוהבים אותם.

 

ילדים אוהבים לטבול: כיוון שהרבה ילדים אוהבים לגעת ולשחק באוכל, תנו להם מאכלים שניתן לטבול ולשלב טעמים ומרקמים, כמו בייגלה או ירקות חתוכים למקלות במטבל ביתי של גבינה עם זיתים.

 

מה עושים אם הילד רעב: לפעמים הילד רעב כבר בשעות אחה"צ המוקדמות. במקרה כזה הציעו לו סנדוויץ' או פיתה מחיטה מלאה, עם ממרח חלבי או טחינה בליווי ירקות טריים. הארוחה הקטנה תשביע אותו עד לארוחת ערב ותמנע נשנושים של חטיפים וממתקים.

 

אם חייבים חטיפים מוכנים אז ... כדאי להעדיף חטיפים אפויים כמו בייגלה או שלווה בצבע טבעי על פני חטיפים מטוגנים. כדאי תמיד להשוות את תכולת צבעי המאכל הלא טבעיים, כמות השומן והמלח ולבחור את האלטרנטיבה הבריאה יותר.

 

בסופו של יום חשוב לזכור כי ילדים אוכלים את מה שהם אוהבים ולא את מה שהם צריכים ולכן תפקידנו לצור סביבה תזונתית בריאה ומגרה ככל האפשר .

 

אז זכרו -  נשנושים בריאים כמו ירקות וסנדוויצ'ים זו תמיד ברכה, אבל הכל באיזון, וגם חטיפים בשקית לעיתים רחוקות זה לא נורא.

 

 

לעדכונים מהבלוג מוזמנים להרשם עם המייל וללחוץ לייק בדף הפייסבוק: https://www.facebook.com/Florentinasblog

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Florentina אלא אם צויין אחרת