00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

רשימות לא חשובות על קולנוע

#10 מרי אליזבת' וינסטד – מחוקים/מרוסקים ( Smashed)

 

מרי אליזבת' וינסטד מוכרת לכם, אם בכלל, כ"רמונה פלוורס" מהסרט סקוט פילגרים נגד העולם: האקסים של החבר שלי. הסרט, שמבוסס על קומיקס באותו שם, היה להיט אדיר בקרב צופי קולנוע מסוימים ( = חנונים) ובכלל לא להיט בקרב אנשים לא חנונים. גם אני אוהב את הסרט הזה מאוד אבל אני חייב להגיד שזה למרות ההופעות של הדמויות הראשיות. לא מייקל סרה ולא מרי אליזבת' וינסטד ממלאים תפקיד בלתי נשכח, ואם למייקל סרה עוד יש שורות נהדרות שאתה יכול להיזכר בהן, כשאתה מנסה להיזכר במשהו שרמונה עושה אתה צריך להתחיל לחשוב עד שאתה ממש תיזכר. כלומר, מעבר לתפקיד בסרט עצמו, מרי אליזבת' לא הראתה יכולות של שחקנית מעולה שכדאי לשים לב אליה.

אבל כל זה השתנה אחרי שראיתי את מחוקים.

מחוקים הוא סרט קטן. מעבר להיותו סרט שעף לחלוטין מתחת לרדאר של האנושות, והיותו סרט אינדי בא' דגושה הוא גם קצרצר – פחות משעה וחצי של סרט. יש בו 4 דמויות עם אפיון ותפקיד, ועוד כמה ספורות עם שורות נוספות ואת כל העלילה שלו על כל פיתוליה אפשר לסכם בשני משפטים במקרה הרע.

הסרט מתאר זוג נשוי שעיקר הבילוי שלהם סובב סביב אלכוהול. או, במילים אחרות, אלכוהוליסטים. אבל לילה אחד שבו היא יוצאת משליטה, מעשנת קראק ומתעוררת באמצע שום מקום מאמת אותה עם המציאות הלא נעימה והיא מחליטה ללכת לגמילה.

ההופעה של מרי מתחלקת בקלות לשתיים – ההופעה שלה בזמן השכרות שלה, וההופעה שלה בזמן הפיכחות שלה.  ההופעה שלה בזמן השכרות היא פשוט ריכוז של חמידות וקלילות וכיף. היא נראית כמו אחד האנשים שהכי יהיה נחמד לשתות איתם שנראו בקולנוע.  אבל באותה הופעה היא גם מצליחה להבין את כל הבעיות שיש באלכוהול – היא משוחררת יותר מדי ומגיעה למקומות מסוכנים.  

ובצד השני יש את הפיכחון. הפיכחון עושה אותה קרה יותר ומנוכרת יותר אבל גם מתאמצת הרבה יותר לתקן את החיים שלה. הפיכחון שלה מראה את העקשנות שלה לעמוד באתגרים שיש לה עם החיים ובדיוק עד כמה הפיכחון חשוב לה.

אבל הסרט לא נותן לה סצנות גדולות מדי. היא לא צורחת או בוכה בצורה דרמטית מדי ובעיקר מה שנחרט לך בזכרון מההופעה זה הדברים הקטנים שהיא עושה. ובייחוד עלילת המשנה, שבה היא מסתבכת בשקר עם המנהלת של הבית ספר שלה כאשר היא חושבת שהיא בהריון. הדרך בה היא מתמודדת עם הילדים, החברים להוראה והמנהלת מראה עד כמה היא לא מסוגלת להתמודד עם האלכוהוליזם שלה, ואולי אפילו דווקא הסיפור הזה הוא מה שדוחף אותה לזרועות הגמילה ולא הלילות המשוגעים שלה.

אבל מה שבעיקר אני יכול להגיד על ההופעה שלה כאן זה שהיא שובה אותך. מעבר לכריזמה ולהנאה ממשחק, אני מצאתי את עצמי דואג לדמות ונהנה כשהיא נהנית ועצוב כשהיא עצובה. מרי אליזבת' יצרה דמות אמיתית ומעניינת עם תפיסת חיים חיובית בסופו של דבר שגרמה לך להתעניין בגורלה, והיא אפילו לא הייתה צריכה איזה שהיא סצינת אוסקרים גדולה. אני לא יודע אם היא תגיע לעוד הופעות ברמה הזאתי, אבל אני בהחלט מקווה בשבילה ובשביל כולנו שכן.

 

עוד הופעות נהדרות שיש בסרט: ארון פול וניק אופרמן, שני שחקני טלוויזיה, נותנים הופעות שאמנם לא משתוות להופעה הראשית, אבל עדיין יוצרים דמויות עגולות ומעניינות ומצחיקות שאכפת לך מהן.  

עוד הופעות ראויות לציון: סקוט פילגרים כמובן וגם תפקיד משנה נהדר בסרטו השני של הבמאי של מחוקים - "העכשיו המרהיב". 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל NeverMinds אלא אם צויין אחרת