00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

ערוץ 1 (בנהר החיים)

ברוכים הבאים

ברוכים הבאים

יצירת ספרים באמזון - Amazon KDP - וקמפיין ימי חינם ב-KDP SELECT

14/11/2013

הספר שלי כבר כמה חודשים "על המדפים" באמזון.

מדי פעם הספר מוצע בחינם כחלק מקמפיין לקידום הספר, אז אתם מוזמנים להישאר מעודכנים.

 

אז איך יוצרים ספר ומעלים אותו למכירה באתרי Amazon ברחבי העולם?

אנסה ברשומה זו להסביר קצת באופן כללי על התהליך ודברים מסביב.

כרגיל, אם יש שאלות אתם מוזמנים להעלות אותן בתגובה ואשתדל לעזור אם אוכל.

 

בואו נתחיל מ-Amazon. לאמזון יש שירות שנקרא KDP - Amazon Direct Publishing.

או בתרגום חופשי לעברית - הוצאה לאור ישירה באמזון.

עם קצת הבנה באנגלית כל אחד יכול ללמוד כיצד להוציא לאור ספר דרך Amazon באופן עצמאי וללא עלות.

כמובן שיכולות להיות עלויות יצירת הספר (עורכים, מאיירים וכו'), אבל אמזון לא גובים כסף אלא עובדים על עמלות בלבד.

 

מי שרוצה יכול להיכנס לאתר של KDP ולפתוח חשבון סופר. 

ברגע שיש לך חשבון סופר, אתה יכול להיכנס ולראות שיש לך שם "מדף ספרים" שרק מחכה לך שתלחץ על Add New Title.

ברגע שיש לך ספר מוכן בפורמט שמתאים לקינדל, אתה יכול ללחוץ על הוספת ספר חדש ולמלא את הפרטים.

אתה אחראי על להעלות את הקובץ של התוכן ואת התמונה שתהיה הכריכה (בנפרד מהתוכן).

אתה (או את, כמובן) בוחר גם את מחיר הספר, השם, שם המחבר, המאייר ופרטים נוספים שתרצה.

 

אתה יכול לקבוע כל מחיר שתרצה, בתנאים האלה:

1. מחיר הספר יהיה בטווח בין $0.99 ל- $200.00.

2. אם הספר עולה בין $2.99 ל$9.99, תוכל לקבל 70% מהרווחים!

3. לעומת זאת, אם הספר לא בטווח המחירים הזה (פחות מ$2.99 או יותר מ$9.99) אז אמזון תיקח 70% ותיתן לך רק 30%.

* חשוב לזכור להעביר ידנית ל70%, כי זה לא בהכרח עובר אוטומטית.

* האחוזים האלה אם אחוזי הרווח ברוטו. בנוסף לרווח שתקבל (30 או 70 אחוזים מהמכירות), אמזון לוקחים גם מס הכנסה.

באופן אוטומטי הם גובים עוד 30% מיסים, וצריך לעבור תהליך מול IRS כדי להוריד את זה ל10%.

ואחר כך כמובן יש את מס הכנסה של מדינת ישראל הקטנה שלנו, אבל זה כבר לא חלק מהדיון שלנו פה.

 

אוקיי... אבל עד עכשיו עוד לא יצרנו את הספר בכלל.

 

אז איך יוצרים ספר?

יש לזה כל מיני רבדים. קודם כל צריך שיהיה רעיון לספר או ספר כתוב (אפילו בעברית).

אקח את הספר שלי בתור הדוגמה החיה היחידה שיש לי ניסיון אישי בה. 

לכל סוג ספר יש תהליכים קצת (או הרבה) שונים, אבל אני מקווה שהתיאור של יצירת הספר שלי תשפוך קצת אור בנושא.

 

קודם כל הרעיון:

היה לי כבר רעיון לספר ילדים. אשתי גננת הרבה שנים בגנים אנתרופוסופים (ואחרים).

לגנים האנתרופוסופים יש כל מיני מנהגים משונים, כמו למשל לכתוב שיר לכל ילד לפי האופי שלו (או משהו כזה) לכבוד יום ההולדת.

בכל מקרה, היא ביקשה שאביא לה רעיון לגבי ילד אחד. היא סיפרה לי עליו והדגישה את הפחד שלו וחוסר אמון בעצמו ובכח שלו.

הרעיון שעלה לי היה מסע של ילד-אביר אל עבר הדרקון המפחיד ותהליך של שחרור וריפוי והיפתחות עד ההתמודדות.

 

אז את הרעיון הבסיסי כבר היה לי בראש כמה שנים. ופתאום הגיע הרעיון הזה וקורס שלימד אותי קצת על כתיבה ויצירת הספר.

לקחתי את הרעיון הבסיסי והתחלתי לסדר אותו לפי חלקים. ניסיתי להכניס מוטיבים שונים אל תוכן הספר.

למשל, הדמות הראשית נתקלת באותה הסיטואציה בתחילת הספר ובסוף הספר.

בפעם השנייה, לאחר המסע של הדמות, היא מתמודדת עם הסיטואציה באופן שונה.

וכך סידרתי את הרעיון הכללי לתוך תרשים זרימה ושיחקתי עם זה עד שהייתי מרוצה.

בקיצור, ברגע שיש לך רעיון השלב הבא הוא לסדר את הרעיון בתרשים זרימה או ראשי פרקים.

 

עכשיו כשהיה לי את התרשים התחלתי לכתוב את הסיפור בעברית, בתור התחלה.

לכל קטע בתרשים כתבתי את ההתחרשות עד שהיה את כל הסיפור.

לאחר מכן שמתי את הסיפור בגוגל טרנסלייט, שעשה עבודה ראשונית לא רעה.

לקחתי את הטקסט באנגלית והתחלתי לסדר אותו, לתקן טעויות ולשכתב מה שרציתי.

 

כשהיה לי את הטקסט באנגלית שלם ומסודר הלכתי לאתר Odesk וחיפשתי מישהי/ו שמתעסקת עם ספרי ילדים ויש לה אנגלית שפת אם.

זה עלה לי 30$ וקיבלתי את הטקסט עם כמה תיקוני דקדוק, עם סידור יותר מקצועי ועם כמה הצעות לשינוי הטקסט (שהתעלמתי מ90% מהם).

 

עכשיו היה לי את הטקסט ברמה די טובה.

האמת שעברתי עליו עוד כמה פעמים, עשיתי עוד שינויים, התייעצתי עם עוד הורים, גננים, משפחה חברים.

שלחתי את זה לחברה מקנדה דוברת אנגלית והספר עבר עוד תיקונים ועדכונים עוד ועוד עד שהרגשתי מוכן.

האמת, גם לאחר שפירסמתי את הספר עוד עשיתי כמה תיקונים ועדכונים.

 

(אגב, זה אחד הדברים המעניינים בפרסום ספרים דיגטליים באמזון - אפשר לעדכן ולשנות ולתקן תוך כדי שהספר על המדף,

ומי שהוריד את הספר יוכל לעדכן את הספר שלו אם ירצה בכך. כמובן שיש מגבלות בנושא זה.)

 

השלב הבא היה לייצר את האיורים ולשים את התמונות בספר. 

הדבר הראשון הוא בעצם לבחור תמונה לכל עמוד. 

הייתי צריך לרשום על כל עמוד - מה יהיה בתמונה, מה הנושא המרכזי שאני רוצה שיראו בה, מה הפרטים, איזה סוג ציור וכו'.

בעיקרון הכי טוב לעשות את זה מסודר ולסיים קודם כל את השלב הזה, אבל אני כבר התקדמתי ועשיתי את זה תו"כ יצירת קשר עם המאיירת שלי.

בשלב מציאת המאיירת פניתי גם כן לאתר Odesk בו חיפשתי את המאייר המושלם בשבילי.

 

מצאתי כמה שהיו נראים לי מושלמים, אבל אף אחד לא חזר אליי.

לקח לי הרבה זמן יחסית למצוא את המאיירת, אבל בדיעבד אני שמח שלא התפשרתי.

מכיוון שלא הייתי בטוח שהיא יכולה לצייר את הציורים המתאימים, סיכמתי איתה על ציור ניסיון.

תמורת $30 נוספים, היא עבדה איתי במשך כמה ימים של התכתבויות ו-Skype עד שהגיע הציור המבוקש.

אתם יכולים לראות פה את הציור הראשוני (ואת ההערות שלי על גביו). הציור הזה בסוף לא נכנס לספר, והסגנון מעט השתנה:

 

 

לאחר שסיימנו את שלב הבדיקה, הבנתי שנפלתי על ציירת מוכשרת ושמחתי להתקדם איתה.

בשלב הבא מיהרתי והשלמתי את השלב הקודם בו רושמים תיאור לכל ציור באופן מפורט.

זה כולל מי הדמויות, איך הן נראות, מה הן לובשות ומרגישות, מה הנוף, באיזו זווית ה"מצלמה" וכו'.

שלחתי לה את הרשימה ובהמשך גם שלחתי לך את התיאור של הכריכה הרצויה.

הנה הכריכה, ללא הטקסט:

 

 

אני לא רוצה להגיד עליה יותר מדיי דברים, מאחר והשם שלה מפורסם, אבל בואו נגיד שלקח הרבה יותר זמן ממה שתכננו.

זה לקח בסוף יותר מחודשיים אם אני לא טועה, וזה היה אמור להיות חודש. אבל בסדר, שמחתי על התוצאה והשתדלתי לשמור על הסבלנות.

את הטקסט על הכריכה גם היא עשתה, ובמקרה הזה כבר לא חיכיתי וקצת מיהרתי. פשוט כבר רציתי להעלות את הספר לאמזון, ולא יכולתי לחכות.

גם את הכריכה אפשר לשפר, לעדכן ולהחליף בכל עת. אני מאמין שבהמשך אתן למישהו מקצועי לעצב לי את הכריכה. לפחות את הטקסט.

אבל בינתיים זה מה שיש:

 

 

עכשיו, אחרי כל העבודה ובעיקר ההמתנה למאיירת - יש לנו כבר את הטקסט, את הציורים ואת הכריכה. עכשיו תורי לעבוד.

מה שעושים זה פשוט פותחים קובץ Word ומתחילים להעלות ולסדר את הטקסט והתמונות בקובץ אחד.

בראש כל עמוד שמים תמונה בגודל המקסימלי שנכנס, ממרכזים אותה, ולאחריה שמים את הטקסט.

בסוף כל עמוד עושים סימון "מעבר עמוד" ומתחילים שוב.

כמובן שבהתחלה אפשר לכתוב את הכותרת שם המחבר וכו', ולא לשכוח זכויות יוצרים.

בספרים אחרים יכול להיות שכדאי להוסיף גם "דיסקליימר" או כתב ויתור, או איך שלא קוראים לזה.

 

לאחר שיש לנו את הספר בקובץ וורד מסודר כולל כל הטקסט והתמונות (ללא הכריכה), אפשר להכין אותו לקינדל.

כמובן שחשוב לגבות את החומרים בכמה מקומות ודרכים כדי לא לאבד את כל החומרים והעבודה הרבה שהשקענו.

אני אישית מגבה את זה במחשב, בדרייב של ג'ימייל, בדרופבוקס ובהארדיסק חיצוני. אני מניח שזה מספיק בשלב זה.

 

איך מכינים את הספר לקינדל?

זה די פשוט - אנחנו שומרים את הקובץ וורד בשמירה בשם ובוחרים את סוג הקובץ Web Page, Filtered.

זה שומר לנו את הספר בשני קבצים. עכשיו אפשר פשוט לקחת את הקבצים שנוצרו לנו ולכווץ אותם ב-Zip.

את הקובץ המחובר אפשר להעלות לאמזון ב-Add New Title, והם כבר מעבירים את זה לפורמט של קינדל.

את הכריכה פשוט מעלים ישירות בפרטי הספר בתור קובץ JPEG.

 

חשוב: את הספר יש לבדוק מספר פעמים בתוכנות שבודקות ספרים בפורמט קינדל.

גם בהעלאה עצמה לאמזון יש אפשרות לעשות Review ולוודא שאין טעויות.

אני הייתי צריך להעלות ולתקן מספר פעמים לפני הפרסום הראשון. יש בעיות עם העמודים, המרווחים וכו'.

חשוב לקחת את הזמן ולעשות את זה מסודר. 

 

אמזון עוברים על כל הספרים המועלים אליהם לפני שהם מפרסמים אותם.

ספרים עם בעיות טכניות או של תוכן יכולים להיפסל.

אז אל תעלו סתם ספר, אלא אם אתם בטוחים שהוא טוב מכל הבחינות הללו.

 

אז זהו בגדול תהליך היצירה. אני בטוח ששכחתי הרבה פרטים, אבל בשביל זה אתם מוזמנים להזכיר לי.

כמובן שזה רק לספר ילדים אחד שיצרתי. יש הרבה סוגים של ספרים שדורשים דברים שונים. 

ברוב הספרים נדרש תוכן עניינים חכם, למשל, והרבה דברים שלא התנסיתי איתם עוד בעצמי.

 

הרבה אנשים מוסיפים קישורים לעמודים שלהם או למתנה חינמית כדי "ללכוד לידים" (לאסוף כתובות אימייל לרשימת התפוצה שלהם) או כל מיני דברים אחרים.

יכול להיות לזה ערך רב, אבל בשלב הזה החלטתי שאין לי חשק להתעסק בזה וגם אני לא כזה אוהב שעושים את זה אז ויתרתי.

אבל מי שבקטע זו בהחלט הזדמנות להגיע לקהל רחב.

 

אוקיי, אז עכשיו שהספר עלה לאמזון (בהנחה שהם אישרו והעלו אותו תוך כמה ימים) צריך איכשהו שהוא גם יימכר.

זה בפני עצמו עסק שלם שאפשר לפתח בו מומחיות. אני ממש לא מומחה וכנראה גם לא אהיה. יש כמה אנשים שאני מכיר שבהחלט מצליחים בזה.

ספרי ילדים בגדול לא מוכרים טוב באמזון בפורמט דיגיטלי. יש לכך סיבות רבות,

אבל כנראה שהסיבה העיקרית היא שיש כל יום כמה אלפי ספרי ילדים חדשים בקינדל!

 

מי שרוצה להרוויח מזה, כמו בהרבה תחומים אחרים, צריך קודם כל לבדוק למה יש שוק.

ספרי בישול מסוימים, ספרי how to מסוימים ובעיקר ספרי קריאה טובים - יש להם סיכוי להימכר יותר.

מכיוון שספרי ילדים נמצאים בתחרות כל כך גדולה המחירים שלהם גם נורא נמוכים מה שגורם לרווח מזערי.

לעומת זאת, ספר בישול מושקע ואיכותי, שמשווק היטב עם מקצוענים, יכול להימכר בטווח של ה70% רווח ולהגיע לאלפים בזמן לא רב.

אבל כמו בכל שוק, אין הבטחות ויש הרבה עניין של מזל או היכרות עם השוק המשתנה תדיר.

 

כמובן שמי שספרי ילדים זו התשוקה שלו, או מי שיש לו כבר ספר ילדים, יכול לנסות כיוון זה.

ברגע שיש יותר מספר ילדים אחד או שניים המכירות בד"כ עולות ואפשר להגיע להכנסה כלשהי.

גם אם לא תגיעו לסכומים גבוהים במיוחד, זה יכול להיות נחמד. זה לא דורש המון השקעה וזה יכול להיות כיף.

בכל מקרה, אם נהנים מהדרך אז אין הרבה מה להפסיד.

 

ברמה הבסיסית יש כמה אפשרויות שיווק שאמזון מציעה.

יש אפשרות להיות בתוכנית KDP SELECT מה שאומר שאתה מתחייב לבלעדיות לאמזון (לפחות לגרסה הדיגיטלית של הספר).

ההתחייבות היא כל פעם לשלושה חודשים קדימה.

 

בתקופה זו אמזון מציעים לך עד 5 ימים שבהם אתה מחלק את הספר שלך בחינם.

אם אתה מצליח להרים את הספר שלך גבוה ל"רבי המכר" החינמיים, אז אמזון בהחלט תפיץ ותקדם את הספר שלך.

ממש לא מזמן אמזון השיקה עוד כלי לקידום בKDP. הכלי הזה מאפשר לעשות מבצעים על הספרים לזמן מוגבל.

גם זה מתאים רק למי שמוכר ספר מעל $0.99.

 

בנוסף לימים החינמיים ולאפשרות החדשה של מבצעים, אמזון מאפשרת למנויי Amazon Prime להשאיל ספרים.

על כל ספר שמושאל אמזון משלמת לסופר $2 (אם אני לא טועה). דבר זה מעניין במיוחד במקרה של ספרי ילדים זולים.

אפילו שהספר שלי נמכר ב$0.99, מה שאומר שאני מקבל רק $0.33 לפני מיסים - אם מישהו ישאל את הספר שלי לשבועיים אז ארוויח מזה 2 דולר! מעניין.

 

לגבי הפוטנציאל של הימי חינם:

לאחרונה שמעתי על שני ספרים של ישראלים (אחד בתחום הבישול והשני בספרי הקריאה) שהגיעו ל-Top 10 בזמן הימים החינמיים. 

דבר זה הוביל למאות רכישות בימים שלאחר מכן.

 

השיטות להגיע גבוה הן רבות ומגוונות, ואני לא ניסיתי אותן כי הן דורשות השקעה כספית.

השקעה כספית מוצדקת רק למוצרים שנמכרים בטווח 2.99-9.99 ויכולים להימכר בכמויות. כרגע בספרי הילדים זה כנראה לא המצב.

כדאי גם להיזהר לא להתפתות לכל הצעה לקידום שיש בשוק כי הרוב זה בזבוז כסף. צריך לחקור את התחום ברצינות אם רוצים להצליח.

 

מה שבטוח זה שאין ברירה - המוצר צריך להיות מקורי, ייחודי וטוב מאוד. תוכן טוב מאוד. כריכה טובה מאוד.

הכל צריך להיות איכותי כי אחרת פשוט הביקורות יקטלו כל תקווה להתקדם. בהנחה שזה עבר את הסינון של צוותי אמזון קודם כל, כמובן.

בספרי הילדים המצב קצת אחר. הכל כמובן משתנה ואמזון כל הזמן מחדשת את שיטות הדירוג שלה, בין היתר.

 

בהתחלה היו מלא שיטות מלוכלכות שאנשים עשו כדי להגיע גבוה, והיום אמזון כבר יותר חכמה.

הקורס שאני למדתי בו המליץ על מלא שיטות חצי מסריחות, שבדיעבד מתברר שהן לא ממש עובדות ואמזון יכולים להעניש מי שמשתמש בהן.

עם כל הכבוד לערמומיות של כמה מורים ואנשים שמנסים "לעבוד" על האלגוריתם של אמזון,

לדעתי צריך לזכור שאנחנו צריכים להודות לאמזון שמאפשרת את זה וללכת בכללים שלה.

 

אמזון הולכת ומתפתחת בקצב אסטרונומי, ולדעתי כדאי להקשיב ולכבד את הכללים שהיא מציבה. לא צריך לעבוד עליה, אלא ללכת איתה.

מה שאמזון מחפשת זה ספרים איכותיים שאשכרה יהיו טובים לאנשים.

מה שאומר שאם תביאו סיקורים ורכישות מאנשים אמיתיים שבאמת נהנים מהספר - אמזון תעזור לספר להתקדם.

 

אז זהו בינתיים. מוזמנים לשאול שאלות. כל מה שנכתב הוא בגדר ידע כללי.

מי שבאמת רוצה להעלות ספר לאמזון צריך להשקיע עוד וללמוד עוד כדי לעשות את זה יסודי ומסודר.

אני מקווה שהרשומה הזו הביאה קצת הבנה כללית על התחום ומי שזה מעניין אותו יכול להמשיך וללמוד את התחום בדרכים רבות ומגוונות.

 

תודה שקראתם!

ג'וי

 

מוזמנים גם להציץ בדף הספר

בדף הפייסבוק של הספר

וברשומה הזו של עדכון לאחר 3 חודשים

וברשומה הזו של עדכון נוסף

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

12 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Joy Fridman אלא אם צויין אחרת