00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

יומן האייקידו ויפן של זאב ארליך

ריחות

ציפורניים גזוזות בידיים וברגליים. הטטאמי שלנו בדוג`ו אינם רכים. אנשים שמגיעים עם ציפרניים ארוכות ברגליים עלולים לשבור אותן. זהו פצע לא סימפטי. בנוסף לכך כף רגל חמושה בציפורן עלולה להשאיר פצע לא סימפטי בכלל. סריטה מציפורן חייבים לחטא במהירות האפשרית. זיהומים כתוצאה מסריטה עם ציפרניים עלולים להתפתח ולוקח להם לרוב זמן רב לחלים. הציפורניים בכפות הידיים צריכות להיות גזוזות ונקיות.

מקלחת. אם השיעור שלך הוא בסוף יום עבודה או לימודים, מדוע שלא תיכנס למקלחת לפני השיעור. שים דאודורנט. התגלח. כך יהיה נעים להתאמן איתך.

בגד האימונים הולך למכונת הכביסה מייד לאחר כל שיעור. אסור להשאירו בתיק לאחר שהגעת הביתה. כל שעה בתיק תוסיף לו ריח רע ותגרום להיווצרות כתמים צהובים שקשה מאוד להסירם. את בגד האימונים מכבסים לאחר האימון כשהוא הפוך ותולים אותו לייבוש על קולב. ניעור לפני התליה יעזור לך לשמור על צורתו ולהימנע מהיווצרות קמטים. אם הבגד מקומט יש לגהצו לפני האימון.

ריח רע מהרגליים. יש לי שני זוגות נעליים. גיליתי שאם אני מתשמש לסירוגין בכל יום בזוג נעליים אחר, נמנעת היווצרות ריח רע. לפני שאתה יוצא מהבית אל האימון רחץ רגליים הייטב עם סבון. גם בין האצבעות. החלף לגרביים נקיות.

אפטרשייב וגילוח. נעים יותר להתאמן עם פרטנר מגולח או עם זקן אבל לא עם זיפים בני יום. אפטרשייבים רבים מכילים בושם חזק שלעיתים מפריע לסובבים. אין צורך לגמור בקבוק אפטרשייב בכל ערב. מעט אפטרשייב והרבה דאודורנט. ביפן במיוחד המתאמנים סולדים מהריחות של הזרים שלא חוסכים באפטרשייב. היה לי ביפן אפטרשייב ללא ריח. זה פתר לי את הבעיה. אולי זה גם בריא יותר כי הבשמים ברובם עשויים מחומרים לא בריאים במיוחד.

ריחות רעים מהפה. לפעמים אני חוטף אטמי מסוג מיוחד מהתלמידים. דגים מלוחים לפני השיעור, בצל ירוק, שום באריזות משפחתיות וכו`. הימנע מלאכול ממש לפני האימון מאכלים שגורמים לריחות לא נעימים. צחצח שיניים הייטב לפני השיעור אם אכלת לפניו. בכלל רצוי להתאמן על בטן ריקה. אם אתה גווע מרעב לפני השיעור הסתפק בפרי או במשהו קל מאוד. בננה לרוב פותרת את הבעיה ומספקת לנו אשלגן וסוכרים.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל איקידו אלא אם צויין אחרת