1515
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

החיים שלי (או של אחרים)

די לחובבנות במסעדות

 
בתור איש הייטק ותיק (אני בדיוק בגיל שבו אין לי סיכוי למצוא עבודה. כבר הרבה שנים) אני כמובן אוכל הרבה במסעדות (ויש לי רכב ליסינג).
ביקורים במסעדות הם הרבה פעמים עניין מתסכל. האוכל לפעמים טעים (ולפעמים לא) אבל כאיש הייטק אמיתי קשה לי עם החובבנות שבהתנהלות ענף המסעדנות.
מדוע לא ניתן לנהל מסעדה באופן איכותי כמו תהליך פיתוח תוכנה?
 
החלטתי לפתוח רשת מסעדות שתנוהל בדיוק כמו חברת הייטק. ההצלחה מובטחת.
הקווים המנחים מסעדה כזאת יהיו פשוטים:
  • כל מסעדה ברשת תנוהל ע"י מנהל פרויקט. הוא יהיה אחראי לניהול כל הצוות ואספקת התוצרים (האוכל) בזמן, בתקציב ובאופן משביע רצון (ומשביע)
     
  • במקום תפריט קבוע מראש יהיה במסעדה צוות מנתחי מערכות. מנתחי המערכות יראיינו את הסועדים ויקבלו מהם את רשימת הדרישות לארוחה. כך יובטח כי כל סועד יקבל בדיוק את האוכל שהוא מצפה לו.
     
  • הדרישות יועברו למנהל המסעדה שבעזרת צוות ה-pre sale יכוון את דרישות הלקוחות לתחום היכולות של צוות המטבח ויקבע את המחיר הנדרש לארוחה
     
  • לאחר שהסועדים ומנהל המסעדה יגיעו להסכמה על תוכן הארוחה, מחירה ולוח הזמנים להכנתה יועברו הדרישות ע"י מנתחי המערכות למטבח – אל צוות  הטבחים (התוכניתנים) שם
     
  • הטבחים יכינו את הארוחה עפ"י הדרישות.  כדי לייעל את עלות וזמן הכנת הארוחה כל טבח יכין מרכיב אחד של המנה (רצוי להכין מרכיבים ג'נריים שיתאימו למנות רבות ככל האפשר, כמו לדוגמא לחם או קטשופ) וצוות אינטגרציה מיוחד יחבר את כל הרכיבים לסעודת מלכים
     
  • צוות הטבחים כמובן יקבל תמיכה מאנשי אבטחת המידע – שיוודאו שחומרי גלם בעייתיים לא נכנסים למטבח ומנות בעייתיות לא יוצאות ממנו, מצוות ה-DBA  שיעזור להעביר את חומרי הגלם לטבחים באופן מהיר ויעיל ומצוות התשתיות שידאג לאספקת כלי מטבח ראויים לבישול מיטבי
     
  • לפני שהארוחה תצא אל הלקוח היא תועבר לצוות טעימות (QA) שיהיה אחראי לבדיקת איכות כל מנה אל מול הדרישות.  זהו יתרון גדול על המסעדות של ימינו המוציאות מנות ללא בדיקה
     
  • במקרה שצוות ה-QA  יזהה אי התאמה (או אי הטעמה) בין הדרישות למנה בפועל, תוחזר המנה למטבח והרכיבים הבעייתיים יתוקנו. המנה המתוקנת תועבר שוב לצוות האינטגרציה ולצוות ה-QA עד לתיקון כל הבעיות שזוהו
     
  • בינתיים יצא מנהל המסעדה אל הסועדים ויסביר להם בנימוס את סיבת העיכוב בארוחה. בהזדמנות זאת הוא יתמחר מחדש את הארוחה בהתאם להשקעה של צוותי הטבחים, האינטגרציה וה-QA. במקרה שהסועדים יבקשו לשנות את הדרישות מהארוחה ייקראו מנתחי המערכות שוב לאפיון הדרישות החדשות. מנהל המסעדה יציג לסועדים את השינויים הצפויים למחיר וזמן הכנת המנה עפ"י השינויים בדרישות
     
  • כשהמנות יהיו מוכנות צוות ה-delivery יעביר אותן מהמטבח אל הסועדים. כל מנה תותקן עבור הלקוח על פי דרישותיו
     
  • במקרה (הלא סביר בעליל) שהלקוח לא יהיה מרוצה מהמנה, הוא יוכל לדווח על הבעיות לצוות התמיכה הטכנית שיהיה זמין בכל שעות פעילות המסעדה
     
  • צוות התמיכה הטכנית יבדוק עם הלקוח כיצד בדיוק הוא טעם את האוכל ומדוע הוא חושב שיש בו בעיות. התלונות ייבדקו מול הדרישות ובמקרה שיימצאו מוצדקות יועברו לצוות המטבח לתיקון. לפני החזרת המנות למטבח יבצע צוות התמיכה את הבדיקות הבאות:
     
    • איש צוות התמיכה יטעם בעצמו את האוכל וינסה לשחזר את אותה תחושת אי שביעות הרצון של הלקוח. לא תוחזר מנה למטבח ללא שחזור זה
    • הלקוח יתבקש לטעום שוב את המנה כדי לוודא שהוא עדיין לא שבע רצון ממנה
    • הלקוח יתבקש להוריד את המנה מהשולחן ולהחזירה אליו לטעימה חוזרת
    • הלקוח יתבקש לנסות לטעום את המנה כשהוא יושב ליד שולחן אחר ולחילופין על כסא אחר, כדי לוודא שהבעיה לא קשורה למקום הישיבה
    • במקרים קשים יתבקש הלקוח גם להחליף צלחת, מזלג ועוד כדי לוודא את מקור הבעיה
 
אינני רואה כל אפשרות לכישלון של מסעדה כזו!
 
(רשומה זו אינה לחלוטין מקורית - העתקתי אותה מרשימה שפרסמתי מחוץ לבלוג. עם הקוראים שזיהו את המקור הסליחה)
 
והרשומה המומלצת היא - כפר סבא שימור מבנים היסטוריים - בבלוג של מנורה
 
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

101 תגובות

תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל motior אלא אם צויין אחרת