00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בחירות נכונות

1.9.1979 סטודנטית שנה א'

 

 

 

1.9.1979 היה היום הראשון שלי כסטודנטית. שנת הלימודים בסמינרים היתה אז זהה לשנת הלימודים במוסדות החינוך . מאז חלו שינויים ותמורות. הסמינרים הפכו למכללות ובמקביל גם שינו את פורמט השנה האקדמית והשוו אותה לאונברסיטאות. שנת הלימודים הראשונה היתה אתגר לנוכח מכלול של שינויים: פיזיים ורגשיים שעברתי בו זמנית. 

כמי שהתגוררה מילדותה וגדלה באורח חיים כפרי נאלצתי לעזוב את הבית להרחיק לכת אל העיר בכדי להתגורר בקרבת הסמינר. חודשים ספורים קודם לכן השתחררתי משרות צבאי בסיני.  לימודי ההוראה היו הבחירה הראשונה שלי בנתיב חיי, שהרי עד אז הייתי במסלול מוכתב של יב כיתות ושרות צבאי. לראשונה פגשתי   את עצמי כאדם בוחר. זוגיות באהבה גדולה שהייתי חלק ממנה בחודשים שקדמו נקרעה ממני בכאב והותירה בי פצע וחלל עמוק בלב ובבטן. הייתי כבויה. מצב כלכלי קשה בבית הורי באותה תקופה לנוכח נפילה בענף הפרחים הקשה עלי עוד יותר. נאלצתי להתנתק מביתי מ"החממה" בה גדלתי. לא היה באפשרותי לחלוק ולממן דירת סטודנטים  כך שנאלצתי לשכור חדר בביתה של קשישה אוסטרלית ברמת אביב הישנה.  כך נראו פחות או יותר נתוני הפתיחה שלי כסטודנטית שנה א' להוראת גאוגרפיה ולשון בחטיבת הביניים. גם היום ממקום של חוסן והתבוננות לאחור זה לא נראה ולא מורגש כאופטימי. 

 

לא רק מנקודת מבט אישית היו נתוני הפתיחה שלי עצובים. ההלם שבמפגש עם האקדמיה ומכלול השינויים הפיזים והרגשיים, האילוץ ללמוד בצוותא עם אנשים שאינם כוס התה שלי הפכו את שנת הלימודים הראשונה לאתגר מורכב שבעתיים. גזרתי על עצמי בדידות וסגירות. מיאנתי להיפתח סביבי. מלאתי את זמני בלימודים שלא נהנתי. הלחץ גבר. ימים שלמים הסתובבתי רעבה כי האוכל שהבאתי מהבית בשבת ככל שיכולתי לסחוב עוד ועוד באוטובוס העמוס עם צאת השבת, נגמר אחרי יומיים. לא הצלחתי לשלב עבודה במערכת השעות העמוסה. מעט אחרי תחילתה של השנה נקראתי למזכירות הסמינר ונאלצתי להתמודד עם הגזרה ששילוב החוגים שנרשמתי לו: לשון וגיאוגרפיה הוא בלתי אפשרי מבחינת המערכת ואני נאלצת להחליף את החוג ללשון בחוג להסטוריה יהודית. זו היתה הברירה היחידה שעמדה בפני. את לימודי הגיאוגרפיה שכה אהבתי לא חשבתי לרגע להמיר במקצוע אחר. בימים הבאים מצאתי את עצמי יושבת בקורסים תוך התנגדות ועוגמת נפש לנוכח החובבנות האקדמית. ההירהורים לא הירפו ממני. שנה שלמה אני מתנהלת מולם. קבלתי את האישורים להרשמה שציינתי. עברתי בחינות ומבחנים נרשמתי, שלמתי והתחלתי ללמוד אחרי שעקרתי את עצמי מבית וויתרתי על מוסד אקדמי אחר התמקמתי בעיר ורק אז.. נפלה עלי אותה הבשורה. רק זה חסר לי אמרתי לעצמי תוך שאני מתברגת באין ברירה במערכת החדשה. 

ככל שגבר הקושי, הבדידות, געגועי לבית ולאהבה שנסעה אל מעבר לים, מצאתי את עצמי יושבת שעות על שולחן הלימודים ומשקיעה את יגוני בשאיפה לציונים חסרי פשרות. פחות מ 90 היה עבורי כשלון. קורס האנגלית דרש שעות על גבי שעות בתרגום ועיבוד מאמרים ומחקרים. לשמחתי יכולתי להעזר באחד מדיירי הבנין בו שכרתי חדר. צעיר שגר עם אימו המבוגרת ונרתם לסייע לי בלימודי האנגלית כששעות העומס והמצוקה גאו. הקשרים והידידות העמוקה עם בעלת הבית האוסטרלית הפגישו איתי עם אישה אינטלגנטית. רקמנו חברות מופלאה. היא העניקה לי את מלא החופש. בערבים שהייתי פנויה הייתי יוצאת אליה לסלון ומאריכה בשיחות נפש בזכותן שפשפתי כהלכה את האנגלית.  

רק בסוף הסמסטר הראשון התחלתי להחלים מהמשבר הכולל. השתלבתי בכמה שעות עבודה כדי שיהיו לי בארנק שקלים ואוכל לקנות בקפיטריה קפה או יוגורט. דודתי ז"ל שגרה לא רחוק מהחדר ששכרתי היתה מקבלת אותי בברכה ומגישה לי צלחת בימים שהגאוה והרעב הכריעו אותי ועברתי דרכה כאלו רק לומר שלום. הדיאלוג סביב הקושי הכלכלי אף פעם לא עלה. ברגע שהייתי נכנסת הציעה לי צלחת חמה. הייתי מתפתלת ובסופו נענת. הגאווה שלי נכנעה לבטן המקרקרת. מעולם לא ספרתי להורי שהסתובבתי רעבה. נשלחתי/יצאתי ללמוד. המטרה היתה ברורה ואסור היה לי לאכזב: לא אותם ובטח שלא אותי... 

בשבתות כאשר הייתי חוזרת למושב באוטובוסים שהנסיעה בהם ערכה שעות, מעטתי לשתף בקשיים החברתיים, הרגשיים והאחרים. גם ככה היה קשה להורי עם הקושי להגניב לי לארנק כמה שקלים כדי שיהיו לי למקרה ש... הרהורי העזיבה את המסלול שבו ותכפו בין לבין. 

סיימתי את השנה הראשונה "בשיניים" . לפני שנים ספורות כאשר התחילה בכורתי את לימודיה במכללת שנקר היו נתוני הפתיחה שלה שונים מנתוני הפתיחה שלי כמזרח ממערב. מאז היא סיימה את לימודיה בהצטיינות והשתלבה להפליא בעולם העיצוב.

התחלתי את שנה ב' עם מלגת הצטיינות שקבלתי מהסמינר לנוכח ציונת הגמר בשנה א'. השלמתי את לימודי התואר והייתי מורה לגיאוגרפיה ואיכות הסביבה למשך 25 שנה עד שפרשתי לקריירה שניה. 

 

 

ותודה לכם שהגעתם שוב לכאן והכרתם עוד חלק ממני. אשמח ויותר כשתגיבו.

מזמינה אתכם לדף הפייסבוק שלי

  שלכם תפו  

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

20 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל תפו ופוזה אלא אם צויין אחרת