חברות מבשלות

נורבגיה - יום 3

24/10/2013

בוקר היום השלישי נפתח בארוחת בוקר שכללה אומלטים, פרנצ` טוסט, סלט ירקות ..

יצאנו לדרך..

הנופים, הפיורדים, צבעי המים כל כך מרהיבים, שבכל נקודה עוצרים לצלם ושוב לצלם...

גם מרכב הנוסע..

עד שהגענו למפל TVINDEFOSSEN

עזבנו את המפלים וטיפסנו (ברכב כמובן) לתצפית ממלון סטלהיים המשקיף על עמק Nærøydalen - פינת חמד קטנה ומקסימה זו ממוקמת גבוה בהרים מעל העמק ומהווה בסיס ליציאה לטיולים. בין השנים 1647 ו-1909 הייתה סטלהיים נקודת עצירה לנוסעים על דרך המלך שבין קופנהגן, אוסלו (שאז נקראה כריסטיאניה) וברגן. דרך לסוסים ולמרכבות נסללה במקום בשנת 1780. אנשי הדואר וסוסיהם היגעים נהגו לנוח בסטלהיים, והסוסים הוחלפו לסוסים אחרים ורעננים לאחר הטיפוס הארוך במעלה העמק ודרך ערוץ Stalheimskleiva ומפלי המים Stalheim ו-Sivle. (מתוך אתר "מגלים")

משם, נסענו לעיירה גודוונגן (GUDVANGEN) לקחנו מעבורת (בלי מכוניות) לעיירה פלאם. משך השייט הוא כשעתיים, במהלכו יצא הקברניט עם כמויות של לחם להאכיל את השחפים שליוו אותנו לכל אורך השייט. בסיום השייט, בן זוגי חזר באוטובוס לגודוונגן, כדי לאסוף את הרכב בחזרה.

כתובת האתר של חברת המעבורות: http://www.fjord1.no/eng/tourist-services/flam-gudvangen2

עיירה קטנה שבה עצרה המעבורת להעלות ולהוריד נוסעים

לקראת ערב, הגענו לנקודת המנוחה/יציאה הבאה שלנו אורלנד. גם כאן חיכה לנו צימר ממש על שפת הפיורד, רק לפתוח את החלון ולהינות מיופיו

על היום הבא, ברשומה הבאה...