בריאות בקלות

היי דרומה.. בחג המשק.

אוקיי. הרבה זמן לא כתבתי ויש לכך מספיק סיבות. , בגללן מצאתי  שאין בי את הסבלנות  לשבת למחשב ולכתוב, לסדר את התמונות מהטיולים שעשינו  ולפרסם אותן. הסיבות הן משפחתיות שהשפיעו מאוד על המוטיבציה שלי לכתיבה.

זה לא אומר שהייתי בגלל חוסר המוטיבציה "פדלעה", חלילה, עשיתי הרבה דברים אחרים כגון חזרה לשיעורי יוגה , ציירתי הרבה, המשכתי בפעילות הספורטיבית של הליכה , עבדתי ועוד ועוד , אבל לכתוב לא היה לי כוח. אז הנה החלטתי לחזור ולכפר על הפרידה הכפויה.

חג סוכות השנה היה מאוד עשיר בפעילויות. בנינו סוכה ואירחנו את המשפחה, יצאנו לטיול משפחתי בצפון, שעליו ארחיב ברשומה הבאה, הילדים בחופשה נהנו והיו בפעילות  משותפת בבית הילדים.

יום הולדת לקיבוץ  חל בשמחת תורה, והשנה חגגנו בגדול. קבוצת חברות התארגנה והתנדבה להפיק את הערב כשלמחרת יצאנו לטיול.

בגלל ההפרטה חלו שינוים רבים בקבוץ שלי, אין מספיק כסף או מתנדבים להפיק את הארוע, אנשים מתעצלים לשתף פעולה , יש הרבה מחלוקות ועוד ועוד, לכן שנה שעברה ולפני שנתיים לא צוין תאריך זה . השנה היו שהרימו את הדגל והופק ערב לתפארת.

בקיבוץ שלי היתה מסורת  שחתונה של חברי ובני משק מתקיימת בקיבוץ, על הדשא הגדול, או בחדר האוכל, הייתה השתתפות גדולה של החברים בהרמת הערב מבישול הארוחה, תורנות הקמת חופה ותפאורה, סידור שולחנות, הגשה ופינוי ועד השתתפות החברים בריקודים ושירים באירוע עצמו. היו מספר שירים וריקודים אופינים לחתונות כגון " יום אחד" , שנכתב ע"י חבר הקיבוץ  וריקוד "ברך עלינו " .

השנה דיברו הבנות עם מספר חברים ועלינו לבמה כדי לשיר את השיר ולרקוד ריקודים. ערכנו חזרות כל ערב לקראת חג הקבוצה, וביום המופע ההתרגשות היתה רבה והמופע זכה למחיאות כפיים סוערות. אחרי הפקה זו נפתח שולחן ארוך ועליו הגישו עוגות ועוגיות  שנאפו ע"י חברות הקבוצה. ברקע הוקרנו סרטי מופעי שנות החמישים והשישים לקבוצת שילר....חווינו חוויה נוסטלגית , חברית, ריח הקיבוץ הישן היה חזק ומאחד.

למחרת יצאנו לטיול משק, אני רוצה לשתף אתכם ולומר שמזה עשר שנים שלא היתה פעילות משותפת שכזו. יום חמישי בבוקר 5 אוטובוסים חיכו לנו, עם מדריך טיולים מהקיבוץ . התארגנו לפי רשימה מסודרת , הבאנו אוכל ופינוקים ליום שלם ונסענו מהקיבוץ, נסענו דרומה לישובי עוטף עזה.

פארק סיירת שקד

תחנה ראשונה פארק סיירת שקד, שם קיבלנו הסבר מפורט ואכלנו ארוחת בוקר.

גשר חבלים , נחל הבשור

תחנה שנייה, גשר חבלים מעל נחל הבשור .

אנדרטת חלילים

אנדרטת אסף סיבוני ז"ל

תחנה שלישית, אנדרטת אסף סיבוני, ז"ל

ארוחת צהרים בקיבוץ נירעם

אירוח בכפר עזה

הגענו לכפר עזה שם התקבלנו לאירוח כיד המלך, לא תאמינו מה הגישו לנו...מגוון עוגות וקפה ,פירות העונה, שתייה קרה, קינוחים נהדרים, המועדון שלהם היה מלא מפה מפה. הילדים הלכו לממלכת הממתקים, ערכו שולחנות לתפארת בשבילם, עוגות, עוגיות וממתקים מעשי ידי חברות המשק. במועדון חווינו שיחה מרגשת אודות חייהם של חברי הקיבוץ בצל הקטיושות והמלחמה, סיפרו לנו על הקשר הסימביוטי והחזק שלהם לקיבוץ ולחברים בקיבוץ, בכינו והתרגשנו עם החברים שהודו לנו כי הגענו לבקר בקיבוץ הסמוץ ביותר לעזה.

אחרי השיחה עשינו סיור בישוב, והגענו למצפור ג'ימי, חבר משק.

בחורשה הפרחנו בלונים לאויר, לאות שלום ואחווה בחג שמחת תורה.

האירוח היה גולת הכותרת של הטיול, היינו נפעמים ונרגשים מקבלת הפנים, מהשיחה, מהמחווה ההדדית שהיתה בין שני הישובים.

נפרדנו מהם נרגשים, וחזרנו הביתה.