טיולים בטבע

The Bridge near Parsons Memorial Lodge 2013

מהבקתה ההסטורית עברנו לשביל החותך את השדות ומוביל את המטיילים היישר אל מרכז המבקרים כקילומטר אחד במורד הדרך. אל מרכז המבקרים כאן נגיע בשלב יותר מאוחר, כרגע טיילנו עד לגשר שנמצא בערך במחצית הדרך ועובר על נהר ה Tuolumne שבעונת האביב מלא עד גדותיו. לשמחתנו מצאנו שעדיין יש כאן מים שמגיעים כנראה מההרים הגבוהים באזור בהם עדיין קיים עוד שלג שלא נמס למרות שזה כבר סוף הקיץ. הנקודה המרכזית בכל הסיפור כאן היא הגשר וסביבתו. זהו גשר בעל מעקה עץ נמוך שבנוי על בסיס המורכב ממוטות פלדה עבות. הוא נתמך על ידי קירות אבנים וסלעים בשתי גדותיו של הנהר ובאמצעיתו מה שהופך אותו למאד ציורי ומרהיב.

מטיילים רבים מגיעים לכאן על מנת להינות ממראהו והנוף הסובב אותו, הוא גם מופיע במגאזינים מקומיים וכמובן גלויות נוף, ללא ספק אחד המאפיינים המובהקים של Tuolumne Meadows. בפעם הקודמת שביקרנו כאן לא שיערתי בנפשי שהוא גשר מיוחד ולכן גם לא ביקרנו בו. המצחיק הוא שכשביקרנו כאן בשנה שעברה אשתי הבחינה בשביל שיורד לכיוון מרכז המבקרים והסבה את תשומת ליבי לקיומו. מטיילים צעדו בו והיא האמינה שסתם הם לא מטיילים על השביל הזה, "בטוח שהוא מעניין ויש מה לראות בו" היא אמרה לי. אולם דחיתי אותה בטענה שאינני מאמין בכך (טעות !) והעדפתי את האתר שבמעלה הטולומי ריבר. למותר לציין שכשעיינתי באותו ערב במלון במגאזין מקומי שהיה מונח על השולחן  ליד המיטה למדתי על טעותי והצטערתי שלא שמעתי לה. בביקורינו כאן השנה גמלה בליבי ההחלטה שהטעות משנה שעברה תתוקן ואני לא עוזב את פרסונס ממוריאל לודג' מבלי לבקר את הגשר וסביבתו ותוהה על קנקנו (החלטה שאינני מצטער עליה).

הגשר עצמו נבנה בצורה מאד ציורית ומהוה רק חלק מהתפאורה המרהיבה ששטח הזה מציע. הנחל המתפתל לפניו ומאחוריו משווה לו צורה שרואים רק בציורים והמחזה הרבה יותר מרשים במציאות. עצים והמון ירק מכסים את גדותיו ומעצם השפל העונתי בו ניתן היה לחצותו רגלית. לא ניצרכנו להמתין זמן רב עד שניגלו ממש לידנו זוג איילים צעירים שחצו את זרם המים בדרכם לגדה שממול  ועצרו ללחך עשב, זו לבד היתה תמונה שהיתה שווה את העצירה. התקרבנו אליהם בשקט רב ובאיטיות על מנת לא להפחידם והם סיפקו לנו את אחד המראות הנהדרים של "אמא טבע במיטבה".

כשניצבנו על הגשר ראינו שבמים הצלולים להפליא שוחים דגים בגדלים שונים. המים היו כה צלולים שלא נדרש מאמץ מיותר לראותם שוחים בין הסלעים והאבנים שבמים. אני לא מהמבינים הגדולים בזיהוי סוגם אולם אני מאמין שהיו אלה דגי טרוטה גדולים, מה שבוודאי ימשוך לכאן דובים שהדגה מהווה את אחד ממרכיבי המזון שלהם לפני שינת החורף.

המצלמה כמובן לא ידעה אמ נפשה משמחה ותיקתקה כל הזמן, גם אם רציתי לתת לה מנוחה לא יכולתי משום שהיא לא איפשרה לי להוריד אותה מידי. "כשתגיע בערב לחדר במלון תוכל להניחני לנפשי, שנינו ננוח ונהנה מעמל היום" כך אמרה לי, ואני ששונא לאכזבה מציית לה בהסכמה וממשיך להינות יחד עימה מהנוף המרהיב והנפלא.

הקליקו על התמונות להגדלה

מראה הגשר ממרומי הגבעה ליד הבקתה לידה אנו ניצבים. ממש ציור טבע מעניין ומרהיב ולרגע דימיתי שאני ניצב באחד המוזיאונים הגדולים ומתבונן ביצירה נהדרת התלויה על הקיר. הטבע מסוגל להיות כל כך יפה ומרהיב.

בסיסו של הגשר בנוי ממוטות פלדה עבות וארוכות הנתמכות על קירות סלע ואבנים משתי גדותיו של הנהר ובאמצעיתו, עליו חוברו קורות עץ המשמשות כריצפה ולצידם נבנה מעקה נמוך גם הוא מעץ. מראהו תואם את הנוף הסביבתי ומשתלב  בו באופן מושלם. נראה גם שהוא בנוי בצורה חזקה ומאסיבית על מנת שיוכל להתמודד בעונת החורף והאביב עם כוחם של המים הזורמים בשטף ועוד במיוחד כשכל האזור כאן מוצף לגמרי.

מראות מרהיבים ביופיים ניגלו לפנינו בעומדנו על הגשר ובסביבתו. סלעים בצורות מיוחדות וגוונים שונים הזדקרו מהמים וגדותיו של הנהר שבעונה זו זורם רק במחצית מתפוקתו הרגילה ובכך מגלה את נסתרותיו שבאביב מוסתרים עמוק בתוך המים השוטפים מההרים הסמוכים בעת הפשרת השלגים. העצים והצמחייה השלימו את התפאורה וסיפקו תמונה מושלמת לנוף המרהיב.

הנחל המתפתל עדיין מכיל מעט מים כנראה מהשלגים שעדיין מצויים בהרים הגבוהים שבסביבה ולא הספיקו להפשיר, עלינו לזכור שאנחנו נמצאים בחלקה הצפוני של הסיירה וכשבוואלי הטמפרטורה חמה כאן היא קרה יותר בקרוב ל- 15 מעלות פרנהייט, מה שמאט את קצב הפשרת השלגים על ההרים הגבוהים אפילו בסוף עונת הקיץ. ההרגשה היתה מעט מוזרה אולם נעימה להתהלך על קרקעיתו של נהר שבעונת האביב שוטף בקצב ובכוח ולהימצא בחברת איילים המלחכים עשב.

לא רק מראות מרהיבים ניגלו לנו מסביב לגשר, המראות היו לא פחות מרהיבים גם במים כשלהקת טרוטות הגיעה למרגלות הגשר כאילו לומר לנו: "הלו, גם אנחנו שמחים לראותכם" ושהו כאן דקות ארוכות בחברתנו.

כחלוף שעה לשהותנו על הגשר וסביבתו הגיע הזמן להמשיך הלאה. התחלנו להתקפל ובעודנו צועדים לכיוון השביל הראשי הגיחו מבין השיחים עוד צמד איילים צעירים שחלף על פנינו במהירות ושמו פעמיהם לכיוון הנהר. כמובן שאט אט ובשקט עקבנו אחריהם וצילמנו אותם ללא הרף.

בהמשך הדרך ניתקלנו גם ב מרמיטה צפון אמריקאית שנחשבת לסנאי הכי גדול מסנאי הקרקע. זוהי חיה הנחשבת לכבדה וצבע בטנה הצהבהב מזכיר את צבעיו של דוב הגריזלי ומכאן בא גם שמה. היות ושמרנו על כללי הטבע המתבקשים כלומר שקט ועדינות הניחה לנו החיה לצלמה לפני שנעלמה לה בין האבנים.

מפת האזור ומיקומי של הגשר באתר.

וכמובן צירפתי סירטון קצר הממחיש את החוויה, להנאתכם:

מכאן נסענו לבקר באחד האתרים הפופולאריים כאן ב Tuolumne Meadows, אתר שאני מאד אוהב בשל הנוף הנהדר שהוא מציע ועל כך ברשומה הבאה מיוסימיטי.