SHOP&MORE

ביקור במחנה הריכוז "דכאו" גרמניה -חלק שמיני -היער השחור

ביקור במחנה הריכוז "דכאו" גרמניה -חלק שמיני -היער ...

ביקרנו ב"דכאו" במסגרת הטיול המשפחתי שלנו ליער השחור בגרמניה, למרות שבתחילה הזוגי הציע שאני והקטנה "נבלה " באיזה  "מול" עד שהוא והבנים יבקרו שם, החלטנו שכולנו מבקרים !

באותו בוקר ארזנו ונסענו לכוון מינכן  שם התכוונו לבלות  את שלושת הימים האחרונים של הטיול משם נמריא הביתה.

מצאנו את דכאו, עיירה פסטורלית  בה נמצא המחנה עבודה, ריכוז, השמדה- כל התיאורים נכונים.

20 קילומטר מהעיר מינכן שוכן מחנה "דכאו" -מחנה הריכוז הראשון שהקימו הנאצים ימח זכרם לאחר עליית הצורר הנתעב היטלר.

המחנה הוקם במרץ 1933 ושוחרר ע"י האמריקנים ב 29 באפריל 1945 .

המקום מוקף עצים  ונחל - לא מסגיר את הזוועות שהתרחשו שם לפני קרוב ל 70 שנה.

זו האנדרטה שאומרת בעצם הכל

יש הסברים, הדרכה בעברית- על איך התנהל מחנה העבודה הארור הזה.

אנחנו נכנסים דרך השער  למחנה "דכאו"

חלק מבניני המגורים הוסרו וחלק נשארו והפכו למוזיאון ועדות מצמררת למה שהתרחש שם.

אנחנו הולכים לפי הסדר- במשרד הראשי שבנוי באפור קיבלנו ברושור ומכשיר עם הסברים בעברית על כל תחנה ותחנה שנעבור בביקור בדכאו.

המון תמונות , חפצים אישיים,המבנים נשתמרו והכל כל כך מוחשי, ניתן גם לצפות בסרטונים  ממחנה העבודה וההשמדה,

מהשער עוברים למגורים, משם ביקור בכלא המחנה, אנדרטה, מגרש המסדרים, המון המון תמונות מספרות וסרטונים מצמררים, המחנה כולו אבנים וההליכה במחנה  תהיה על האבנים, שימרו כאן את האפרוריות .

גם מגדלי שמירה , גדר שהייתה אז חשמלית ונחל- מי שהעיז לנסות להמלט מהתופת נורה או התחשמל מהגדר והיה גם נחל לחצות.

ימח  שמם!

הכל נשאר כשהיה..

מספרה במחנה "דכאו"

כמה עצב בעיניים

ניצולי "דכאו"

ביקור בכלא דכאו

מבט כללי על רחבת המגורים- שורות שלמות של מגורים נהרסו.

"מיטות העץ" שוחזרו והועמדו במקומם המקורי- בכל זאת עברו 70 שנה

המסגרות שבתוכם אבנים אכלסו שורות ארוכות של מבנה מגורים ל"עובדים היהודים" בדכאו

נכנסים פנימה

הגדר החשמלית

וזה היה החלק הקשה ביותר- התחנה הגרועה -המשרפות שנשתמרו כמו שהן.

לראות ולבכות

מקום מבעית לא פחות- תאי הגזים- מרגישים לחץ אדיר וחרדה כשעומדים בפנים.

ככל הידוע לא נעשה שימוש בתא הגזים שנבנה בתוך אחת המשרפות. ניסויים בבני אדם נעשו במחנה וגבו קורבנות רבים

דכאו- מקום מדכא לכל הדעות - כל ימי השואה שעברנו בארץ מהגן ועד שבגרנו - התחברו למשהו מוחשי ואיום  כאן ב"דכאו" -מסביב למחנה, עיירה שקטה ושלווה מתנהלת רגיל, המחנה זוכה להרבה מבקרים, יהודים, ילדי בית ספר, קבוצות, מוסלמים נוצרים - מקום בו שותקים ומתהלכים בין שרידי זוועות.

הקטנה לא אהבה את המקום- חסכנו ממנה הסברים.

כשהגענו בסופו של יום למלון במינכן -מודה שסבלתי מסיוטים באותו הלילה - הבטתי מהמרפסת שבחדר משקיפה על העיר מינכן מלמעלה, ועל האורות של העיר התרבותית והיפה הזו חושבת מה התרחש כאן 70 שנה קודם.

יצאנו מהשער "העבודה משחררת" כך נכתב עליו.