טיולים בטבע

Mirror Lake 2013

לפעמים אני תוהה לעצמי מדוע הוא נקרא אגם? זו בסך הכל שלולית ענקית המכילה מים רק בחודשי החורף והאביב ומתייבשת במהירות מיד בהגיע הקייץ. המים מגיעים לכאן מממטרים ובעיקר מהפשרת השלגים על ההרים הסמוכים, לא קיים כאן איזה שהוא נחל או נהר הזורמים באופן קבוע ןממלאים אותו כל העת. השלגים האחרונים נמסים בדרך כלל בסביבות אפריל ובמאי כבר מתחילה ההתאיידות מהאגם בקצב מסחרר. הגענו לכן לפני שנה ביוני, השלולית הכילה עדיין מיים בגובה של כחצי מטר והיו עדיין כמה השתקפויות, השנה הגענו לכאן במחצית אוגוסט והשלולית יבשה לחלוטין, כל מה שנשאר זה חול לבן ורך המהווה את קרקעיתה וממנו מזדקרים כמה גושי סלע ענקיים.

הרגשנו מעט מוזר כשמצאנו את עצמנו מטיילים במרכזו של מה שידוע כאגם. הורגלנו בפעמים הקודמות שביקרנו כאן לחזות בו מהשביל שעובר לצידו או מחופו הדרומי וכאן פתאום מצאנו את עצמנו מטיילים באמצאיתו כשמסביבנו חול לבן למכביר. עקב השעה המוקדמת שהניבה קרירות וצל הופיעה לה קבוצת איילות שליחכה עשב בהנאה ולא התרגשה מנוכחותנו, בילינו בחברתן דקות מרובות תוך שהמצלמות מתקתקות ללא הרף, מראה נהדר שכזה רואים פעם ביובל.

ניתנה לנו כאן ההזדמנות לא רק לראות את האיילות אלא גם לחזות במנהגן בטבע, ממש לא היה איכפת להם שאנו עומדים ממש לידן וצופים בהם בשעת הסעודה. בדרך כלל איילות נמנעות מלהתקרב אל המבקרים והפעם זה היה להיפך. אם לומר את האמת חששתי מעט ממצב שאולי הן יתנפלו עלינו מתוך מחשבה שאנו מנסים לצוד אותן או להפריע להן אולם להפתעתי הנעימה זה לא קרה והכל התנהל בשקט פסטורלי ממש כמו בסיפורים. נשארנו צמודים אליהם כשעה ונענו איתן בשטח והן התעלמו מאיתנו והמשיכו בעיסוקן כאילו אנחנו לא נמצאים שם.

כעבור שעה החלטנו שהגיע הזמן להמשיך הלאה, אמנם האיילות האלה היו מתוקות ומרשימות אולם זו לא היתה הסיבה היחידה שלשמה הגענו לכאן הבוקר, יש לנו עוד כמה נקודות לבקר כאן.

שמנו לב שמבקרים רבים מגיעים לחוף הדרומי של האגם וכשהם נוכחים שהוא יבש מחליטים שאין יותר מה לראות כאן, מסתובבים על עקבותיהם וחוזרים לתחנת השאטל למטה תוך אכזבה מכך שאין כאן הרבה מים. הם רק לא יודעים ומבינים שהאגם הזה נמשך הלאה וקיים שביל שמקיף אותו ומאפשר מבט על נוף נהדר ומרהיב שקיים בהמשך הדרך.

חלקו הדרומי של Tenaya Creek המרכיב למעשה את צפון האגם מכיל מים ברוב או אפילו הייתי אומר בכל ימות השנה מעצם העצים והצמחייה הסבוכה מסביבו שמשרים צל וקרירות ומונעים בכך את התאיידות המים, הנוף באזור זה מאד מרהיב והשקט הפסטורלי מופר רק על ידי ציוץ הצפורים.

כפי שאומר השלט זהו אגם עונתי שבחודשי הקיץ החמים יבש ממים.

כך נראה האגם העונתי בשלהי הקיץ, ימין ושמאל רק חול וחול. לפחות נעים ללכת על החול הזה, אמנם לא חלצנו נעליים אבל הרגליים הרגישו נוח מאד. ההרגשה היתה מעט מוזרה להתבונן ברצועת החוף מאמצעיתו של האגם ונוכחתי שהאגם עצמו אינו עמוק כלל, אולי כחצי מטר עד מטר בקרבת החוף וזה מסביר את קצב התאיידותו המהירה.

בכמה מקומות עדיין ניראו מספר שלוליות מים אז ניצלנו את ההזדמנות לצלם השתקפויות אנושיות במקום ההרים, אתי וג'ייקוב הציגו תמונה לגמרי לא רעה.

טיילנו צפונה יותר ונוכחנו שאמנם האגם יבש אולם Tenaya Creek עדיין מכיל מעט מים וקיימות אי אלה השתקפויות במים, אמנם לא ההשתקפויות שמתוארות בספרים אבל יותר טוב מכלום.

המשכנו צפונה בצמוד ל Tenaya Creek וגילינו שהנחל הזה מכיל כמות לא מבוטלת של מים, הכל תודות לצל הרב השורר כאן ואינו מאפשר למים להתאדות במהירות כפי שזה קורה באגם עצמו הנמצא במורד השביל. הכל כאן פורח ומוריק.

מים אמנם לא היו באגם ומי שגנב הפעם את ההצגה היתה חבורת איילות ששהתה במקום ועסקה בליחוך עשבים ועלים, בילינו בחברתן קרוב לשעה והן דווקא נראו כאילו נהנות מחברתנו. מידי פעם הן קיפצו ורדפו אחת אחרי השנייה וההצגה היתה שלימה. ההשכמה המוקדמת הוכיחה פעם נוספת את כדאיותה וזו אחת הסיבות העיקריות שלי ליציאה לטבע בשעות המוקדמות ביותר של הבוקר.

מפת האזור והציר עליו טיילנו.

צירפתי גם סרטון קצר על הכוכבים שהנעימו לנו את זמננו כאן, להנאתכם:

האגם היה הפעם יבש לחלוטין אולם לא התאכזתי משום שידעתי למה לצפות בסופו של הקיץ. מצד שני באתי לכן השנה בזמן כזה מתוך מטרה לערוך מספר מחקרים ואחד מהם מגיע ברשומה הבאה.