טיולים בטבע

Washburn Point 2013

בביקורינו הקודמים ביוסימיטי Glacier Point תמיד מהווה את האתר הראשון בו אנו עוצרים. אנו מגיעים לפארק מצידו הדרומי על פריווי מספר 41 ומיד כשאנו נכנסים אליו עושים פנייה שמאלה על Wawona Drive וכעבור חמישה מילין בערך מגיעים לצומת של Glacier Point שם אנו פונים ימינה ונוסעים עוד 18 מילין עד למיצפה. אף פעם לא עלה בדעתנו לעצור ב- Washburn Point הממוקם כמייל אחד מדרום ל- Glacier Point והאשמה בכך תלוייה רק בי, תמיד חשבתי לעצמי שהמראה ממנו זהה לזה של Glacier Point ולא ראיתי שום צורך לעצור כאן. אני מודה, טעיתי ובגדול, Washburn Point מהווה למעשה השלמה למראהו הנהדר והמרתק של Half Dom הנשקף משניהם אלא שכאן ניתנת למבקר האפשרות לראותו מזווית שונה המציגה את מבנהו וצורת היווצרותו. הנוף כאן לא פחות מרשים ומרתק ובנוסף לכך ניתן לצפות במפל נוסף שאף פעם לא ידעתי על קיומו – Illilouette Falls שגם בשלהי הקיץ שופע במים גועשים.

הקליקו על התמונות להגדלה

עברנו את הכניסה הדרומית לפארק והגענו לצומת הראשונה. פנייה ימינה מובילה ליערות הסקוייה הענקיים שבמריפוסה ופנייה שמאלה תוביל אותנו לשני המיצפים המשקיפים על Half Dom משתי זוויות שונות. בפעמים הקודמות שהגענו ליוסימיטו נהגנו לנסוע היישר ל- Glacier Point כשאנחנו חולפים בדרכנו על Washburn Point מבלי לעצור בו, השנה החלטנו שאנחנו עוצרים בו קודם ורק לאחר מכן נמשיך ל- Glacier Point. הדרך ל- Glacier Point מכוסה משני צידיה בעצי מחט ענקיים שמשרים צל קריר ומדיפים את ניחוחם הנעים מסביב ממש תענוג לעין ולאף.

זו היתה הסיבה העיקרית שהחלטנו לעצור ב- Washburn Point ולצפות ב- Half Dom מזווית שונה. עברו 18 מילין מהפתח הדרומי והגענו אל המיצפה. מצאנו חנייה מסודרת להפליא שכאילו בירכה אותנו בברכת "ברוכים הבאים" ומיד מצאנו חנייה ליד המדרגות המובילות למיצפה. החנינו את המכונית וירדנו במדרגות למיצפה.

זה המראה המרתק והמרהיב שלשמו עצרנו כאן. ממחקר מקיף שערכתי במשך השנה התברר לי ש- Wahburn Point מספק זווית שונה של Half Dom ובה ניתן לצפות בו בזוית מאד מעניינת. מבקרים רבים המגיעים ל- Glacier Point ומתבוננים ב- Half Dom נוטים לחשוב שזה כנראה עוד הר שנשבר ונחצה בתקופת הקרח וחציו השלם שרד את השנים, אולם זו טעות. כשאתה צופה בו מ- Washburn Point אתה נוכח שלמעשה זה אינו הר חצוי אלא הצורה בה הוא עוצב לפני מליוני שנה על ידי הקרחונים בטבע. הצלחתי אפילו לקלוט בעדשת מצלמתי מטיילים שטיפסו אל פיסגת Half Dom כשהם מהלכים לכיוון קצה הפיסגה (צעד מסוכן לדעתי).

הפנינו מבט לימינו של Half Dom ולענינו ניגלו שני המפלים הנהדרים, Nevada Falls (עליונים) ו- Vernal Falls (התחתונים) בשני המפלים הללו ביקרתי כבר פעמיים כך שהשנה החלטתי לפסוח עליהם. באיזה שהיא פינה בלבי חשתי מעט אכזבה מעצם העובדה שלא אבקר בהם השנה אולם הפארק הזה כה גדול שלפעמים נדרש ויתור על אתר אחד לטובת האתר השני.

Illilouette Falls עדיין שפעו במים והפתיעו אותי מאד במיוחד לאור העובדה שרוב המפלים בפארק יבשים לחלוטין, כנראה שאת מימיו הוא מקבל משלגים שעדיין מפשירים בנקודות צפוניות ביותר במרומי ההרים שמעליו ויתכן שהוא מפל רב שנתי בו המים מצויים כל ימות השנה. למזלנו הטוב לפחות ראינו מפל מים נוסף הזורם באזור זה של הפארק. לפי הבנתי ניתן גם להגיע אליו רגלית וזו דרך של בערך שני מילין לכל כיוון שמתחילה ב- Glacier Point ומורידה את המטייל עד למפלים. הדרך חזרה ל- Glacier Point מאתגרת מאד מעצם העובדה שעל המטייל לטפס את כולה בחזרה אז וויתרנו על הרעיון.

ובמקום כל כך מרשים איך אפשר שלא להצטלם למזכרת? לקחנו תור לצלם האחד את השני.

מפת האתר ומיקומו בפארק.

מפת האתר (הגדלה).

צילמתי סירטון קטן שמתאר בקצרה את המיצפה :

המראה כאן דומה מאד למראה מ- Glacier Point אולם מנקודת מבט דרומית יותר המאפשרת כאמור תצפית על חתך ה- Half Dom המפורסם. אמנם את מפלי היוסימיטי שבלאו הכי היו יבשים בעונה זו של השנה לא הצלחנו לראות מכאן ובמקומם צפינו ב- Illilouette Falls הממוקמים בצלע ההר מימין ועדיין שפעו במים. ושוב העיתוי הפעם לא היה כל כך מוצלח משום שכל היופי ביוסימיטו הם המפלים והצמחייה העשירה והרב גוונית שבהם ניתן לחזות בתקופת האביב שבה המפלים מלאים ושופעים וכל היקום מכוסה בשלל צבעים (לקחנו לתשומת ליבנו).

גם התנועה כאן היתה די דלילה משום שכאמור מבקרים רבים פוסחים אליו ואני תוהה לעצמי מה בסיבה לכך? אולי הם חושבים כפי שאני חשבתי בתחילה שהמיצפה הזה פחות פופולארי והמראות הם אותם מראות כמו ב- Glacier Point, או שמא הם מרוכזים במראות העצים המרשימים שלצידי הכביש ואינם שמים לב או מודעים לעצם קיומו. מכל פנים זה רק עבד לטובתנו והיה לנו שטח מחייה גדול ומהנה. מכאן נמשיך טיפה דרומה ונגיע ל- Glacier Point ועל כך ברשומה הבאה.