33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

תרועה ותקיעה בעיכול...

אוקיי, הנה זה קרה. תם החופש הגדול, ואני החמצתי פעימה....סוף הקיץ  מתקרב וכן סוף השנה נראה באופק.

הילדים חזרו למסגרת הלימודים, שמחים ומאושרים, כן כן  ללא טרוניות וקיטורים.

תחנת ההסעה בבוקר עמוסה בילדים , קבוצה חדשה נוספה של ילדי כיתה א, ההתרגשות גדולה מצד המשפחות . הבת שלי הקטנה עולה כבר לכיתה ב' ואילו הבן הצעיר בכיתה ח' .

הבת הגדולה, בשבוע הבא מסיימת טירונות במכווה אלון ואחר כך מתחילה את הקורס שלה, מורות חיילות ,למשך חודשיים.

הבן הגדול , עבר לחדר משלו ,אמנם לא מסודר ומתוקתק אבל לישון שם אפשר. כבר לפני שבועיים ,התחיל את שנת השירות במועצה איזורית גלבוע  וטוב לו.

בלי עין הרע איך הילדים גדלו, התעצבו והתבגרו....הרי רק נולדו. (תודו שזה נשמע פולני לחלוטין, נדבקתי.....surprise ).

ביום הראשון של החופש שלי, הבית היה ריק ושקט אבל לא נשארתי הרבה כדי להינות מהשקט ונסעתי  לסידורים  בעיר.

שלחתי את כרטיסי הברכה שעשיתי בדואר ישראל, כדי שיגיעו ליעדם לפני החג. ביצעתי שליחויות  לקראת ראש השנה המתקרב.... סוף סוף רכשתי מכנסים המתאימים לשיעורי יוגה .איזה כייף שבוע הבא מתחילים שוב להתאמן, האמת התגעגעתי.  קניתי חלילית לקטנה שמתחילה שיעורי מוזיקה, חזרתי כדי להכין ארוחת צהרים לילדים שחוזרים מבית הספר ואחה"צ יצאנו שוב כדי לקנות מתנות לחג . ואפילו הספקתי להגיע לפנות ערב לעשות הליכה בשטח, מחשיך כבר בשבע וחצי.

זהו, החיים זורמים ומתקדמים וכבר ראש השנה בפתח ואיתו החגים מתקרבים.

טוב, אחרי ההשתפכות בואו נדבר תזונה ואורח חיים.....

בעת האחרונה אני מדברת  ופוגשת  אנשים ,שהבעייה המשותפת להם היא , מערכת העיכול  שאינה מתפקדת כראוי.

ישנו  סימפטום המשותף לכולם. יציאות מרובות, המלוות בכאבי בטן עזים, בטן נפוחה ומדברת, שיהוקים. לא זה לא וירוס בטן המסתובב בגנים ובבתי הספר ומדביק את בני הבית.

תופעה המופיעה אצל אנשים המקפידים בתזונתם וכאלו שלא.

אופן היציאה הינה רכה, מעט שילשולית, נעשית אחרי כמעט כל ארוחה בדחיפות ואפילו ניתן לראות חלקים מו האוכל שלא עוכל.

כשהדבר נמשך לאורך זמן אז יש ירידה במשקל אבל הנפיחות בבטן נשארת , תחושת כבדות "כאילו הבטן מגיע לגרון" . לעיתים צרבות  וריפלוקס.

יש מספר סיבות לסימפטום כזה :

יכול להופיע אחרי טיפול אנטיביוטי להליקובקטר פילורי.

מצבים של סטרס קיצוני, תלוי אורח חיים ותזונה לא מסודרת  ולעיתים רק אורח חיים הקטי ומהיר.

שינויים הורמונליים אצל נשים.

רגישות למזון .

קנדידה.

מבחינה מטאפיזית/הוליסטית - תקיעות, צומת, שינוי בחיים.

ברפואה הסינית- קור במערכת העיכול.

מצב זה מצביע על חוסר ספיגה, פירוק והטמעה של מזונות  ומרכיבי מזון . מצב בו מצד אחד הגוף מפנה במהירות מזונות עשירים בסיבים ,פירות וירקות טריים אבל "תקוע" ומתסיס מזונות חלבוניים, שומנים ופחמימות כגון לחם, בשר ומוצרים מן החי....

מה ניתן לעשות כדי לאזן מצב שכזה. קודם כל להבין, להעלות את המודעות והרגש שהגוף מאותת שינוי - משהו קורה לנו בחיי היום יום, בפעילות הכל כך סדירה או לא מסודרת של פעילות מעיים. 

לדעת ולהבין שאם המצב נמשך כחודש או יותר רצוי ללכת ולהתיעץ  עם רופא או תזונאי  ואו נטורופת .

מערכת העיכול שלנו בנויה מאיברי עיכול ומכוסה בדופן /רירית מרושתת היטב, שדרכה עוברים חלקי מזון, ורכיבי מזון- ויטמינים, שומנים, מינרלים וכו' שעברו הטמעה ופירוק והם בגודל המתאים למעבר....דמיינו לכם את התמונה. ברגע שהרירית/דופן המעיים היא מפורצת, פתוחה כמו רשת דייגים קרועה שאפילו הדגים בורחים ממנה, הרי  קצב ואופן הפעילות שלה משתנה. מזונות עשירים בסיבים ,ירקות ופירות טריים מתפרקים במהירות ומגבירים את פעילות המעיים, ללא פירוק וספיגה נכונה של ויטמינים ומינרלים ,ואילו מזונות חלבונים ופחמימות שהם קשים לעיכול אינם מתפרקים ומותססים במערכת העיכול לאורך זמן , וגורמים לכבדות וחוסר עיכול.

לפני שאתן מספר דוגמאות לשינוי תזונתי, אומר ואמליץ ללכת  ליעוץ תזונתי מתאים שבהחלט עתיד ויכול לתרום, לאזן ולהוציא אדם מהמצב בו הוא נמצא, הן רגשית והן גופנית ואפילו רוחני....

העצות הינן לתחילת הדרך, הם כדי להבין שניתן להגיע למצב רצוי ונכון אבל עם הדרכה נכונה .

שינוי תפריט הינו מתבקש, הבנתם נכון?

מעבר מתזונה של ירקות  טריים סלטים , לירקות מבושלים, מרקיים.

מרקים המבוססים על תפוח אדמה ומעט ירקות כגזר, בטטה, קישוא, שהם עשירים בסיבים.

סלט סלק אדום מבושל ומתובל בשמן זית ולימון- בסלק ישנו רכיב שנקרא HCL , התורם לחיזוק ואיזון מערכת העיכול.

לאכול מעט פירות  מרוסקים כגון רסק תפוחים, אגסים, או אפרסקים.

מיצי פירות מהולים במים.

שילוב בתפריט של מזונות עמילניים כגון אורז לבן , תפוח אדמה- פירה, כדי לבנות את דופן המעיים ומעט מאוד דגניים כאורז מלא כדי להעלות איכות סיבים.

באורז לשלב עדשים שחורים או ירוקים בכמות קטנה.

דייסת קווקר על בסיס מים או חלב שקדים/ חלב אורז/ חלב אגוזי לוז, מתובל בדבש וקינמון, ניתן גם זנגויל.

יש חשיבות גדולה לצריכת כלורופיל מירקות ירוקים לכן מומלץ להכין שייק סמודי המבוסס על ירקות ירוקים, חסה, קייל, עלי מנגולד, מלפפון ומעט (1 ) תפוח או אגס+ מים .  

תוספי תזונה כאסידופילוס ו B 12 , מאוד חשובים להשלמת התזונה.

חשוב מאוד בתחילת התהליך להמנע ממוצרי חלב, לחם, בשר, דגים, מזונות מטוגנים, מתועשים, גרעינים, אגוזים.. עוגות , עוגיות, ממרחים  למינהם ועוד.

לכאורה הדברים משתמעים כקשים ובלתי עמידים בעליל באורח החיים שלנו , אבל השינוי והתמורה לבריאות מצדיקים את ההתמדה .

תהליך שכזה חייב להעשות תחת ביקורת והשגחה של מטפל נטורופת כדי לעזור, לתמוך ולתת עיצות ולווי בעיתות של קושי ותיסכול. תפריט שכזה אינו לזמן ממושך אלא עד שרואים עיקביות  ותמורה בבריאות, לאחריו עושים הכנסת מזונות בשיטת אלימנציה ואתגר.  

מקווה שהארתי לכם נושא  שאולי נגעתם בו או הרגשתם ולא ידעתם מה לעשות.

חג שמח ושנת בריאות ומודעות.

אתי.   

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת