טיולים בטבע

הפארק ההסטורי הלאומי צ'אקו 1

ממחקר שערכנו ג'ייקוב ואני כשבועיים לפני שיצאנו לניו מקסיקו התברר לנו שהפארק ההסטורי הלאומי צ'אקו הוא אחד האתרים הגדולים ביותר במערכת הפארקים הלאומיים בארצות הברית והגדול ביותר בתחומי אומת הנבחו בחלקה הצפון מערבי של ניו מקסיקו. החלטנו לא לפסוח עליו למרות שדרך הגישה אליו לאחר שפונים מהפריווי אינה נוחה או בטוחה במאה אחוזים.

יצאנו מוקדם בבוקר לנסיעה של שלוש וחצי שעות מסנטה פה על פריווי מספר 550 בידיעה שהקטע האחרון במסלול לוקח אותנו לדרך עפר בלתי סלולה לאורך של עשרים ואחד מילין עד למרכז המבקרים שבפארק.

הדרך החולית היתה זרועה במהמורות קשות ותלוליות שגרמו למכוניתנו טלטלות וזעזועים רבים לכל אורך הדרך (21 מילים). נאלצנו להאיט את המהירות לבין 14 - 18 מילין לשעה מה שגרם לנו לשעת נסיעה על מנת לחלוף על קטע זה,  זו היתה שעת הנסיעה הארוכה ביותר שנהגנו אי פעם אולם היינו נחושים בדעתנו וגם המזל עבד לצידנו כך שבעזרת האל הטוב הגענו למחוז חפצנו בשלום. החוויה היתה מושלמת, מצד אחד ביקרנו באתר חדש ומעניין מלא בהסטוריה  נהדרת ומצד שני היו רגעים שחששנו שמא אנחנו הולכים להיתקע אי שם בין הדיונות המקומיות, אולם הרגשנו שהמזל משחק לנו הפעם וכאמור הגענו בשלום גם למרכז המבקרים וגם חזרה לפריווי.

צירפתי כאן למטה קטע וידיאו הממחיש את חוויית הנסיעה בקטע זה במכונית פרטית  ולמי שמעוניין לבקר בפארק ההסטורי והמרשים הזה אני ממליץ לא להשתמש במכונית פרטית אלא ב- S U V או Four Wheel Drive  שהינם רכבים המסוגלים לנוע בשטח טרשי באופן הרבה יותר חלק ובטוח.

הקליקו על התמונות להגדלה

השלט לצידי פריווי מספר 550 כיוון אותנו אל הדרך שמובילה לפארק.

הדרך הבלתי סלולה הזאת לדעתי אינה מיועדת למעבר כלי רכב פרטיים. זו דרך מלאה באבנים קטנות, טרשית ומחוספסת שגרמה למכוניתנו לנוע ברעידה עזה כשכל הזמן חששנו מפנצ'ר או חס וחלילה שבירת צירים וגלגלים. נסענו עליה באיטיות רבה את המרחק הקצר שנותר לנו עד מרכז המבקרים ודרך שאמורה היתה לארוך עשר דקות לכל היותר ארכה כשעה או אולי קצת יותר. לצידיה נראו מידי פעם פרות שרעו שם באחו ולא אחת עלתה במוחי המחשבה מה היה קורה אילו היינו נתקעים שם? לפחות הפרות הללו היו מארחות לנו לחברה ואולי גם משקות אותנו מעט חלב לבל נמות מצמא.

ככל שהתקרבנו אל מרכז המבקרים החלו להתגלות הסלעים שלצידי הדרך בצורתם המיוחדת.

כשראינו את אנדרטת הכניסה לאתר נשמנו לרווחה, הדרך המאיימת הסתיימה ומספר דקות לאחר מכן עצרנו במרכז המבקרים.

בסופו של עניין הגענו למרכז המבקרים והדבר הראשון שראינו על הקיר המרכזי היתה מפת הפארק ובה היו מפורטים כל האתרים החשובים שבפארק.

מפת האזור ומיקומו של הפארק. הדרך עליה דברתי ברשומה מסומנת בצבע כחול.

על מנת להמחיש את הדרך הטרושה עליה נסענו מצורף כאן סרטון קצר המאפשר את החוויה:

זו היתה הרשומה הראשונה מפארק זה המאכלס בקרבו אתרים הסטוריים חשובים ומעניינים המשך עליהם יבוא ברשומות הבאות.