תפור עלי

פעילויות נחמדות לחופש - פוסט המלצות - לגזור ולשמור

נאיביים אתם... קוראים את הכותרת וחושבים לעצמכם שבעצם כבר נגמר החופש...

אז זהו! שלא!!

במסגרת הקונספירציה של לוח השנה העברי עם הבלוף של ה27/8 - יש לפנינו עוד כמה וכמה ימים טובים של חופש.

לא שחופש זה דבר רע... אבל....

יש פה כמה הצעות לפעילויות שעשינו עם הילדים בחופש הגדול ומומלצות גם בחופש ה"בינוני"

גן החיות בחיפה

נסענו לחיפה, חנינו ליד התחנה הראשונה של הכרמלית, ונסענו עם הכרמלית לגן החיות.

ליד גן החיות ממוקם "גן האם" שהוא מאוד נחמד אבל לא מאוד מוצל מה שכמובן לא הפריע לילדים לשחק בו גם ולא הפריע לנו להתעלף מהחום.

ואז המשכנו לגן החיות.

גן החיות פשוט מקסים.

הוא לא מאוד גדול ואת רובו עברנו בערך בשלוש שעות+ של הליכה איטית עם עצירות למשמעת ויטמינצ'יק (זה כמו משמעת מים אבל של הורים שלקראת סוף אוגוסט נכנעו לויטמינצ'יק)

הגן יחסית מוצל ומאוד נעים להסתובב בו. הנופים מקסימים ומנקודות רבות רואים את הים.

בנוסף יש מוזיאון פריהיסטורי בתוך גן החיות ולידו פינת ליטוף.

למחזיקי ויזה כאל יש שם מבצע של 1+1, אחרת כל כרטיס עולה 35 ש"ח.

תבדקו גם באתרי הקופונים השונים כי בדיוק ראיתי שיש קופונים למשל פה.

מגן החיות חצינו את הכביש למלון "נוף" שבו ישנה מסעדה סינית ותיקה ומומלצת וכשרה.

ולאחר ארוחה שם עשינו טיול בטיילת לראות את כל הנוף ולהתאוורר עוד קצת באויר הרים.

תראו איזה נוף ודמיינו את הבריזה ...

ובחזרה לכרמלית.

הילדים היו מאושרים ואנחנו מותשים.

מוזיאון נחום גוטמן

ביום אחר נסענו לשוק הכרמל. מכיוון שאנחנו לא גרים מאוד מאוד רחוק בחרנו לנסוע באוטובוס כי לילדים כמעט אף פעם לא יוצא.

זו הייתה חוויה עבורם! הם מאוד התרגשו מהאוטובוס הכפול והתלהבו מהחריקות של האקורדיון בסיבובים. ילדים...

משם עצרנו לתדלוק בשוק הכרמל, של אוכל ושתיה  - גם מומלץ וגם מומלצת גיחה למדרחוב נחלת בנימין שממש ליד.

שעליו הבן שלי אמר "אפילו שאנחנו לא קונים כלום, ממש כיף פה!" שזה מחמאה גדולה למקום... אבל מציעה שתבררו מראש מתי פתוח בחול המועד.

משם המשכנו הלאה לכיוון נווה צדק ומוזיאון נחום גוטמן.

המוזיאון הזה מאוד אהוב עלי והייתי בו כבר כמה פעמים בלעדיהם, אבל זו הייתה הפעם הראשונה עם הילדים.

במקום ישנן כמה תערוכות ואנחנו היינו ב"מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים". משפט מהמם כשחושבים עליו, לא?

ישנן שם שתי אפשרויות לפעילויות ממוזגות(!!!) עם הילדים.

האחת היא פעילות של המוזיאון בהדרכתם, והיא עולה 45 ש"ח לילד ועוד 15 ש"ח להורה מלווה.

אנחנו לא עשינו את הפעילות הזו כי היינו עם ילד בן 3 ולא רצינו להפריד את הקבוצה (9 אנשים), ומצד שני לא רצינו לשלם עוד 60 ש"ח על פעילות שהבנו שהיא לא ממש לגילו.

השניה, היא פעילות עצמית כאשר ניתן לקנות ערכת פעילות לפי תחנות הנמצאות בתערוכה - כניסה לילדים חינם, מחיר להורה 24 ש"ח ו-12 ש"ח לערכת פעילות לילדים.

הערכה כוללת יומן מסע שניתן להחתים בין התחנות השונות, ודפי פעילות שונים כולל גלויה להתרשמות מהתערוכה שהם מתחייבים לשלוח בשמכם דרך תיבת דואר הממוקמת במוזיאון.

​ הגלויה אכן הגיעה!

הילדים מאוד נהנו ובילינו שם כשעתיים וחצי והיו יכולים אפילו להישאר עוד.

לאחר מכן עלינו לקומה העליונה ושם ראינו סרטון על נחום גוטמן שמוצג שם וטיילנו עוד קצת.

מקסים ומעשיר כאחד. מומלץ!

מוזיאון המדע בירושלים

מודה ומתוודה, לא הייתי באף מוזיאון מדע אחר (בארץ) ולכן איני יכולה להשוות, אבל היה מקסים!

המוזיאון מלא בהפעלות לילדים, מותר לגעת בכל המוצגים, יש פעילויות בפנים (מזגן!) וגם בחוץ (אבל למה...? ילדים, בואו למזגן...)

ובנוסף כשהיינו בחופש הגדול כל ילד קיבל ערכת בניה מעץ, שהייתה כלולה במחיר, של מטוס או כלי רכב אחר, אל תתפסו אותי במילה.

מלא פינות ישיבה שניתן גם לאכול בהן, כך שגם אם מביאים אוכל מהבית, המקום נוח ומתאים לכך.

גם לפה ישנם כרטיסים בהנחה - ממליצה לחפש!

עוד בירושלים

עוד יום "עירוני" שעשינו עם הילדים היה בירושלים.

אנחנו ישנו ב"שורש" שהיה מוצלח מאוד אבל ממש לא חובה בשביל ביקור בגן החיות, פשוט צריך לקום קצת מוקדם...

על הבוקר הולכים לגן החיות התנכ"י, מבלים שם כמה שעות טובות.

ישנן האכלות מאוד נחמדות ולא צפופות/המוניות כגון האכלה של תוכים שהילדים עצמם מאכילים ועוד.

הגן, נעים מאוד להליכה, ברובו בירידה, ואז למטה במחיר השערורייתי של 1 ש"ח לאיש (... wink) תופסים רכבת למעלה בחזרה.

ח-ר-ש-נ-ו את כל הגן.

ואז משם, אחרי מנוחה מול הפלמינגו, המשכנו למסע אוכל בשוק מחנה יהודה.

ישנן שם כמה מסעדות מאוד נחמדות עם שטח ישיבה ביניהן, וכך כל אחד בחר מה שהוא רוצה, במקרה שלנו פיש & צ'יפס ופסטות וישבנו לנו באמצע.

אח"כ שיחררנו את הילדים בחנות ממתקים (מה? חופש!) וכל אחד יצא מאושר עם שקית מלאה.

עמוסים בסוכר ועייפים נסענו הביתה...

גני סיפור בחולון

היינו כבר בכמה גנים כאלה שהם גן שעשועים עם ערך מוסף.

הפעם היינו במעין חורשה שאיחדה בתוכה כמה סיפורים כגון: איתמר פוגש ארנבהנסיך הקטןהמטריה הגדולה של אבא ועוד.

בפעם הקודמת היינו בגן של שמוליקיפוד

כמובן שאפשר להשקיע ולהכין להם איזו פעילות מהספר, להוריד מהאתר של עירית חולון או פשוט לקרוא את החלקים שנמצאים בגן השעשועים או פשוט לתפוס ספסל בצל ותת להם לשחק.

טיול בשמורת נחל תל דן

עשינו את הטיול בשנה שעברה. היה פשוט מעולה.

המקום כולו מוצל, ישנה זרימת מים לאורך כל המסלול, ומגיעים למקומות בהם ממש ניתן לטייל ולשכשך רגליים בנחל.

זו תמונה מהקיץ שעבר.

אפילו עכשיו מהמחשב בבית, המים האלה נראים לי מזמינים טבילה, לא?

קחו בחשבון שהשמורה שייכת לרשות הטבע והגנים והכניסה היא בתשלום. שווה כל שקל!

חוף פלמחים

עדיין מספיק חם בשביל ללכת לים.

אנחנו לא גרים קרוב אבל מעדיפים לנסוע אליו אחרי שחברים הכירו לנו אותו.

הכניסה עולה כסף (25 ש"ח לרכב ביום חול, 30 ש"ח בשישי-שבת), אבל בהנחה למנויי רשות הטבע והגנים. ובנוסף אם מגיעים עד 8 בבוקר - הכניסה בחינם.

חניון גדול, החוף נקי, הרבה סככות מוצלות.

הגישה נוחה למקלחות חוף, ולפני הכניסה לאוטו יש עוד ברזים קטנים לשטיפה אחרונה.

היינו שם כמה פעמים בחופש הזה ונהנינו מכל רגע.

בקיעת קיני צבי ים

על הפעילות הזו שמעתי לראשונה פה, אולם מכיוון שהתקופה שלה מאוד קצרה, נאלצתי לחכות הרבה זמן לפני שזכיתי לחוות אותה בעצמי.

נרשמנו וחיכינו לסמס המיוחל, ואכן הוא הגיע.

נערכנו עם הילדים והגענו אחר הצהריים לנקודת המפגש ומשם המשכנו רגלית לים.

הפעילות המודרכת מקסימה ומלמדת את הילדים המון.

הרשות הטבע והגנים שומרת את ביצי הצבים עד בקיעתן בקינים מיוחדים באיזורים מגודרים והצבים ה"איטיים" (אלה שלא בוקעים ומגיחים לבד) מקבלים עזרה.

וכן, אני מבינה את האירוניה ב"צבים איטיים"...

בקן שפתחו כאשר אנחנו היינו היו שני צבונים קטנים ומתוקים שרצו אצו להם לים.

הכניסה למשפחה עלתה 130 ש"ח וזה לאחר צהריים שלם של פעילות (אנחנו היינו מ17 עד בערך 20).

פתיחת הקינים נמשכת עד סוף ספטמבר אז זו כמעט ההזדמנות האחרונה השנה.

התמונה קצת חשוכה כי אסור לצלם עם פלאש כדי שהצבונים הקטנים לא יתבלבלו ויטעו בדרך. זו גם הסיבה שהפעילות מתקיימת בשקיעה.

כולנו עודדנו ומחאנו כפיים לצבונים הקטנים כשהם הגיעו לים. הטבע בפעולה.

חשוב להבין שזו פעילות ים לכל דבר וענין, הן לרעב של הילדים אחרי... והן לענין הבגדים המלוכלכים בחול ומים.

אתם בטח יכולים לשמוע בטון שלי שאני לא הבנתי/צפיתי מראש/נערכתי ... לא לנקודה הראשונה ולא לשניה.

אל דאגה, לכל הילדים שלום. wink

מכוורות עמק חפר

במכוורות עמק חפר, שאחראיות לייצור כ30% מהדבש בארץ, עושים פעילות להכרת הדבורים וייצור דבש.

אנחנו הלכנו לשם עם קופונים כך שהפעילות עלתה 20 ש"ח לאדם. שווה לברר אם יש לפני שהולכים.

הפעילות היא בערך שעתיים, כאשר ההתחלה היא סרטון הסבר ואז מתפצלים!

שוס היסטרי!

הילדים הלכו לעשות יצירה והמבוגרים נשארו להרצאה על דבורים, כוורות, דבש ועוד.

היה כיף ומרתק לשמוע הרצאה כזו מעניינת וגם להצליח ממש לשמוע אותה כי כמו שציינתי... הילדים היו בחדר אחר.

אח"כ הולכים עם המדריך לפתוח כוורת ולראות את הדבורים ואת חלת הדבש ואח"כ עוד ביקור קצר בבית האריזה.

היה מעניין ומשכיל.

indecision

פארק הנצח ברמת השרון

תקשיבו, הפארק הזה מ-ט-ו-ר-ף!

המתקנים הם מהכי גבוהים שאני נתקלתי בגני ילדים, הגן עצמו מקסים ומטופח והכי חשוב - קריר!

בגלל העצים המרובים, בגלל שחלק מהזמן ישנן מזרקות מים (אפשר להביא בגדי ים ובגדים להחלפה) - אז פשוט קריר.

שזה לא משהו לזלזל בו בעונות חמות... cheeky

המתקנים מעולים ומאתגרים גם את הילדים הגדולים, הגן ענקי ומרווח כך שאין צפיפות,

ישנן המון מדשאות, מקומות מוצלים לשבת לחכות לילדים, מתקני מים כמו שאמרנו,

בקיצור מקום מוצלח להורים ולילדים להעביר בו כמה שעות.

יש חניה בשפע, גם בחניון קטן שצמוד וגם בכחול לבן מסביב לגינה.

וכמעט שכחתי, שירותים ציבוריים נקיים! נס!

ונסיים בחיוך indecision

יש תמונה של נורמן רוקוול שתמיד מצחיקה אותי כשאני חושבת על נסיעה לחופש או יום בילוי.

איך בכיוון הלוך כולם עירניים ואפילו הכלב כולו שש לקראת הנסיעה.

ובכיוון חזור כולם מותשים ואפילו הבלון במסטיק קטן יותר ...