משפחה בדרכים

דרום מזרח ארה"ב יום 9 - אטלנטה

בבוקר אנחנו משכימים קום וממשיכים בדרכנו מערבה, לכיוון העיר הגדולה אטלנטה אשר במדינת ג'ורג'יה. עיר הולדתו של מרטין לותר קינג, העיר שבה נערכה אולימפיאדת אטלנטה המפורסמת בשנת 1996, והעיר שכמה מחברות הענק האמריקאיות כמו דלתא, קוקה קולה ורשת החדשות CNN בחרו בה כמקום משכנן המרכזי.

אטלנטה היא גם אחת הערים הראשונות בה ראינו משפחות אפרו אמריקאיות ממעמד הביניים ומעלה. האוכלוסייה השחורה מהווה כ 50% מתושבי העיר, מעורה מאד בחיי העסקים, התרבות והקהילה, וכיף לראות סוף סוף עיר בה כולם מבלים יחד: שחורים ולבנים ובני אומות שונות מכל רחבי העולם.

לאחר הנסיעה הארוכה (4 שעות לערך), וחניה בחניון של "העולם של קוקה קולה" חניון שנמצא צמוד לפארק האולימפי הגדול שסביבו מרוכזות עיקר האטרקציות התיירותיות, היינו מורעבים למדי. דבר ראשון הלכנו לאכול ארוחת צהרים.

כתובת החניון:

178 Ivan Allen Jr. Blvd178 Ivan Allen jr Blvd Atlant.

את ארוחת הצהרים סעדנו במסעדת גריל מצוינת הנמצאת במרחק של כמה דקות הליכה מהחניון. שם המסעדה: Ted's Montana Grill.

מדובר במסעדת בשר ודגים מצוינת, מסוג המסעדות שכל מנה שמזמינים היא פשוט דליקטס. בין המנות שהזמנו: עוף במרינדת חמוציות ובירה, דג בתנור, שניצל והמבורגר לילדים. ניתן להזמין תוספות דלות קלוריות. פשוט כיף. כל כך אהבנו את המסעדה שגם את ארוחת הצהריים של היום השני אכלנו בה. ביום השני גם הרשינו לעצמנו קינוח - strawberry shortcake שחיתות מופלאה.

אתר האינטרנט של המסעדה (מדובר בעצם ברשת מסעדות שלה סניפים רבים בארה"ב ובאטלנטה עצמה):

133 Lucky street NW

שעות פתיחה:

א'-ה': 11:00-22:00

ו'-שבת: 11:00-23:00

ציון:

שבעים וטובי לב התפנינו לתחנה הבאה בטיול: אולפני רשת החדשות המפורסמת CNN. מה שכיף בביקור באטלנטה הוא שחלק ניכר מן האתרים נמצאים במרחק הליכה קצר זה מזה, דבר שמאפשר הליכה נינוחה ונעימה.

את הכרטיסים לסיור באולפני CNN הזמנתי מראש מהבית.

מכיוון שהגענו קצת מוקדם, יכולנו להסתובב במבנה הגדול ולהתרשם ממנו. המבנה כולל קניון ובו בעיקר חנויות מזכרות, כמה מסעדות של מזון מהיר וגם את איצטדיון הכדורסל, ביתה של קבוצת הכדורסל של אטלנטה: Atlanta Hawks.

כאשר הגיע המועד הנקוב לסיור שלנו עלינו במעלה המדרגות הנוסעות אל לועו של הגלובוס, והסיור החל. הסיור נחמד מאד. הוא עובר בין האולפנים השונים של חברת החדשות המפורסמת, וכולל צפיה בתכניות המשודרות בשידור חי, ברגע זה לכל העולם. אנו לומדים על המתרחש בחדר החדשות בעת ההקלטות, שומעים על ההסטוריה של החברה, ולא מעט אנקדוטות משעשעות שארעו לעיתונאים ושדרנים לאורך השנים.

דסק החדשות של CNN:

אתר אינטרנט:

190 Marietta St, NW
Atlanta, GA 30303

מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי שתוכלו להשתתף בסיור בשעה שמתאימה ללוח הזמנים שלכם.

ציון: devildevildevildevildevil

מלאי חוויות מהסיור חצינו את הפארק הנחמד אשר סביבו מרוכזות רוב האטרקציות. עברנו ליד מזרקה נחמדה, אשר על רצפתה מופיע סמל העיגולים הנודע של האולימפיאדה. הפארק נבנה עבור האולימפיאדה והוא כולו מלא בסמליה: הפנסים הם בצורת הלפיד האולימפי, המזרקה הזו, ועוד. בזמנים קבועים בוקעת מרמקולים סביב המזרקה מוסיקה מכל הסוגים, וישנו מופע מים "רוקדים" לצלילי המוסיקה (כמו המזרקה בככר דיזנגוף של יעקב אגם). כאשר המוסיקה אינה פועלת, משמשת המזרקה כמן פארק מים קטן לילדי אטלנטה המשתכשכים במימיה בשמחה.

בצד השני של הפארק, מול אולפני ה - CNN עומד לו הבניין של חברת קוקה קולה. ביקור במרכז המבקרים הנ"ל נחשב לאטרקציה הפופולארית ביותר באטלנטה. אמנם, קראנו רבות על אנשים שהתאכזבו מהביקור, אך אנו, שכבר החשבנו את עצמנו קצת "אמריקאים" אחרי שנתיים במדינת החירות, ידענו שנהנה, ולא טעינו. אל הביקור הזה צריך לבוא בראש זורם. במן אוירה של "באנו להשתעשע". אם באים עם הציפיה הזו, אפשר מאד להנות, במיוחד אם באים עם ילדים.

התור בכניסה נראה מאיים למדי, ולמרות שהזמנו כרטיסים טלפונית מראש, היינו צריכים לאסוף אותם מהקופה ולעמוד בתור הארוך. לזכותם של אנשי קוקה קולה, וכן לזכותם של האמריקאים בתור, ניתן לומר שהתור עבר במהירות יחסית ולא נרשם כמשהו מעיק במיוחד.

המקום מהווה שיר הלל לחברת קוקה קולה ומשקה הדגל שלה. הקהל נחשף לשלל אטרקציות ושעשועים שמטרתם לפאר את המשקה. החל במזכרות בגדלים, צורות ושפות שונות הקשורות לקוקה קולה ושנאספו לאורך השנים, סרטים משעשעים בתלת מימד, דוגמה לאופן שבו פועל מפעל קוקה קולה (המכונה שמוזגת קולה לבקבוקים ומפקקת אותם. את אותם בקבוקים נקבל כשי בתום הביקור devil), וגולת הכותרת: אולם שלם ובו מבחר המשקאות של חברת קוקה קולה מכל העולם. מקבלים כוס בכניסה, עוברים מברז לברז וטועמים משקאות בטעמים שונים ומשונים. (לגבי מדינת ישראל הם טוענים שהמשקה האהוב על הישראלים הוא icetea בטעם אפרסק...). משום מה רוב המבקרים בוחרים לעמוד ליד ברזי הקולה "האמריקאיים" המוכרים והידועים, ולשתות ולשתות ולשתות...

הביקור ב"עולם של קוקה קולה" היה מאד מהנה, והופתענו לראות ביציאה שבילינו שם כמה שעות! ממש לא הרגשנו שעבר כל כך הרבה זמן!

אתר האינטרנט של "העולם של קוקה קולה":

121 Baker st. NW

כתובת חניון:

178 Ivan Allen jr. BLVD

שעות פתיחה:

9:00-18:30 (משתנה בהתאם לימי השבוע ולעונה. מומלץ לבדוק באתר).

ציון: devildevildevildevildevil

כאן המקום לציין כי בתי המלון בהם בחרנו נמצאים רובם בשולי הערים. זאת משום שחיפשנו את בתי המלון הזולים. החיפוש נערך בעיקרו דרך אתר Booking שאני מזמינה רק דרכו כי הוא אמין ומעולם לא היו לי בעיות איתו.

המלון בו ישנו באטלנטה הוא "Country Inn and suites"

759 Pollard Boulevard Southwest Atlanta GA

Tel. 16784206409

המלון צמוד לאיצטדיון קבוצת הבייסבול של אטלנטה ה Braves (אם מגיעים בעונת הבייסבול אפשר לשלב את הביקור עם צפייה במשחק ולחוות חוויה אמריקאית). המלון הוא מלון פשוט ובסיסי. פחות טוב מאחיו אותו ביקרנו בקולומביה, אך לצרכים שלנו הוא הספיק בהחלט. למלון בריכה קטנה, חיצונית הממוקמת בחניון (??) בה לא טבלנו, חדר כושר די עלוב וארוחת בוקר סטנדרטית. החדר היה נקי, ושקט (באופן מפתיע למיקום).

צמוד למלון יש מסעדה אמריקאית זולה וטובה, שמיועדת כנראה בעיקר לאוהדי ה Braves. המסעדה מגישה בשר בר - בי - קיו בשלל צורות וטעמים. טעים מאד! כשאנחנו ביקרנו במסעדה, היה בדיוק משחק, ומסכי הטלוויזיה שידרו אותו בשידור ישיר. האוהדים שבאו לצפות במשחק הבייסבול הגיעו למסעדה, אכלו, המשיכו לצפות במשחק במסכי הטלוויזיה, ואחר כך חזרו למגרש להמשיך ולעודד את קבוצתם.

אתר אינטרנט עם מידע על המסעדה:

זה הזמן לציין שהבייסבול (כמו הפוטבול) הוא אבן תרבות אמריקאית מאד משמעותית. האמריקאים חולים על שני ענפי הספורט האלה, ולכל אחד יש את הקבוצה שהוא אוהד עוד מילדותו ולא יעזוב אותה לעולם. משחק הבייסבול הוא משחק מאד משונה. הוא מאד איטי, ובעיני (ובעיני אמריקאים רבים אחרים) גם די משעמם. אפשר לראות את הזורק או החובט עומדים דקות ארוכות באותו מקום בלי לזוז, או את הרצים עומדים זמן ארוך בתחנותיהם...המשחק נערך במשך כמה שעות, ולא ניתן ממש לדעת מתי הוא יסתיים...

עם כל זאת זו חוויה אנתרופולוגית מעניינת. האמריקאים לא באים רק לצפות במשחק, אלא הם באים להתבדר. ברחבת הכניסה של האיצטדיון פזורים בדרך כלל המון דוכני מזון ומשקאות, והצופים עסוקים רוב המשחק בבילוי בדוכנים השונים: דוכן נקניקיות, המבורגרים, בירה, פיצה, פופקורן ועוד ועוד. כמו כן ישנם דוכני מזכרות למיניהם הזוכים תמיד לקהל אוהד ששמח לקנות עוד אקססוריז עם סמל הקבוצה. וכפי שניתן לראות, הצופים גם יוצאים ונכנסים מ ואל האיצטדיון במהלך המשחק, כמו למשל לסעוד במסעדה הסמוכה.

אז אחרי שחוינו גם בר בי קיו ובייסבול, הגיע הזמן ללכת לישון, בסוף עוד יום של כיף!

אני רק שאלה...

מתכננים טיול לצפון מזרח ארה"ב?

יש לכם שאלה? אשמח לענות! (כמיטב יכולתי )