טיולים בטבע

שמורת אוהלי הסלע "קאשה קטואי" 5

לאחר כשעתיים של בילוי והנאה משפחתית בחברת הנוף המרהיב שנשקף לרגלינו ופיקניק מהנה הגיע הזמן לנוע חזרה במורדות ההר. אם להשוות בין הטיפוס מעלה לירידה מטה אז נוכחנו שהירידה מטה הרבה יותר קשה ומאתגרת מעצם העובדה שכוח המשיכה פועל על הגוף בצורה הפוכה וכעת דוחף את הגוף ונותן לו תנופה מטה. זה אמנם גורם למהירות אולם עלינו היה לעצור אותה מעט על מנת לשלוט על השביל הזרוע אבנים ומשוכות קלות, החלקה הכי קטנה עלולה היתה לגרום לנזק רציני מעצם התנופה. לשמחתנו הצלחנו במשימה ולמרות כל המכשולים הגענו מטה בשלום.

ג'ייקוב, אתי וקשת גרמו לי להנאה רבה. קודם כל עלי לציין את אתי שעמדה במשימה בצורה יוצאת מן הכלל לכל אורך הדרך, היא אינה בחורה צעירה ולא שמעתי ולו פעם אחת קיטור או תלונה כלשהיא והאמינו לי הדרך היתה די קשה ומאתגרת , המלכה שלי פשוט סחבה וסחבה כמו מטפסי הרים וותיקים את כל הדרך עד שהגענו מעלה. ג'ייקוב, מה עוד ניתן לבקש? הוכיח דבר ראשון אחריות מעל ומעבר ולכל אורך הדרך שמר על אתי ועזר לה לטפס ולרדת במקומות מאתגרים וכן פקח את עינו גם על קשת הצעירה. בנוסף לכך שפע בהסברים מעניינים על השטח עצמו ועל מבנהו הגיאולוגי מעצם הידע הרב אותו צבר בלימודיו עד כה וכך התברכנו גם במדריך צמוד שהפך את הטיול לחוויה. קשת, ילדה חמודה וחייכנית שנהנתה מהטיול באופן יוצא מן הכלל והקרינה מסביבה המון שמחה ואושר, אז אם היה קצת קשה חיוכה ושמחתה היו אחת הסיבות העיקריות להתגברות על כל המכשולים הללו.

הקליקו על התמונות להגדלה

לפני שהחילונו בירידה מטה קשת עשתה לי פוזה שמחה שהביעה את הנאתה מהטיול והמראות המרהיבים.

מתחילים לנוע חזרה מטה, קשת עוצרת לרגע לאסוף את שערה לבל יתנופף ברוח שהחלה מנשבת פתאום ויתחיל להציק.

באחד הקטעים הירידה במדרגות היתה מאתגרת וקשה במיוחד. זו מדרגה שגובהה כחצי מטר ואתי לא יכלה לרדת אותה מבלי עזרה. אז כמובן ג'ייקוב היה שם עבורה ועזר לה לרדת בשלום.

\

ואחרי שירדה את המדרגה המאתגרת המשיכה אתי על השביל כשאוהלי הסלע מביטים בה ומעודדים אותה.

עוד מדרגה מאתגרת ושוב ג'ייקוב נמצא במקום.

אוהלי הסלע הענקיים ניצבים משני צידי השביל כאילו שומרים עליו מפני התדרדרות סלעים ומוסיפים לו נופך רב וג'ייקוב מסייע לאתי לעבור עוד מכשול קטן.

אתי תופסת פוזה מתחת לגזע שקרס ונתמך על ידי הסלעים משני צידי השביל ובהמשך עוברת בזהירות רבה בין גושי סלע גדולים היושבים במרכז השביל.

ומכשול אחרון בדרך לחופש. ג'ייקוב עובר אותו ראשון ועוזר לאתי וקשת לעבור אותו בשלום.

הידד!!! חזרנו לנקודת המוצא ממנה יצאנו הבוקר.

אנחנו נמצאים כמעט בסופו של הטיול להיום ונשאר לנו רק עוד אתר אחד לבקר בשמורה. זו מערה עתיקת יומין שעליה אדבר ברשומה הבאה.