משפחה בדרכים

06/08/2013

יום של טריאטלון: נפתח בריצה, המשיך בשחיה ונגמר באופניים

ריצה

בוקר רומנטי: הגבר ואני קמנו עם שחר ויצאנו לריצה על החוף. ריח של ים ומלח ממלא את הנחיריים. האוויר נקי וממלא את הריאות. הגלים שמחים לקראתנו, מרטיבים לכבודנו את החול כדי ליהיה לנו נח לרוץ. אנחנו ועוד כמה משוגעים על החוף: כאלה שיצאו לטיול מוקדם עם הכלב, כאלה שרצו לטבול בים ראשונים. שחפים ועופות אחרים קוראים "בוקר טוב" עליז. איזה כיף לפתוח כך את הבוקר!

...

שחיה

אחרי הריצה: שטיפה קלה, ארוחת בוקר חפוזה, ויאללה, סוף סוף ים!!! החול זך, המים קרירים, השמש רחמנית, חייכנית ומלטפת (לא כזאת תוקפנית כמו אצלנו בקיץ...) אלפי צדפים בשלל צורות וצבעים מרצפים את החול. הילדים שועטים אל תוך המים בקריאות שמחה ובחיוכים מאוזן לאוזן, ואני חושבת שאני לוקחת אותם לכל מיני אטרקציות מיוחדות בחו"ל, אבל מה שהם בעצם צריכים זה פשוט חוף ים.

לאחר טבילה נפלאה בים, איסוף צדפים מיוחדים ובחינת כל מיני דברים מעניינים שהים פלט, בעיקר סרטנים ובעלי חיים אחרים שנפחו את נשמתם, ולאחר מקלחת מרעננת, אנחנו מוכנים לצאת לדרך, לא לפני שנסעד את ליבנו כמו שצריך. כי , כידוע, אין כמו טבילה בים לפתיחת התיאבון. חזרה אל הכביש הראשי חושפת אותנו לאין ספור מסעדות שקשה לבחור ביניהן. אנחנו פשוט נכנסים אל הראשונה, סתם ככה, נראה מה יקרה. אזהרה: המסעדה הבאה אינה מתאימה ל: שומרי כשרות, צמחונים ואנשים בדיאטה...

מסעדה ששמה Pigman`s bar - b -q אינה משאירה מקום לספק באשר למזון אותו היא מוכרת...

מדובר במסעדה עממית, משפחתית עם בשר מעולה. עם זאת, בעליה, כנראה, לא ניחנו בטעם טוב במיוחד מבחינת עיצובית (המסעדה מלאה בתמונות של חזירים, חלקם עם רמזים מיניים קלים). עם זאת, המקום מלא במשפחות, כאמור, האוכל מצוין ומשביע. לנו, זו היתה בדיוק המסעדה הנכונה.

אתר האינטרנט של המסעדה:

לאחר הסעודה תידלקנו וקנינו סנדוויצ`ים וחטיפים לארוחה הבאה, כי בהמשך הדרך, עד ליעד הסופי, ניתקל בעיקר בחופים ובעיירות שכוחות אל שתחנות הדלק והמסעדות די נדירות בהן. אנו נוסעים בנוף נהדר. עוברים על פני גשרים ארוכים שמחברים בין האיים.

לאחר נסיעה מרהיבה, וקצת התברברות אנו מגיעים אל שמורת הטבע Pea Island National Wildlife refuge. בארה"ב יש שמורות רבות כאלה, בהן מנסים אנשי שמורות הטבע לשמר בעלי חיים וסביבה אקולוגית מסוימת שנמצאת בסכנת הכחדה. השמורה יושבת על שפת ביצה. מתגוררים בה עופות של ביצות ומים, ציפורים מיוחדות, ושוכני מי ביצות ובריכות מים כגון צבי מים. האמת היא, שבתקופת הקיץ השמורה פחות שוקקת. באביב ובסתיו היא שוקקת הרבה יותר בעלי חיים, כגון עופות נודדים.

סיירנו על שביל עץ הסובב את הבריכה, בין עצים ושיחים מעניינים, ציפורים משונות בשלל צבעים וציוצים. השביל הקיף עד לא מזמן את כל הבריכה, אבל אחד ההוריקאנים האחרונים הרס חלק ממנו כך שאפשר להגיע רק עד לנקודה מסוימת ואז צריך לחזור. אמרנו שלום גם לחבורת צבי מים ענקיים שהשתכשכו בבריכה, ונהנינו מהנוף היפה והשלו.

אתר האינטרנט של השמורה:

עם סיום הביקור בשמורה עשינו דרכנו אל המגדלור של קייפ האטראס, אתר המופיע ברבות מתמונות התיירות של איי אאוטר בנקס. יש המון דברים שניתן לעשות בדרך, ומי שלוקח את הזמן ומקדיש לאיים יותר מיומיים יכול לעשות את הדרך בנחת ולעצור למשל לשכשוך באחד מן החופים הרבים אליהם אפשר לרדת מהכביש.

אחד המקומות שרציתי לבקר בהם, וויתרתי על כך מחוסר זמן (וגם עקב עצלות בלתי מובנת שנפלה על בני התשחורת והנהג) הוא אתר ההצלה בצ`יקמקומיקו (איך אפשר לוותר על אתר בעל שם שכזה???). מדובר באתר המשמש כבר מהמאה ה-19 כאתר הצלה לסירות וימאים במצוקה (הצלת נוסעי ספינות טובעות מטביעה). הצוות במקום משחזר שיטות הצלה מתקופות שונות, וכן יש במקום מוזיאון המתאר את ההיסטוריה המרשימה של המקום ועובדיו האמיצים.

אתר האינטרנט של תחנת ההצלה:

במקום זאת, נסענו בנחת לכיוון המגדלור, כשבדרך אנחנו מתרשמים מן הבניה המעניינת של האזור: בתים, אפילו על קומות, כולם מוגבהים על קלונסאות.

לאחר נסיעה נעימה, הגענו אל המגדלור של Cape Haterras . פעם, כדי להגן על החוף מפני פולשים לא רצויים, וכדי לעזור ליורדי הים כאשר הם במצוקה, וגם כדי לסמן להם איפה החוף ולמנוע תאונות, נבנו לאורך החופים מגדלורים גבוהים. על המגדלורים היו ממונים שומרים מיוחדים שתפקידם היה להשקיף על הים ולאתר בעיות, לדווח על הבעיות באותות מורס, להזעיק עזרה וכדומה.

המגדלור היפה של קייפ האטראס זכה גם למבצע הצלה מרגש לפני כמה שנים. איי אאוטר בנקס, הם בעצם דיונת חול עצומה. ודיונת החול הזו, ככל דיונה, זזה עם השנים בעקבות הרוח והסערות השונות שפוקדות את חופי האוקיאנוס. המגדלור, שנבנה בעבר במרחק בטוח מהחוף, מצא עצמו לפני כמה שנים כמעט על שפת המים. אם לא היו עושים משהו, סביר להניח שאט אט המים היו מגיעים אל המגדלור, מקיפים אותו ומביאים להתמוטטותו. במבצע הצלה מרשים, הזיזו הרשויות המקומיות את המגדלור למרחק של כ 2 ק"מ מהחוף. ליד המגדלור יש מוזיאון קטן, ובו סרטון המתאר את מבצע ההצלה המיוחד.

אל ראש המגדלור ניתן לעלות בעזרת מדרגות לולייניות הבנויות בתוכו (כמה מאות מדרגות).

המדרגות:

אתר אינטרנט:

הטיפוס לראש המגדל כרוך בתשלום. בנוסף מתקיימות במקום פעילויות שונות המודרכות על ידי הריינג`רים. כשאנחנו ביקרנו במקום היתה הרצאה על צבי הים המקומיים, והמאמצים שמושקעים כדי לשמור עליהם.

פתוח 7 ימים בשבוע, 9:00-18:00 בקיץ, 9:00-17:00 בשאר השנה. ליד המגדלור יש גם חוף ים בו ניתן לרחוץ.

היעד הבא לאחר הביקור במגדלור הוא העירה אוקרקוק הנמצאת בקצה איי אאוטר בנקס. אל אוקרקוק ניתן להגיע רק במעבורת. המעבורת חינמית ולא ניתן להזמין מקום מראש. היא יוצאת בתכיפות די רבה. בתחנת המעבורת ישנו מוזיאון שרציתי מאד לראותו, אך כשהגענו הוא כבר נסגר. שם המוזיאון: בית הקברות של האוקיאנוס, והוא מציג כל מיני דברים מעניינים שהים פלט לאורך השנים: שלדי ספינות, ציוד שנשאו הימאים עמם, ועוד כל מיני דברים מסקרנים.

אצר האינטרנט של המוזיאון:

השיט במעבורת היה קצר יותר מהשיט ביום הקודם, אך משובב נפש לא פחות. להקה של שחפים צווחנים ליוותה אותנו בעליזות לאורך כל הדרך.

התכנית היתה, שעם ההגעה לעיירה אוקרקוק, נבקר במוזיאון נחמד המוקדש לפיראטים. זה הזמן לציין כי לצפון קרוליינה יש חיבה מיוחדת לשודדי ים, והם מתרפקים על זכרונו של שודד ים אחד יחיד ומיוחד, שעגן בצפון קרולינה (ואף נתפס בה לבסוף): שחור הזקן Blackbeard.

המוזיאון הקטן, הוא בעצם מוזיאון בתוך חנות המוקדשת לפיראטים, ואמור להיות חוויה נחמדה מאד למבקרים בו. אנחנו, לצערי, הגענו מאוחר לאחר שהמוזיאון כבר נסגר, וכל שנותר לנו לעשות הוא רק להצטלם ליד השלט בחוץ...

ותמונת המקור:

לא נחמד במיוחד...

אתר האינטרנט של המוזיאון:

כתובת:

Hwy 12 at West End Rd, Ocracoke

מכיוון שפספסנו גם את המוזיאון הזה, כל שנותר לנו היה לפנות אל בית המלון שהזמנו. גם כאן, מוטל קטן, מנוהל על ידי ידיים פרטיות (כמו רוב בתי האירוח בעיירה המקסימה הזו, שאין בה מסעדות או מלונות רשת (לפחות אני לא ראיתי). המוטל שלנו, נמצא על שפת המרינה. מוטל מתוחזק, מתוק, עם חדרים מבהיקים מניקיון, ובעלת בית חייכנית שרק רוצה לעזור ולפנק את אורחיה. לרשות האורחים המתגוררים בקומה השניה של המוטל (כמונו) עומדת מעלית משא קטנה, כדי שלא יצטרכו לסחוב את המזוודות. המלון מגיש גם ארות בוקר קונטיננטלית. כשאמרנו לבעלת המלון שאנו עוזבים את אוקרקוק למחרת מוקדם בבוקר, כי קנינו כרטיסים למעבורת המוקדמת, היא דאגה לצייד אותנו בכל טוב מתפריט ארוחת הבוקר: בייגלז, ממרחים שונים, מאפינס, מעדני חלב ומיץ, כך שהיתה לנו ארוחת בוקר לאכול על המעבורת בבוקר שלמחרת.

בנוסף, ניתן לשכור  במוטל אופניים לרכיבה ברחבי העיירה היפה (בגרושים) - וזה מה שעשינו.

פרטי המוטל:

Ocracoke harbor inn

אתר אינטרנט:

לאחר ההתמקמות במלון, בחר לו כל אחד זוג אופניים, ויצאנו לסיור רכוב בעיירה. בתים קטנים ופסטורליים, נמל קטן עם יאכטות וסירות דייגים, בתי קפה ופאבים קטנים, איזה מקום מקסים!!! וגם, איך לא, מגדלור!

תיירים שמחים רבים רכבו על אופניים, וחלקם התניידו בעיירה בכלי רכב קטנים שבדרך כלל משמשים במגרש הגולף, ואילו כאן משמשים ככלי הרכב העיקרי לניידות בעיירה.

השמש החלה לשקוע, צובעת את הכפר השלו בצבעי כתום ואדום, ואנו הבנו שאם לא נחזיר את האופניים לא יישאר לנו מקום לאכול בו ארוחת ערב. (במקומות קטנים, בדרך כלל המסעדות נסגרות מוקדם).

נסענו לאזור הנמל, והצלחנו להספיק ולהגיע לאחת המסעדות דקות ספורות לפני שהם סגרו את המטבח. זה היה מן פאב מסעדה ממש על המרינה. צמד זמרים הנעים לנו את הזמן בשירי רוק ישנים ואהובים.

זה היה יום מקסים!!!! חזרנו למלון ממש עצובים שלא תכננו להישאר במלון ובעיירה המקסימים עוד לילה אחד נוסף. סיימנו את הביקור באיי אאוטר בנקס היפיפיים בתקווה, שיום אחד נוכל לשוב אליהם לחופשה אמיתית, של שמש, ים, גלשנים, אוכל טוב וסטאלבט!!!

המלצות:

זה הזמן לתת קרדיט לספר שנעזרתי בו מאד בבניית מסלול הטיול: הספר "מסלולים" של נטע דגני. הספר מעולה, עם המון טיפים, כתובות, כשהכל מדויק להפליא. יחד עם זאת, לדעתי, חלק מן הימים במסלול הטיול המומלצים בספר הם קצת לחוצים. למשל, באיי אאוטר בנקס, הצטערתי שלא הוספתי לילה אחד בנאגס הד ולילה באוקרקוק (או לפחות עוד לילה באחד מהם). לדעתי עוד יום היה מאפשר להנות מהאיים יותר בנחת, וגם לעשות ולו חלק מן הפעילויות הכיפיות שהמקום מציע כמו הגליידינג, שיט בקיאקים, וכמובן עוד ועוד רחצה במימי האוקיאנוס המרעננים.

אבל, לא בוכים על חלב שנשפך, היה כיף, ואנחנו מתרגשים כבר לקראת מחר הממשמש ובא, וההפתעות שהוא טומן בחובו.