בריאות בקלות

נופש משפחתי בכפר בלום.

09/08/2013

חזרנו מסוף שבוע משפחתי בצפון.

ביום רביעי התחלנו להתארגן .

ומה מארגנים לקראת טיול עם המשפחה? מסדרים תיקים ובהם בגדים להחלפה, בגדי ספורט להליכה ורכיבה על אופנים, בגדי ים ועוד , מזמינים מקום לארוחת ערב ביום שישי , מעמיסים על האוטו גגון ומתקן לאופניים , יוצאים לקניות אחרונות לקראת  הנסיעה, חטיפים, שתייה ופינוקים.

יום רביעי בבוקר , החלטתי לעדכן שירים באייפוד , הורדתי תוכנה שנקראת BearShare . תוכנה המתעדכנת עם תקיית קבצי מוסיקה שלי ו-  Itunes .

כיון שאני טכנופובית ההתעסקות עם נושא שכזה מעכבת אותי וגוזלת ממני זמן.בשעות  הבוקר ביליתי  שעתים במחשב, הורדתי את התוכנה, וגם שיר שאני מאוד אוהבת בזמן האחרון ולפני שיצאתי לקליניקה בדקתי האם התוכנה אכן מסתכרנת עם תוכנת האייטונס שלי..והנה קרה הנס שהעלה חיוך על פניי כל היום , יש אפשרות להוריד שירים.

דברים קטנים ומוצלחים יכולים לגרום לי להיות מאושרת  ולחייך את היום. כדוגמא הורדתי אתמול בערב ,אפליקציה לפלפון שלי Water your - body . אפליקציה שמזכירה כל שעה עגולה שהגיע הזמן לגמוע כוס מים. אני מודה באשמה , לא שותה מים, לא מקפידה. אוכלת פירות וירקות במשך היום כתחליף לשתייה.

בבוקר שמעתי קול מהטלפון "כאילו ברז ממלא כוס מים"...זו היתה ההתראה הראשונה שהגיע זמן לשתות. כך שתיתי היום כשבע כוסות מים וצחקתי בקול רם מקול זה. כל מי שהיה איתי היום שמע את "הגמיעה" ...וזה היה מצחיק ביותר.

יום חמישי בבוקר יצאנו בשעה 10.00 לערך. הבת נמצאת בקומונה בצפון, נוסעים לאסוף משם ואילו הבן היה ברפסודיה בכינרת, מיום שלישי עד לבוקר חמישי. הרי אין טעם שיחזור לקיבוץ , חשבנו שימצא טרמפ עם קיבוץ צפוני ויגיע לכפר בלום אבל הם לא היו מספיק אדיבים לעשות זאת .....ולקרב אותו ליעדינו. במקום זאת הגיע לישוב כחל עם מדריך בגרעין עודד , שהיה גם ברפסודיה ומשם אספנו אותו בשעות הצהרים. ובנוסף נתן לנו מנגו ומלפפונים טריים כצידה לדרך- טעימים ומתוקים.

השעה 14.00 ואנחנו מאוחדים, כל המשפחה ישובים ברכב אחרי האיסופים.

עצרנו לצהרים מאוחרים ....בתצפית פילבוקס המשקיפה על ישובי רמת הגולן.

תצפית פילבוקס. רמת הגולן.

טיילנו באיזור ובסביבות השעה 16.30 הגענו  לכפר בלום, מלון פסטוראל.

אחרי מנוחה קצרה, הבן ואני הלכנו לחדר הכושר במלון שנמצא במרתף , בגלל המיקום העדפתי לצאת לטיילת שביל עמי המדהימה.

את ארוחת הערב אכלנו במסעדת  ארבורגר  בצומת גומא. במסעדה שני חלקים, שולחנות ישיבה בחוץ ובפנים, תפריט בשרי וצמחוני וכן בר אסייתי של סושי, אגרול ועוד. המקום מומלץ בחום.

שביל עמי, כפר בלום

שביל עמי, נהר הירדן

התמונות  צולמו למחרת בבוקר, יום שישי, הבת הקטנה ואני יצאנו לטיול בטיילת בשעה שהגדולים ובעלי ירדו את מערת עלמה.

הם חזרו בשעות הצהרים ויצאנו לטיול רגלי, 1.5 ק"מ ,  בין הישובים, כפר בלום ושאר ישוב , מצאנו פינת חמד בינות נחל שניר לארוחת צהרים. צפינו בקייקים ואבובים שטים בנחל, וגם אנחנו הרגשנו את המים הקרים וחשנו את הזרימה הסוחפת....

נחל שניר

המקומים מכירים את  מקומות החמד הללו, צריך לשאול...

חזרנו למלון בשעות אחר הצהרים ,כמובן שנחנו צהרים כיאה ליום שישי, בילנו מעט בחדר הכושר ונסענו למסעדת לואיזה במטולה. מקום מדהים וטעים.

אשתף אתכם במתכון לאורז עם תרד שבעלי קיבל לצד מנת הבשר שלו.

במקור לדעתי המתכון  בושל עם אורז לבן וחמאה, אני בישלתי עם אורז מלא עגול ושמן זית.

רכיבים:

1 כוס אורז מלא עגול, שהושרה ב 4 כוסות מים לפחות כשעה וסונן מהנוזלים. את הנוזלים לשמור.

1 בצל קצוץ

חופן גדול של תרד טרי, שטוף וקצוץ דק , (ניתן תרד קפוא)

חופן סלרי קצוץ דק

בסיר רחב לטגן את הבצל עם 4 כפות שמן זית, כשהבצל מוזהב להוסיף את הסלרי והתרד ולאדות עד שהירקות מתרככים.

להוסיף את האורז המסונן, לטגן מעט עם הירקות, ואחר כך להוסיף את המים ששמרנו. לתבל במלח ופלפל ולבשל כ 45 דקות, עד שנוזלי הבישול מתאדים.

תבשיל אוחרז מלא ותרד

בתאבון.

יום שבת הגיע, התחלנו את היום בפעילות ספורטיוית ,הבנים יצאו לרכיבת אופנים, אני יצאתי להליכה ואימון בחדר הכושר.

אכלנו ארוחת בוקר משותפת בחדר האוכל של המלון.

התכוננו לעזוב את המלון ב 16.00 ובזמן שנותר ראינו סרטים בטלויזיה, בילינו בבריכה, ישנו שנת צהרים  .....אגרנו וצברנו כוחות לחזרה הביתה ותחילת שבוע חדש.

היה כייף, בילוי משפחתי עם הילדים הגדולים והבוגרים שעוזבים את הקן, אחת לצבא והשני לשנת שירות.