חברות מבשלות

סיציליה - חלק 5 ואחרון

את הרשומה הקודמת על סיציליה סיימתי בצילומים של העיירה טאורמינה בשעות ערב. למחרת בבוקר קמנו וקיבלנו תצפית מרהיבה אל עבר הר האתנה המעשן:

ומזוית נוספת:

יצאנו להסתובב קצת בטאורמינה, רחוב קורסו אומברטו, רחובה המרכזי ושוקק החיים של העיר בלילה וביום :

והשקפנו ממנה אל עבר חוף הים

נכנסנו לגני טרבליאן, הגן הוקם בשנת 1882 על ידי פלורנס טרבליאן, אצילה אנגלית שהתאהבה בעיירה והעניקה לה את הגן שנקרא גם וילה קומונאלה (Villa comunale) הגן צופה מראש הצוק אל החוף ואל הר האתנה ויש בו שפע מדהים של צמחים ים תיכוניים וטרופיים. הגן מזוהה עם המגדל המעוטר ערבסקות, מזכיר מעט פגודה סינית, ושימש בעבר לצפרות.(מתוך מדריך Eyewitness לסיציליה)

לאחר שעזבנו את טאורמינה, נסענו לגולה אלקנטרה - מימיו הגועשים של הנהר חצבו את נקיק אלקאנטרה לעומק של 20 מטרים. במקום ישנה מעלית וגרם מדרגות המאפשרים לרדת לנהר.

הטיול שלנו עומד להסתיים וביום האחרון לטיול אנו שטים במעבורת לאיים הליפאריים.

האי הראשון הוא האי ליפארי, שעל שמו נקראת קבוצת האיים הליפאריים או האיים האיאוליים. באי מרכזי זה ישנם מעיינות חמים ולועי הר געש מעשנים רבים המעידים על האופן שבו נוצר האי.

מקוצר זמן, לא הסתובבנו הרבה באי, ולכן זה מה שצילמתי

אחד מהאיים האיאולים הנשקפים מצדו הצפוני של ליפארי

מהאי ליפארי עברנו

וולקנו (גם כן באמצעות מעבורת) שם טיפסנו במדרון תלול אל לוע ההר

ה"מדרון המעשן"

תם ונשלם הפרק על סיציליה.. אי יפיפה שבמרחק של 3 וחצי שעות טיסה תמצאו נופים מרהיבים.