טיולים בטבע

פארק היערות המאובנים 17 - ממשיכים בדרכנו

שמונה שעות בילינו בפארק המקסים הזה, ביקרנו באתרים השונים שבו ונהנינו מנופים מדבריים שרואים בסרטים ומעל גלויות נוף. כאמור מפאת הזמן הקצר שעמד לרשותינו השארנו מאחורינו מקומות שלא הספקנו לבקר וקיים סיכוי סביר להניח שנבקרם בעתיד.

מדבריות אריזונה וניו מקסיקו ידועות בכל רחבי העולם כמדבריות בעלות נוף צבעוני מרהיב וכמו מליוני מבקרים אחרים גם אנחנו נהנינו מאד מהצבעים והצורות הגיאולוגיות שניגלו שם לפנינו וזה היה רק פארק אחד. המצלמה כמובן תיקתקה ללא הרף ותיעדה את המראות המקסימים הללו ובנוסף למצלמתי תיקתקו שם עוד שתי מצלמות שהקליקו והקליקו בלי סוף, התוצאה היא כמובן אוסף אדיר של תמונות נהדרות שיזכירו לנו את הפארק הזה לעד.

הקליקו על התמונות להגדלה

אולם כל דבר טוב מגיע גם לקיצו וכך הגענו לקצהו הצפוני של הפארק ונכנסנו למרכז המבקרים המקומי בו עצרנו למנוחת ביניים.  הפארק הנהדר הזה עורר את תאבוננו ולמזלנו קיימת שם מסעדה קטנה שמספקת שירותי מזון, כמובן שלא היססנו והתיישבנו במהרה ליד אחד השולחנות לתפוס נגיסה או שתיים.

זה לא ארך זמן רב והתוודינו ללחם האינדיאני שמוגש שם אחר כבוד (בל נשכח שאנחנו נמצאים בתוך מדינת ה"Navajo"). זו כיכר לחם שמזכירה מאד את הפיתה העיראקית הגדולה בארץ רק בהבדל אחד קטן, האינדיאנים מטגנים אותה לאחר שהיא אפוייה וגורמים לטעמה להיות מאד שמנוני. על הפיתה הם מגישים ערימת ירקות שללא הרטבים החריפים שנילוו אליהם היה טעמם מעט תפל. עלי לציין שהרטבים (בתמונה) אמנם היו חריפים להפליא אולם בנוסף לטעם שהוסיפו לירקות, גם החיו אותם להפליא.

ג'ייקוב כמובן דאג להביא חרדל וקטשופ מהמדף הסמוך להשלמת החגיגה הקולינארית.

נקודה מעניינת אחרת במקום היתה תצוגת השעונים שכללה ארבעה שעונים המציגים את השעה הסטנטרית בחלק זה של ארצות הברית, בקליפורניה, בשמורת ה"Navajo" ובניו מקסיקו. שימו לב שהשעה בשמורת ה"Navajo" וניו מקסיקו זהה, משמע שעה אחת קדימה בעוד שהשעה בסטנדרטית וקליפורניה היא שעה אחורה. בשמורת ה"Navajo" לא מקיימים את שעון הקיץ כפי שזה נהוג באריזונה עצמה הווה אומר שבצאתך ממדינת ה"Navajo" שהיא מדינה עצמאית בתוך מדינת אריזונה עליך להזיז את שעונך קדימה או אחורה תלוי היכן אתה נמצא. אנחנו לא שיחקנו עם שעוננו והשארנו אותו על שעון קליפורניה לכל אורך הטיול.

סיימנו את ארוחתנו ויצאנו צפונה לכיוון העיירה הקטנה צ'ינלי (עדיין במדינת ה"Navajo") המרוחקת משם משהוא כמו 150 קילומטרים, לא רחוק, נכון? במרחקים שנסענו זה נחשב לקרוב. בצ'ינלי נעביר את הלילה במלון "Holiday Inn" בו היינו רשומים ללילה. בסביבות השעה 7 בערב הגענו למלון שלנו בצ'ינלי שנמצא ממש ליד הפארק הבא בו נבקר מחר.

כרכרה ישנה הניצבת כקישוט ממש בפתחו של המלון משכה את תשומת ליבנו וכמובן שהמצלמה התחחננה שנשתמש בה, איך יכולנו לסרב לתחנוניה?

חדרנו המאורגן להפליא חיכה לנו בסבלנות ומשהגענו ממש התפעלנו מהסדר והנקיון ששררו בו וקיבלו אותנו בזרועות פתוחות. בחדר כזה מובטח לנו שננוח מהיום המתיש שעבר עלינו ונרענן כוחות למחר בבוקר כשנטייל בפארק הבא שמבטיח להיות לא פחות מהנה מהפארק שביקרנו בו היום.

אולם לפני שעלינו על מצעינו לא יכולנו שלא לבקר בחנות המזכרות המקומית שמציעה מבחר מתנות ומזכרות. הוצגו בה כל כך הרבה פריטים מעניינים שבילינו שם את כל הערב כמעט אולם נזהרנו שלא לאבד את הראש כמובן.

מפת הפארק ומיקומו של ה- Painted Desert Visitor Center

מסלול הנסיעה מפארק העצים המאובנים לקניון דה צ'לי הממוקם ליד העיירה צ'ינלי בצפון.

מחר נצא לטייל בפארק השני שלנו באריזונה הנקרא "קניון דה צ'לי" שגם הוא לא פחות מפורסם ברחבי העולם בעיקר בזכות האתר היחיד בו אתה מורשה לטייל מבלי ליווי ה"Navajo" הצמוד. על כך ברשומה הבאה.