ליאתה

אצ'ארולי - חוקרים את רצועת החוף הצ'ילנטנית (Costiera Cilentana)

בנוונוטי אה טאבולה - Benvenuti a tavola  היא סדרה מדברת על שתי מסעדות במילאנו

אחת מהן שייכת למשפחה מילאנזית והשנייה למשפחה שהגיעה מדרום איטליה

היא גם אחת מתכניות הטלוויזיה המעטות בהן אני צופה, בעונה הראשונה הייתי עוקבת אחרי הפרקים (כולל הודעת המלצה לצפייה בפורום איטלקית ותרבות איטליה), השנה שודרה העונה השנייה ואילוצים שונים הביאו אותי למעקב לא רציף בצפייה... indecision

אחד הפרקים צולם באיזור רצועת החוף הצ'ילנטנית ואנחנו החלטנו לנסוע ליום טיול באיזור כיוון שעוד לא חקרנו אותו מספיק! surprise

רצועת החוף הצ'ילנטנית (Costiera Cilentana) כוללת את הישובים הבאים:

Acciaroli, Agnone Cilento, Agropoli, Ascea, Castellabate, Camerota, Centola, Case del Conte, Capitello, Caprioli, Capaccio, Ispani, Lago, Laura, Licinella, Licosa, Mattine, Mezzatorre, Paestum, Palinuro, Pioppi, Pisciotta, Pollica, Policastro Bussentino, Ogliastro Marina, San Giovanni a Piro, San Marco, San Mauro Cilento, Santa Maria di Castellabate, Santa Marina, Sapri, Scario Tresino, Velia, Vibonati, Villammare.

יצאנו מאמאלפי בשעת בוקר והגענו אחרי שעתיים וקצת, בעיקרון הדרך לא כזו ארוכה, אבל עצרנו לצלם

כאן ניסיתי לצלם איזור על ההר שהיו בו אור וצל מענן ששט לו בכיף...

כאן צולם איזור החוף מהכביש הראשי בדרך לאצ'ארולי - נקודת תצפית גבוהה...

וצילום לכיוון השני, רוח שמביאה גלים רבים לחוף...

בית ישן מול בית חדש

המשכנו לנסוע עד שהגענו לאצ'ארולי - התחנה הראשונה שלנו. החלטנו להחנות את הרכב בכביש הראשי ממול הים, בקרבת מסעדת Mediterraneo, כיוון שכבר הגיעה השעה לארוחת הצהריים שלנו החלטנו להיכנס למסעדה  היה Menu turistico בחוץ שסיפר על מה כלול בארוחה במחיר של 20 אירו.

החלטנו להזמין מהתפריט הקבוע של המסעדה במקום לקחת "ארוחה עסקית" שכזו. זה הנוף שנשקף מהמרפסת בקומת הרחוב של המסעדה - יש עוד קומה גבוהה יותר ממנה הנוף שונה, אך היא הייתה סגורה בשלב זה.

פתחנו עם ברוסקטות OTH (חלק מקמח מלא וחלק מקמח לבן)

מנת ירקות קלויים ושמן זית איכותי

בהמלצת המלצרית נבחרה גם מנת רביולי ביתיים עם מלית ריקוטה וסקאמפי (תודה לשי גולן על הסיוע בתרגום לעברית של סרטנים צבטנים) ברוטב של דלעת וסקאמפי - היה משובח!

הזמנו גם מנת דג זוגית מהדגה היומית בהמלצת המלצרית, ואז... הגיע לו דג במשקל של 900 גרם שפולט מולנו (וגם מנת חסה כיוון שחובה משהו ירקרק ליד הדג הכייפי שהזמנו), זה היה ה-דג הכי עשיר וטעים שיצא לי לאכול עד עכשיו! טעמו היה חמאתי ונימוח, פשוט תענוג! מה שם הדג? אינני זוכרת! surprisecheeky

יחד עם הדג הגיעה עוד מנת ברוסקטות (OTH שוב) והן היוו הזדמנות מעולה לנסות את האופציות של סאמי

סיימנו עם ארוחת הצהריים והתחלנו לגלות את אצ'ארולי ברגל, משהו בהליכה ברחוב הראשי של העיירה השקטה במהלך מנוחת הצהריים הזכיר לי את זכרון יעקב. אז קראתי לה "זכרון על הים" cheeky לפני שנייה עמדו כאן ילד וחתול. כשהעדשה נגלתה - הם ברחו.

הכל היה ישנוני משהו smiley ואז באמצע הרחוב ראינו ציפורת מתה  התקרבתי כדי לראות אולי היא רק נפצעה. אבל לצערי היא לא הייתה בחיים.

המשכנו ללכת ברחובות ואני בינתיים צילמתי מרפסות, בהחלט כל בית צריך מרפסת.

עברנו את הקפה/בר של המינגווי בפיאצה  האיטלקים טוענים שהמינגווי כתב את ספרו "הזקן והים" ושאב השראה מאצ'ארולי (אומרים שהוא ביקר בה לפני כתיבת הספר). הסיפור עצמו מתרחש במיקום שונה לחלוטין, אבל ניתן לאיטלקים ליהנות מהספק.

וכאן תמונות של כניסות לשני בתים באצ'ארולי

תמונה של מפת האיזור שנותנת נקודת מבט אחרת על האיזור.

המשכנו ללכת עד שראינו ירידה במדרגות לכיוון החוף, קיפלו מכנסיים וטבלנו כפות רגלינו במים. החופים של צ'ילנטו מפורסמים במיוחד בקרב האיטלקים והם זכו לא פעם ב"דגל כחול" ("בנדיירה בלו" באיטלקית) - אות הערכה על ניקיון ושמירה על החופים ומי הים  יש כאלו שטוענים שמדובר במשחק מכור והרבה פוליטיקה... הכותרת שהיא מתאימה לתמונה למטה היא "בתים על קו המים"

מהצד השני יש את הנמל של אצ'ארולי, ממנו יוצאות סירות לטיולים יומיים לאורך החוף הצ'ילנטני

אחת התמונות שאני יותר אוהבת מאלו שצילמתי בטיול היא זו למטה, והכי מתאים לה הציטוט הבא

ממסכת אבות (פרק ג', משנה א') - "דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ"

בכניסה/יציאה לנמל ניתן לראות את העוגן הגדול שמוצג כמעין אנדרטה לבנות ובני המקום אשר נכנסו לים ולא שבו.

אחרי שעזבנו את אצ'ארולי המשכנו לכיוון פוליקה. עיירה שקטה בהרים. שקטה מאוד.

פוליקה עלתה לכותרות בשנת 2010 עם רצח ראש העיר שלה noהטענות אומרות שברצח מעורבת הקמורה

רצינו להחנות את הרכב במקום מסודר ואמרו לנו פשוט תחנו בפיאצה, כשרצינו לשלם על החנייה בחור צעיר אמר לנו שאין צורך, כי אף אחד לא בודק. האמנו, יצאנו מהרכב והתחלנו לעלות למדרגות, שם שאלנו אדם היכן המבצר שהמלצרית במסעדה סיפרה לנו עליו?

הוא כאן במעלה המדרגות, המשכנו לשוחח איתו קצת ומסתבר שהוא יליד המקום שגר בגרמניה...

הוא סיפר שבכל שנה כשהוא חוזר לביקור הכל נראה אותו הדבר, רק הים משתנה לרעה (פחות נקי לדבריו) - היו לו דברים לומר על התנהלות המקום ועל השמירה על הטבע ויחד עם זאת הוא לא שכח את המשפט "אבל אני משתדל לא להשמיע את הדעות שלי כאן כי אני לא גר כאן כבר 20 שנה" cheeky

שאלנו אותו מה הוא ממליץ לנו לראות, הוא שוב אמר שאפשר לעלות את מספר המדרגות אבל הוא מעולם לא עלה אותן cool (הבית שלו במרחק של 3 מדרגות!) ולשאלה "האם יש בר מומלץ?" הוא סיפר על איזשהו בר שעברנו בדרך ונראה מקום המפגש של החבר'ה הטובים!

עלינו כמה מדרגות, "המבצר" היה סגור (האדון אמר שמספר ימים לפני הגעתנו חגגו שם טקס כלשהו, לנו הוא נראה נטוש לחלוטין, אפילו משרד התיירות היה סגור ). כשהגענו לפוליקה נגמרה לסאמי הסוללה אז צילמתי כמה תמונות בנייד, אבל החמוד הזה לא נותן לי לחלוק אותם איתכן/ם. כשאצליח לשכנע אותו אעדכן את הרשומה.

בתמונה למטה - בדיקה נוספת של האפשרויות שסאמי פותחת בפני...

תבלו יותר בים, הוא מביא אנרגיות מחדשות  באהבה!