1515
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

החיים שלי (או של אחרים)

סמסונג גלאקסי S4 - לא השתתפתי בהשקה!

זו לא תהיה רשומה רגילה בבלוג שלי...
אולי אתם חושבים שהיא לא רגילה כי אני לא נוהג לסקור מוצרים ולהתפעל מהם. זה נכון - אבל גם ברשומה הזאת לא אסקור מוצר.
ההבדל בין רשומה זו לרשומות "הרגילות" שלי הוא בכך שהיא נכתבת בצורה ספונטאנית, בניגוד לרשומות הרגילות אותן אני מתכנן מראש.
(הבונוס יהיה שהיא גם קצת קצרה מהממוצע אצלי).

לפני זמן רב יחסית התלבטתי בשאלה האם אני רוצה להצטרף למועדון הפופולארי של תפוז בו בלוגרים מקבלים מוצרים תמורת התחייבות לסקור אותם בבלוג (באופן הוגן כמובן).

מה רע בלקבל מוצרים ממש בחינם ובתמורה רק לכתוב עליהם? הכתיבה לא עולה לי כסף. מה גם שבשום מקום לא התבקשתי להלל את המוצרים - אני רק צריך לכתוב את חוות דעתי הכנה.
אחרי התלבטות מסוימת החלטתי שזה לא בשבילי. יהיה לי "לא נעים" לפרסם ביקורת לא טובה על מוצר שקיבלתי בחינם.
מילא אם הוא יהיה ממש גרוע - במקרה כזה יהיה לי קל יחסית לקטול אותו. אבל נניח שמדובר במוצר בינוני? מה אכתוב עליו?

ויותר מכך - למה אני יכול להשוות את המוצרים? נניח תיאורטית שאקבל לסקירה צנצנת קוויאר טבעוני מתוצרת "שף הטופו". נניח שזה יהיה לא רע. אם כעת אמליץ על הקוויאר הזה, האם לא אחטא לקוויאר הטבעוני של "טופו-שף" שאותו מעולם לא טעמתי???

פעם אחת בעבר התחרטתי קצת על ההחלטה שלי - כשבלוגרים הוזמנו לחווה של השף ארז קומרובסקי לטעום מוצרים חדשים של טבעול. חשבתי שממש מתאים לי לבקר אצל השף ולטעום מוצרים צמחוניים.
בכל זאת כשקראתי את הביקורות המתפעלות וההמלצות על המוצרים ההם, לא יכולתי שלא לחשוב על כך שחצי ממה שנכתב הוא פשוט ציטוט של הפרסומת של טבעול - בלוגרים רבים התפעלו מכמה שהמוצרים בריאים, אבל לא בדקו מה הם באמת מכילים (למשל את כמות השומן).

למעשה, העניין הזה של ציטוט הפרסומות הרגיז אותי פעמים רבות כשקראתי "ביקורת" על מוצרים חדשים. (לדוגמא, בימים האחרונים בלוגרים רבים מהללים את השוקו החדש של תנובה וכותבים כמה הוא בריא. אני לא ממש מבין איך אפשר לקרוא לשילוב של חלב פרה, סוכר וקקאו "בריא". אולי זה רק אני, אבל אני די בטוח שה"בריאות" מצוטטת מהפרסומת של תנובה).

בשלב מסוים הפסקתי לקרוא את ה"ביקורות" (או ההמלצות) האלה, כי ידעתי שהן קרוב לוודאי מוטות (לרוב לא בכוונה) וסביר להניח שירגיזו אותי.

והנה, בימים האחרונים ראיתי שיש בלוגרים שמסקרים את הטלפון החכם החדש של סמסונג - גלאקסי S4.
לא יכולתי שלא לתהות - האם בלוגרים מקבלים חינם מכשיר שעלותו אלפי שקלים תמורת כתיבת סקירה (הוגנת)?

הסקרנות גרמה לי לקרוא אחת הרשומות בנושא.
גיליתי שמה שהבלוגרים קיבלו זה ארוחת בוקר (טעימה מאוד כמובן), הרצאה על נפלאות המכשיר (כלומר פרסומת) והבטחה להתנסות בו בעתיד (לא ברור לי באיזה אופן ולכמה זמן).

לדעתי אי אפשר לפרסם סקירה הוגנת על טלפון חכם על סמך ארוחת בוקר ופרסומת. כל אחד יכול לצטט בבלוג שלו פרסומות (אפילו על קיבה ריקה), אבל כיצד אנו יכולים לדעת אם יש אמת בפרסום???

אני חייב להבהיר שאני לא חושב שגלאקסי S4 הוא מכשיר רע. יש לי S3 ואני די מרוצה. אבל אני עדיין לא חושב שזה הגיוני להלל את המכשיר החדש בלי לנסות אותו לפחות לכמה ימים.

לסיכום: אני שמח שלא התפתיתי לקבל מוצרים לסקירה וכנראה אמשיך לא לקרוא "ביקורות" על מוצרים כאלה. לדעתי אין להן ערך.
מה דעתכם?

 

והרשומה המומלצת (קיבלתי אותה לסקירה מתפוז ) היא - ניתוח יציל את פאני המתעוורת  וגם העדכון - פאני שוב רואה - בבלוג של מנורה

הבהרה: לפי העדכון של מנורה, פאני עברה את הניתוח בשלום והעמותה לא זקוקה לתרומות לניתוח. אבל אני בטוח שהעמותה עדיין זקוקה לתרומות וראויה להן!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

101 תגובות

תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל motior אלא אם צויין אחרת