טיולים בטבע

טיול בוקר מעל לעיר

מנצלים מעט את חופשת האביב של ג`וניור מהאוניברסיטה ומשתדלים לבלות ולטייל יחדיו כמה שרק אפשר לפני שגם זה עובר. הפעם החלטנו לצאת לטיול בוקר בקניון הנמצא כשמונה עשר קילומטרים דרומית מזרחית לביתנו, נסיעה שאמורה לארוך כעשרים דקות לכל היותר.

התיישבנו במכוניתנו השעה היתה שבע בבוקר, די מוקדם, אויר קריר וצח הקביל את פנינו והשמש אך החלה להפציע במרום. כמו שעלינו על הכביש כך הרגשנו מיד שנכונה לנו נסיעה ארוכה (מבחינת הזמן) מתמיד. כנראה שיצאנו יותר מידי מאוחר במונחים של שעת העומס המקומית והתנועה זרמה בעצלתיים. הכביש נראה יותר כמגרש חנייה גדול מאשר כביש.

לקחנו כמה נשימות ארוכות ועמוקות משום שידענו ששום דבר שבעולם לא יושיע אותנו כאן חוץ מסבלנות ונצטרך להיות סבלניים יותר מתמיד. בנתיים התנועה זרמה כצב, חמישה מטרים נסיעה וכעשר דקות המתנה, עוד עשרה מטרים נסיעה ועוד חמש דקות המתנה, כך זה נמשך קרוב לשעה עד שסוף סוף התנועה החלה להתעורר מעט ובסופו של עניין הגענו למחוז חפצנו לאחר מאבק תנועתי של שעה וחצי.

מיד בהגיענו לקניון הרגשנו הקלה מרובה ואנחת רווחה פרצה מפינו, היה שווה את המאמץ, כך אמרנו אחד לשני. תחושת הקרירות והצל הרב כאן השכיחו מאיתנו את כל שעבר עלינו רק מספר דקות קודם לכן ומיד החילונו בהליכה.

ג`וניור החליט שהפעם הוא מצלם את התמונות בטיול ומי אני שאסרב?, העברתי לידיו את המצלמה והפיקוד והחלטתי שהפעם אני נהנה מטיול הבוקר כמשקיף. אינני זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שהשתתפתי בטיול כמשקיף אולם הפעם הזאת הגיעה ועלי לציין שלא התאכזבתי. ג`וניור היקר שלי הוכיח את כשרונו בצילום וצילם תמונות נהדרות, לא יכולתי לבקש יותר.

הקליקו על התמונות להגדלה

תחילתו של הטיול במסלול מוצל וקריר תודות לעצים הרבים שמסביב.

בקרבת השביל חזינו בנקר הבלוטים שניסה בכל כוחו לקדוח חור בעמוד חשמל שבמקום ומשלא הצליח העביר את מאמציו לעץ דקל שעמד בסמוך.

השבילים בקניון שופעים בצמחיית בר מרהיבה וססגונית ולג`וניור שמאד אוהב פרחי בר היתה תעסוקה רבה. בסבלנות רבה הוא תיכנן ובדק זוויות צילום עד שמצא את המתאימות ביותר כפי שהדרכתי אותו והתוצאות יצאו לגמרי לא רע.

תמיד אני שומע את האימרה המפורסמת ש"הטבח מסתובב רעב, ומתקן הנעליים מסתובב יחף" הפעם הצלם שבדרך כלל ניצב מאחורי העדשה זכה להתייצב מולה.

כמובן שהיתה שם גם ציפור חמודה שהתרוצצה על השביל בחיפושיה אחרי חרקים וזוחלים, וג`וניור בילה שם כעשר דקות תמימות בצפייה ומעקב להזדמנות להנציחה בצורה האופטימלית ביותר. הציפור התרוצצה במהירות רבה ולמרות זאת נראה שהוא הצליח במשימתו.

הגענו לנקודה הגבוהה ביותר של השביל שממנה ניתן צפות לעבר בוורלי הילס וסנטורי סיטי, זוהי למעשה הנקודה הפופולארית ביותר באזור זה של הקניון וביום יפה ונקי מעשן ניתן לצפות באוקינוס הפסיפי. עמדנו על פסגת הגבעה במשך דקות ארוכות נהנים ממראה העיר המתעוררת לחיי היום יום.

בעודנו צופים לעבר העיר שלמטה חגו מעלינו לפתע שני עורבים גדולים שכאילו הגיעו לבדוק מה מעשינו במקום. הם חגו מעלינו זמן מה ורק כשהתחלנו לנוע חזרה מטה נעלמו כלעומת שבאו. כמובן שג`וניור לא פיספס אותם והנציחם במצלמתו.

הגענו הביתה שמחים וכמובן רעבים, אז ג`וניור הכין לשנינו סנדוויץ` שהכיל בצל מטוגן, אבוקדו, עגבניה, חסה, מלפפון חמוץ, המבורגר צמחוני (בוקה), קטשופ, ותבלין חרדל.

מסלול הטיול שנע על ציר בן ארבעה מיילים (6 קילומטרים) וארך כשעתיים ומחצה.

היה זה טיול בוקר נהדר כשעצם בילוי הזמן המשותף והאיכותי עם ג`וניור מהווה את גולת הכותרת. אם קיים משהוא שגורם לי לאושר זה הזמן האיכותי בו אני מבלה עם בני בטיולים בחייק הטבע.