33
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

בריאות בקלות

דיאטה בשביל.....

המונח דיאטה מכיל בחובו אמירה של שינוי תפריט לזמן קצר, לרזות כדי להשיג  יעדים.... כי אני רוצה שהבגד יעלה עליי לקראת  הארוע, אני רוצה להרגיש טוב  לקראת נסיעה לחו"ל, (ואז לאכול ולטעום את המאכלים בחוצלארץ), אני רוצה לרזות כדי ללבוש בגד ים...אני בדיאטה כי .......  אתם תשלימו.

בעצם המילה, המחשבה  דיאטה אנו מצמצים קלוריות, אוכלים פחות, לעיתים מדלגים על ארוחה אחת או שתים, נשארים רעבים ויוצרים מחסור אנרגטי, חיוניות , חוסרים תזונתיים בגוף במשך תהליך זה.

הרזייה מהירה , להשיג תוצאות מהירות , לרדת במשקל במהירות, היא גישה שבסופו דבר של מתהפכת. כלומר הק"ג שהשלנו מטפסים כלפי מעלה כשאנו מפסיקים את "הדיאטה" וחוזרים לאכול "רגיל" .

אני מאמינה בתהליכים, וחושבת ששינוי גישה כלפי הבריאות שלנו, שינוי  תפריט, שינוי רכיבי תזונה בתפריט, שינוי רשימת הקניות, מביאה לתוצאות  טובות ומשנות לאורך זמן.

אנחנו, הנשים עוברות שינויים גופניים, פיזיים, הורמונליים בכל שלב וגיל. בגיל צעיר דיאטות עובדות במהירות , הק"ג יורדים מהר, חילוף החומרים מהיר, לא חושבים יותר מידי קדימה אלא על הרגע, לרדת את המשקל המיותר ולהגיע לתוצאות בפרק זמן קצר. ככל שאנו מתבגרות דיאטות קצרות טווח, עלולות לפגוע בפעילות המחזור החודשי, וכן בפיריון, חילוף החומרים מואט ,שינויים הורמונלים תופסים מקום ואנו זקוקות וצריכות לאכול בצורה אחרת, בריאה, מטיבה עם הגוף, תזונה המעניקה לגוף חומרים מזינים, (ויטמינים, מינרלים ,אנטיאוקסידנטים ), מטיבים, מניעים ובריאים.

שמירה על תזונה עשירה, מטיבה ולא חד גונית , בניית תפריט מאוזן ומגוון, שמירה על 6 ארוחות ביום,כל שלוש שעות , אכילה של מנות קטנות או לפחות בצלחת בגודל בינוני, שתיית מים במשך היום, בנוסף לשתיית תה ירוק לפחות 3 כוסות ביום , הם כלים לירידה במשקל .

אפשר לשתות תה צמחים בנוסף כמרווה, נענע, שומר, לואיזה, תורמים לבריאות מערכת העיכול.

להקשיב לגוף, להבין את החולשות שלנו כשמדובר באוכל  וחשקים שקשה לנו להתנגד להם.

חשוב להגיע  לאיש מקצוע ,שילמד ,ילווה ,ידריך, יתן תמיכה וכוחות כדי להתמודד עם האתגר של ירידה במשקל באופן  מאוזן, בריא ולאורך זמן.

נושא חשוב נוסף הוא פעילות  גופנית . מאוד חשוב לנשים וכמובן לגברים לעשות פעילות גופנית, הליכה, פעילות בחדר כושר, שיעורי עיצוב חיטוב, בניית שרירים וחיזוקם.

פעילות גופנית מאוד עוזרת לירידה במשקל ושמירתו.

ירידה במשקל בצורה בריאה ושמירה על המשקל משמע שמירה על בריאות השלד, שמירה על תפקוד תקין של הלב ,שמירה על רמות הורמונים מאוזנים ולא "מתעתעים בגוף " , שמירה על חיוניות, אנרגיה גבוהה ,חילוף חומרים תקין ובריאות שופעת  המלווה אותנו בכל שינויי הגיל  המתבקשים.

שבת שלום ,אתי.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

4 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל eti19651 אלא אם צויין אחרת