1515
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

החיים שלי (או של אחרים)

משנכנס אדר מרבין בשמחה (סיפור חכמים לשבת)

מעשה ברבי עקיבא ורבי אלעזר ורבי אליעזר ורבי ששון ורבי שמחה ורבי יוסף בעל הנס ורבי שמעון בעלה של רינה ורבי יהושע ורבי בוריס שהיו מסובין בבני ברק ודנו בהלכות חודש אדר שחל בפברואר.
אמר רבי עקיבא: "משנכנס אדר מרבין בשמחה – זאת כל דרדק (שלא לומר כל דרעק) יודע. אך כיצד מרבין בשמחה?"
אמר רבי אלעזר: "שאלה מצוינת היא ויש לדון בה בכובד הראש הראוי"
הסכים איתו רבי אליעזר ואמר: "דורות רבים של תנאים ואמוראים הקדישו ימים כלילות לשאלה כיצד לשמוח בחודש אדר"
אבל רבי ששון אמר: "איני מבין מדוע יש לדון בנושא בכובד ראש בזמן שהתשובה נמצאת פה לידינו!"
 
הסתכלו כל הרבנים על רבי שמחה וחיכו להסבר. הסתכל רבי שמחה חזרה על כל הרבנים ותהה למה הם מסתכלים עליו. לאחר שתיקה מתוחה הוא שאל בהיסוס: "האם החנות שלי פתוחה?"
צחקו כל הרבנים ורבי יוסף בעל הנס אמר: "אכן זו שמחה אמיתית! כל הכבוד!"
 
הסמיק רבי שמחה עד שורשי זקנו ושאל: "מה הרבותא שבכך? מה אתם רוצים ממני?"
אמר רבי שמעון בעלה של רינה: "אנחנו לומדים ממך כיצד להרבות בשמחה!"
ענה רבי שמחה בתמיהה: "אבל אני רק אחד!”
 
התגלגלו הרבנים מצחוק במשך מספר שניות עד שלפתע קרא רבי יהושע: "אבל מכובדיי, מה כל כך מצחיק בזה? רבי שמחה הוא באמת השמחה היחיד בסיפורנו. אני לא רואה אפשרות להרבות בו יותר מדי."
אמר רבי בוריס: "אבל יש לו שבעה ילדים, עד מאה ועשרים. האין זו התרבות?"
ענה רבי שמחה בגערה: "מרבין בשמחה!  לא מתרבים בשמחה!"
השתתקו הרבנים ורבי עקיבא שאל: "אז כיצד מרבין בשמחה?"
 
ענה רבי ששון: "כשאמרתי שהתשובה נמצאת פה לידינו כלל לא התכוונתי לרבי שמחה – התכוונתי לבקבוק יין הפטישים העומד על השולחן מאחוריו!"
קראו כל הרבנים במקהלה: "ויין ישמח לבב אנוש!" והסתערו כאיש אחד על בקבוק היין.
לאחר שהיטיבו ליבם ביין חזרו הרבנים ללמוד בסוגיית השמחה ורבי אלעזר אמר: "אמנם יין משמח לבב אנוש, אך אין השמחה שורה בהכרח ביין פטישים, כנאמר: `פטיש, מסמר ניקח מהר – סוכה לבנות בנים ובנות!`"
 
התעלמו שאר הרבנים באלגנטיות מדבריו של רבי אלעזר שהיין באמת עלה לו לראש ורבי אליעזר אמר: "יין הוא באמת שמחה, אבל ההלכה דורשת מאיתנו להרבות בשמחה – האם הכוונה היא לשתות הרבה יין, או שיין הוא רק אחד מגורמי השמחה ועלינו להרבות בגורמים אחרים בנוסף?"
אמר רבי ששון: "למד אני כי אין מניעה הלכתית להרבות גם בברנדי, וודקה, עראק, אוזו וג`ין"
הסכימו איתו הרבנים האחרים וביקשו מתלמידיהם שילכו לקנות עבורם שפע גורמי שמחה.
 
ישבו הרבנים להמתין עד שישובו תלמידיהם ובינתיים ניסו לחשוב על עוד גורמי שמחה שאינם אלכוהוליים אך עדיין חוקיים. (אמנם רבי שמחה סיפר להם כמה משמחת הייתה נסיעתו האחרונה לאמסטרדם – נסיעה בתפקיד כמובן – אך הרבנים הסכימו שאין דין שמחה באמסטרדם כדין בית משפט בישראל).
 
אמר רבי יוסף בעל הנס: "שמעתי שמועה כי ישנם אנשים בעולם המסוגלים לשמוח שמחה טהורה גם ללא יין או ביקור באמסטרדם."
אמר רבי שמעון בעלה של רינה: "רינה אשתי שמעה על אירוע בשבוע שעבר בו אנשים שמחו מאוד בקצה השני של העולם – במקום הנקרא כמדומני ריו. היא אמרה לי משהו על  שמו של האירוע... זה היה... "
 
הציע רבי יהושע: "קרנבל?"
נעלב רבי שמעון בעלה של רינה ואמר: "לא כל כך קר פה ואינני נבל!"
הבהיר רבי יהושע: "האירוע נקרא קרנבל – הקרנבל הגדול בריו.  זה באמת אירוע משמח שבו אברכים ובתולות גויים (טפו) רוקדים ושרים ברחובות עד דלא ידע"
שאל רבי בוריס: "האם אין חשש לפריצת גדר כשאברכים ובתולות רוקדים ברחובות? מקווה אני שנשמרת הפרדה ראויה ושהבתולות לבושות בצניעות!"
 
אמר רבי יהושע: "להיפך! הבתולות לבושות בבגדים חושפניים בצורה מזעזעת!"
הזדעזעו כל הרבנים זעזוע עמוק וביקשו לבחון את הראיות מקרוב. פתח רבי יהושע את הלפטופ שלו והראה להם סרטונים מזעזעים מהקרנבל הגדול בריו.
חזו הרבנים בקרנבל במשך זמן מה עד שבאו תלמידיהם עם הברנדי, הוודקה, העראק, האוזו והג`ין וכולם הרבו בשמחה.
 
מוסר השכל: בכל אדר, יש קרנבל וגיטרה די טובה ואהבה ששמה אם לא שמעת תורת ישראל  
 
שבת שלום ואדר שמח!
 
והרשומה המומלצת – שובו של המלך – בבלוג של אלדינסיין
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

63 תגובות

תגיות
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל motior אלא אם צויין אחרת