my scraps

המלצה לטיול - נחל אלכסנדר

27/01/2013

קרובי משפחה של בעלי הגיעו ארצה השבוע לביקור קצר וביקשו ללכת היום לטיול עם המשפחה. המגבלות היו : מסלול קצר יחסית וקרוב. לאחר דיונים וויכוחים הוחלט על נחל אלכסנדר.

האמת, שלמרות שהוא יחסית מאוד קרוב (ואולי בגלל....) מעולם לא ביקרתי בו

אז אחרי שהיציאה בבוקר התעכבה והתעכבה (לא בגללנו), יצאנו בסביבות השעה 10 בבוקר והתחלנו את המסלול לקראת 11. מזג האויר היה מאוד נעים ונוח.

המסלול מאוד נוח להליכה (גם עם עגלות) וניתן גם לרכב על אופניים, אבל הוא די משעמם ואחרי שמגיעים לנקודת הסוף (גשר הצבים) צריך לחזור חזרה באותה הדרך....(אלא אם הגעתם עם שני רכבים והשארתם אחד בנקודת ההתחלה ואחד בסוף). סה"כ צעדנו כשעה ורבע לכל כיוון (עם ילדים קטנים) אך ניתן להגיע עם רכבים לאמצע / סוף המסלול, תלוי בכם.

חלק מהמסלול מוצל ע"י עצי אקליפטוס רבים אבל חלקו לא מוצל כלל ובימים חמים נראה לי ממש לא כיף.

חסרון נוסף של המסלול הוא שברובו ניתן לנסוע גם עם רכבים וזה מאוד מפריע להולכי הרגל ולרוכבי האופניים אשר צריכים כל פעם לזוז הצידה, לעצור ולתת לרכבים לעבור.

ובסוף, כאשר מגיעים לגשר הצבים, נמצאים עם כל עם ישראל ואשתו בערך... אז למי שלא אוהב את ההרגשה, עדיף לוותר וללכת על מסלול פחות עמוס. במקום יש "גזלנים" ורכיבה על פוני אשר עולה 20 ש"ח לפחות מ- 5 דקות רכיבה. הבן הגדול ביקש לרכב ואמרתי לו שעדיף שנשים את הכסף בקופה שלו וכמובן שהוא הסכים   . ישנם שירותים כימיים באזור גשר הצבים אך עדיף להתרחק משם ולחפש מסתור בטבע

באמצע המסלול יש חורשה נהדרת שאפשר לערוך בה פיקניק ולאכול ארוחת צהריים (ריחות הבשר על האש רק חיזקו את הטענה שהיינו צריכים להביא בשר ולאכול שם צהריים)

והנה כמה תמונות מהמסלול

מצאנו נקודה אחת בודדה וקטנה עם פריחת רקפות וכלניות

תכירו את נדב המלווה את אמא/אבא שבת במשך הסופ"ש

הנה החורשה

כמה לכלוך על השיחים לאורך הנחל

מישהו יכול לעזור לזהות את החיה (שנשמעה כמו אווז) שהתעופפה לה לצמרת עץ האקליפטוס. הנה מבט מקרוב

וראינו גם כמה נוטריות

ומקרוב

באופן אישי, זהו לא אחד המסלולים המוצלחים שטיילנו בו (בעיקר כי הוא מעט משעמם עד שמגיעים לנקודת השיא), אבל אם הולכים עם חברים / משפחה הילדים נהנים ומרוצים וזה מה שחשוב.