צרכנות לילדים ולגדולים : צרכנות, גידול ילדים, מתכונים, אירועים, ביקורת מסעדות ועוד...

נרשמים לבלוג
  • נרשמים לעדכונים ונשארים מעודכנים קוביה בצד..

פעילות לכל המשפחה בפסטיבל טעמים בעמקים

החורף הוא זמן מצויין לביקור בגליל: מזג האוויר בד"כ מאיר פנים, שפע המים, הפריחה וכל הירוק שמסביב עושים טוב על הלב, ומקומות הבילוי והאתרים לא עמוסים, בייחוד בהשוואה לחגים ולקיץ.

סיבה נוספת להגיע לגליל היא פסטיבל "טעמים בעמקים" המתקיים זאת השנה התשיעית בין התאריכים 9/01-30/01 בעמק יזרעאל וסביבתו, ומציע חוויה מהנה בשלל מסעדות, סדנאות ופעילויות לכל המשפחה.

הגעתי עם משפחתי להשתתף בחלק מהחוויות והפעילויות הממתינות לבאי הפסטיבל.

לאחר ארוחת בוקר עשירה ומגוונת בקיבוץ דליה עליה ניתן לקרוא כאן, המשכנו לביקור במושב היוגב, השוכן לצד כביש מגידו-יוקנעם.

פירוש המילה "יוגב" הוא "חקלאי" ואמנם חלק נכבד מחברי המושב, שנוסד בשנת 1949, עוסקים בענפים חקלאיים - גידולי שדה, רפת, דיר, לול וחממות פרחים. לאחר נסיעה קצרה בכביש הראשי של המושב, הבחנו בדוכן ססגוני לצד הדרך ועליו השלט כרמל יבולים.

ליד הדוכן פגשנו את ענת כרמל הנמרצת והנחמדה, בת הישוב, דור שני למשפחת חקלאים ואם לחמישה ילדים, שהציעה למבקרים בדוכן לטעום מגידולי המשק האורגני שבבעלות משפחתה.

לאחר שטעמנו זיתים, נבטים, אפונת שלג ואת המלפפונים הטעימים ביותר שאכלנו בתקופה האחרונה, הסתקרנו לראות היכן מגדלים אותם וגם להראות לילדינו העירוניים שירקות לא גדלים על המדף בסופר.

בכניסה למשק נתקלנו בתופעה מעניינת ולצערנו חריגה בנוף הישראלי: דוכן שירות עצמי העובד מ7 בבוקר עד 20 בערב ומבוסס על עיקרון פשוט -אמון בין המוכר לקונה: הקונים מגיעים לדוכן, בוחרים ממגוון הסחורה ומשאירים את הכסף בקופה הפתוחה, על פי המחירון שתלוי במקום. ואם השיטה הזאת עובדת, כנראה שעוד לא אבדה תקוותנו...

טיילנו בין השדות והחממות בהם מגוון גידולים כגון: אספרגוס למאכל, אפונה סינית, תבלינים טריים, מבחר נבטים למאכל, חסה ייחודית בשם SALNOVA ולול עופות לביצי מאכל.

בימי שישי במסגרת הפסטיבל מתקיימים, בתאום מראש, סיורים במשק המתאימים במיוחד למשפחות עם ילדים. הילדים שלי מאוד נהנו לרוץ בשדות, לראות היכן גדלים הירקות ולאסוף ביצים מהלול.

כאשר חזרנו הביתה, בעלי לא הצליח להתאפק והכין סלט טעים ממוצרי המשק :נבטי ברוקולי, חסה סלנובה ונבטים סיניים. המתכון  כאן.

לפרטים:050-3334666 04-9891858

אתר: http://www.carmels.co.il/

עמוד הפייסבוק: https://www.facebook.com/#!/carmel.yevulim

בלי טיפת ציניות, היה משמח ומרגש לראות חקלאות ישראלית אמיתית, שמפריחה את האדמה, מגשימה את החזון הציוני ומהווה דוגמה לארץ ישראל הישנה והטובה.

לאחר הסיור באוויר הצח, הבטן התחילה לקרקר ושמנו פעמינו אל יוקנעם מושבה, אל מסעדת טנדוקה. על החוויה הקולינארית במסעדה ניתן לקרוא כאן.

התחנה הבאה במסענו המופלא בעמק הייתה מושב ציפורי, בו ההסטוריה משתלבת בהווה, נוף, פריחה וטבע, ובימי הפסטיבל יתקיימו בו בתים פתוחים ומגוון פעילויות לכל המשפחה. יות לכל המשפחהימו בימי הפסטישיש לאחר הסיור באוויר הצחלאחר ל

מכוון שאנחנו משפחה מתוקה מאוד, התחלנו את הסיור במושב מ"דבש פרחי ציפורי" שם פגשנו את מירה ובתה ספיר (ואת הכלב חומי...) שהסבירו לנו כיצד מייצרים דבש.

הילדים (וגם המבוגרים), יוכלו ללבוש חליפה אמיתית של דבוראי, כולל כיסוי הראש.

או להתחפש לפו דוב:

ללמוד על תהליכי הכנת דבש ולטעום מחלת דבש:

לכל חובבי הדבש מומלץ להגיע ולרכוש דבש אמיתי מפרחי בר. אמנם מחירו גבוה יותר מדבש אחר שניתן להשיג במרכולים, אך מכיוון שלא עבר תהליך חימום,  ערכו התזונתי גבוה במיוחד והוא שומר על סגולותיו הבריאותיות. גם ההבדל בטעם מורגש היטב שכן הדבש בעל מרקם סמיך וטעם עדין. הרדיה מתבצעת החל מחודש מאי עד חודש ספטמבר.

טיפ קטן: כיצד ניתן להבחין בין דבש שעבר חימום לבין כזה שלא? דבש שלא חומם נוטה להתגבש במשך הזמן, והופך לסמיך יותר ושקוף פחות, עד שהופך לקשה. לנוחות המשתמש תמיד ניתן להחזיר אותו למצב נוזלי ע"י חימום עדין.

דבש פרחי ציפורי

טל`/פקס: 04-567896, נייד: 052-2546023

סיימנו את הערב במסעדת פרנג`ליקו בנצרת עילית, המתאימה במיוחד למשפחות עם ילדים, בזכות מסכי הפלזמה על כל שולחן, בהם הילדים יכולים לצלם את עצמם, לצייר, להרכיב פאזלים ועוד..

חזרנו עייפים אך מרוצים לצימר של מיטש במושב ציפורי בו העברנו בכיף את הלילה.

למחרת המשכנו בטיול החוויתי שלנו במושב ציפורי בארוחת בוקר אצל אורלי ב"אצלנו בחצר".

הארוחה כללה, בין היתר, פריטטה - חביתה מיוחדת עם תפו"א , סלטים, ממרחים ומטבלים מיוחדים ולחמים ופוקצות . את הכל מכינה אורלי בעצמה, טרי-טרי ישר מהמטבח אל השולחן.

אורנה, טכנולוגית מזון במקצועה, החליטה בשלב מסויים בחייה, לעסוק במה שהיא באמת אוהבת, לארח אנשים ולהעביר מסר של מודעות לתזונה נכונה ובריאה.

את המודעות לתזונה נכונה, מעבירה אורנה, באמצעות  סדנאות בישול מהנות לזוגות, קבוצות חברים ו/או משפחה המתקיימות ב"אצלנו בחצר".

המשתתפים בסדנא יחוו חוויה יחודית ומהנה ובסופה גם ארוחה.

במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים יתקיימו הסדנאות הבאות:

סדנת סושי,  עם צ`זורו נישינו, יפנית דוברת עברית, ומומחית בבישול יפני מסורתי. לדברי אורלי, הסדנא מועברת ברמה גבוהה מאוד וכל מי שיוצא מהסדנא יכול לפתוח סושיה... במהלך הסדנא מספרת צ`יזורו על התרבות היפנית ועל חייה.

יום שישי, 11.01.13 10:30-13:30 - סדנת סושי להורים וילדים.

יום הבחירות, 22.01.13 ,בין השעות 12:00-15:00 , תיערך סדנת סושי לחברים/צוותי עבודה

ביום שלישי, 15.01.13 בשעה 18:00-21:00 , תיערך סדנא נוספת, המתאימה לי במיוחד:) מי מפחד משמרים - סדנת אפיה

הקונדיטורית קארן מגדל, תספר בסדנא על שמרים ותלמד כיצד ניתן להצליח לאפות מאפי שמרים באיכות גבוהה. בסדנא יוכנו מאפי שמרים מתוקים ומלוחים שיאפשרו לכם לעלות ניחוחות מופלאים בביתכם.

בתאריך 18.01.13  בין השעות 10:30-13:30 , תיערך סדנת בישול ואפיה ללא גלוטן. סדנא מקצועית וחוויתית עם השף גיל הררי.

פרטים נוספים: אורלי סוננברג טל`: 04-6566402, נייד: 054-4557902

אתר:http://www.mevashlimdialog.co.il/

אחרי שהבטן הפסיקה לקרקר המשכנו לבית הבד "ריש לקיש" במושב ציפורי.

ריש לקיש, שנודע כ"ראש השודדים", חזר בתשובה והיה לאמוראי חשוב בתקופת התלמוד. מקום הולדתו של ריש לקיש היה כפי הנראה בציפורי.

בכניסה לבית הבד פגשנו את איה, בעלת המקום,  שהתחילה לדבר איתנו באנגלית (כנראה שחשבה שאנחנו תיירים....) רק אחרי ששברתי כמה שיניים עם האנגלית שלי, התברר שאיה דוברת עברית מצויינת:)

טעמנו משמן הזית, ואיה סיפרה על בית הבד המשפחתי, אשר בנוי בשיטה אקולוגית מחומרים טבעיים כמו אבנים, חול וקש, וקירותיו מצופים בטיח בוץ.

את הזיתים מוסקים ידנית עם הבשלתם, מעצי זית באזור, ונמנעים ככל האפשר, ממסיק מכני הפוגע בגזעי העצים ומנקיפה (שימוש במקלות ). את הזיתים  מוסקים בעזרת מסרקות ידניות שאינן פוגעות בעצים או בזיתים.

הזיתים נארזים ומגיעים לבית הבד במהירות כך ניתן להגיע לאיכות שמן זית טובה יותר. משמן זית מיוצרים בבית בד גם מוצרי קוסמטיקה שונים.

במסגרת הפסטיבל, מתקיימים במקום, בתאום מראש, סיורים, ארוחות וסדנאות.

לפרטים נוספים:

טלפון: 04-6555245
מיכה / אילה: 052-8454662/3

אתר של ריש לקיש: http://www.rishlakish.com/

את הסיור בבתים הפתוחים במושב ציפורי קינחנו בקונדיטוריה אווה ובתיה.

לפי השם של הקונדיטוריה, ציפינו למצוא שתי נשים מבוגרות האופות להנאתן, אךהופתענו לגלות כי על מלאכת האפיה מנצח זוג צעיר, מעיין ובן זוגה. מסתבר שאווה ובתיה הן הסבתות של מעיין.

מעיין, צעירה חייכנית, למדה את רזי האפיה אצל הקונדיטור אורן גרעון, עבדה תקופה במאפיה הידועה "אפיה קסומה" בקיבוץ עינת  ולפני כחצי שנה החליטה לפתוח עסק משלה.

במקום ניתן למצוא מגוון מאפים, לחמים טריים, עוגות ועוגיות וכמובן לטעום מכל טוב זה.

לפרטים: קונדיטוריית אווה ובתיה מעיין 052-3786869

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת אוקטגון בנהלל. מסעדה עם מדשאות ומתקנים לילדים ואוכל איכותי .

בדרך חזרה קינחנו בטיול משפחתי קליל בשמורת נחל ציפורי, ליד הישוב שמשית, והתענגנו מפריחת כלניות, סביונים ורקפות.

הילדים התעייפו ונרדמו בדרך

ממליצה לכל משפחה לבחור בפסטיבל הטעמים בעמקים, אנחנו בחרנו:)