ליאתה

פריז - חלק ראשון

נסענו לשבוע בפריז. אנחנו. נסענו. לשבוע. בפריז!

הרבה זמן ומחשבה הושקעו בנסיעה הזו, שמבחינתי היא בגדר חלום ישן שהתגשם.

מסיפורים של אחרים - עיר האורות גורמת לך להתאהב בה ממבט ראשון, אצלי זו הייתה התאהבות מסיפור ראשון. והסיפור הראשון היה של ההורים שלי, לפני 20 שנים בפריז.

תוסיפו את הצרפתית ואת המחשבה על מגדל אייפל מנצנץ לו + מרחק נסיעה מדיסני – שזה חלום בפני עצמו... אז זהו, הוחלט בלב שלם ושתי פיות לנסוע לעיר האורות.

ללמוד את היעד - כשהייתי בארץ קראתי באחד מספרי התיירות של אמא על פריז. עוד לפני שידענו שניסע בוודאות רכשתי ספר של נשיונל ג`אוגרפיק על העיר שמספר על ההיסטוריה שלה באיטלקית. אחרי שהוחלט שנוסעים "על בטוח" ונחרשו בלוגים + אתרי אינטרנט שונים רכשתי גם את "המדריך לסופ"ש בפריז" של מישלן. חוברת העדכון של שיחור לתקופה הזו של השנה כבר הייתה בדרך אליי.

את כל הקישורים לבלוגים עם המידע השווה על פריז, אתן ברשומת הסיום.

התחבורה - מאיטליה לצרפת אפשר להגיע בטיסה, בשייט, ברגל או בנסיעה, כיוון שכל השאר לא באים בחשבון בחרנו בנסיעת רכבת (יש גם אוטובוס). רכשנו את הכרטיסים מספיק זמן מראש כך המחיר הסופי לזוג היה 416 אירו בקו סלרנו-פריז (עם החלפה אחת במילאנו צ`נטרלה, שימו לב שבקרוב תחנת היציאה של הרכבת לפריז ממילאנו משתנה, כדאי לשים לב לשמות תחנות הרכבת). בתוך איטליה קו סלרנו-מילאנו נסענו עם טרנאיטליה (התמונה למטה) ובקו מילאנו-פריז נסענו עם רכבת הלילה ששמה THELLO. הרכבת הזו מחולקת למחלקות ובמחלקת הנוסעים רמה 2, כל קרון מחולק לחדרונים, יש אפשרות לבחור בחדר עם 4 נוסעים או עם 6 נוסעים.

שימו לב, ברכבת דורשים מהנוסעים להשאיר את הדרכון במשך כל הלילה אצל אחראי הקרון, אנחנו כמובן לא הסכמנו להשאיר את הדרכון ואמרנו שיגשו אלינו השוטרים.

השוטרים ניגשו – בהלוך היה שוטר צרפתי גס רוח עם שותף חופר ובחזור שני שוטרים איטלקים.

אל תסכימו להשאיר את הדרכון שלכם כל הלילה אצל אף אחד. הם מנסים לעשות לשוטרים "חיים קלים" ומתרצים את זה בכך שהם "לא רוצים להעיר אנשים" ושהשוטרים באים מספר פעמים במהלך הלילה - שקר! בהלוך הם באו רק פעם אחת בכניסה לצרפת ובחזור רק פעם אחת בכניסה לאיטליה, ואנחנו לא היינו היחידים שהשוטרים דפקו להם על הדלת.

הלינה – במעבר ובדיקה באתרי האינטרנט השונים שמציעים פתרונות לינה בתשלום, נמצא שלשכור דירה יהיה הפתרון הזול שבו נוכל לבחור. זו פעם ראשונה שאנחנו מזמינים דרך אתר AIRBNB - אחרי בדיקות רבות, התלבטויות, מחשבות על התקציב שאנחנו מקציבים ללינה והתכתבויות עם מספר חברי האתר שמציעים את הדירות שלהם בטווח התאריכים הרצוי החלטנו לבחור בדירת סטודיו ברובע ה-11 ליד רחוב שרון.

בחירה בדירה מהאתר היא בהחלט דבר מאתגר.

אחרי שבוחרים תאריך ומקום יש צורך לשלוח בקשה לבעל הדירה - הבקשות העיקריות שלנו היו: מטבחוןמקלחתחימום ואינטרנט.

אנחנו שלחנו מספר בקשות בבת אחת וזו לדעתי הדרך הנכונה, אנשים רבים לא מעדכנים תמיד את הזמינות של הדירה, או שהם בוחרים שלא להשכיר לכאלו שאין להם חוות דעת בפרופיל

בהתחלה התלבטנו עם דירה אחת ותאריכי הטיול, וכמובן ששאלנו שאלות – בעלת דירה אחת טענה בפנינו "הדירה כבר לא פנויה, חברים שלנו מגיעים אליה"  מה שיכול להיות נכון, אבל עד יום לפני הנסיעה שלנו הדירה עדיין הופיעה כזמינה באותם תאריכים... מתוך יותר משלושים דירות, כחמישה בעלי דירות השיבו שהדירה שלהם אכן פנויה בתאריכים שלנו.

שלוש נקודות חשובות למי שמעוניין לשכור דירה דרך האתר:

1. שימו לב לקומות, יש דירות שמוצעות במחיר ממש זול כיוון שמדובר בקומה 4 או 6 בלי מעלית, ולמי בא לעלות את כל הקומות האלו אחרי יום שלם בחוץ? לנו לא.

2. כדאי לבדוק אם בעל הדירה מספק מגבות ומצעים (יש כאלו שלא מספקים בכלל, יש כאלו שרק מצעים/מגבות ויש כאלו שמספקים את שניהם).

3. כיצד איך בעל הדירה מצפה שתשאירו את הדירה? נע בין "יש מנקה" + תשלום על הניקיון (אצלנו היה מדובר בתוספת של 15 אירו לניקיון) עד "תשאירו את הדירה כמו שקיבלתם אותה".

כמו שכבר כתבתי, הבקשות שלנו היו – שהדירה תהיה מאובזרת במטבחוןמקלחתחימום ואינטרנטהפלוסים היו שהדירה נמצאת בקומה ראשונה ושהם מספקים מצעים ומגבות, בנוסף הדירה הייתה בעלת מטבח מצויידהפלוס הכי גדול היה הגמישות של כניסה מוקדמת ויציאה מאוחרת מהדירהנכנסו בסביבות 10 בבוקר ויצאנו בסביבות וחצי בערב - זה התאים בול לשעות הרכבות שלנו

***

בוקר יום שבת בפריז

הגענו לגאר דה ליון בשעת בוקר, היינו באיחור של כעשר דקות, לקחנו מונית עד לדירה כי הבת של המשכיר המתינה לנו עד השעה 10. באתר המוניות הזה התעריפון הראה שההנסיעה תעלה 7.16 אירו, בפועל שילמנו 9 אירו – לנהג היה GPS אבל נראה שבחר במכוון דרך עיקוף כי הוא בחר לעבור איתנו דרך כיכר הבסטיליה. על כל מזוודה הוא דרש 1 אירו נוסף. כך שבסך הכל שילמנו למונית 11 אירו.

הגענו לחזית הבניין, קוד אחד ודלת נפתחת, קוד שני ודלת נוספת כבר מאחורינו. באתר היה כתוב שיש מעלית – אנחנו לא ראינו אחת כזו ועלינו 20 מדרגות לקומה הראשונה עם התיקים והמזוודות.

לאחר הסבר קצר על הדירה, והבנה שהבת של לא יודעת אם יש מייבש בדירה כמו שהיה כתוב באתר + שיחות לאביה שנותרו ללא מענה (היא התקשרה והוא לא ענה), היא נתנה לנו פתרון של ייבוש הכביסה על מתלה המגבות בשירוקלחת – זה עבד מעולה והיינו מרוצים.

עברנו מקלחת שתעורר אותנו מהנסיעה ויצאנו לחפש מספרה  על חלון הראווה יש מחיר אבל ברגע שנכנסים הוא משתנה בהתאם לאורך השיער וכו`, מה אומר ומה אגיד, כבר סיפרו אותי יותר טוב וגם יותר גרוע. יצא סביר לחלוטין. בשעת המספרה בעלי בדק את חנויות הספרים באיזור ועצר לו לארוחת בוקר טובה, מי אמר קפה וקרואסון שקדים?

לאחר מכן המשכנו לסייר ברחובות שקרובים לדירה עד שהחלטנו לעשות עצירת צהריים, ראינו מסעדה אסייתית והחלטנו לשבת בה. תחושת הבטן לא טעתה והאוכל היה טעים וטרי – רחוב שרון 42, נם סטאר - NEM STAR.

החלטנו לעכל בהליכה והמשכנו ברגל עד לתחנת הרכבת גאר דה ליון, אספנו כרטיסים שהיו מיועדים לנסיעה למחרת. בקופות הכרטיסים רכשנו כרטיסייה לתחבורה הציבורית ועשינו בה שימוש מיידי.

התקדמנו עם המטרו לכיוון מרכזי, בחרנו לרדת בתחנת לובר-ריבולי. הלכנו כאן הלכנו שם, עברנו דרך "הבחוץ" של הלובר, חזרנו לכיוון הרחוב, תמונה פה תמונה שם, המשכנו ללכת ברגל עוד ועוד, ואז החלטנו לחזור לכיוון הדירה שלנו.

בדרך חזרה לדירה עצרנו בפטיסרי ובחרנו שתי חתיכות עוגה – אחת היער השחור והשנייה אופרה. היער השחור הייתה טובה, האופרה הייתה פחות טרייה ולא חיבבנו אותה.

המשכנו לכיוון סופרמרקט גדול, רכשנו את הקניות להמשך השבוע וחזרנו הבייתה עייפים אך מרוצים. המחירים בסופרמרקט היו סבירים לחלוטין, דומים מאוד למחירים באיטליה. רק דבר אחד העלה לי סימן שאלה - קלמנטינות ב-4 אירו לקילו!  אצלנו זה בערך רבע מהמחיר, תלוי אצל מי ואיפה קונים, אז קלמנטינות לא אכלנו בפריז...

תמונת רמז לרשומה הבאה: הגעה לממלכה הקסומה...