00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

להיות דולה- על הריון, לידה והורות

ברזל בהריון

 

תזונה נכונה בהריון (או נכון יותר לומר- תזונה נבונה בהריון, כיוון שאין תזונה אחת שנכונה לכל אישה- צריך להתאים את התזונה לנתונים השונים של כל הריונית כדי שהיא תהיה בריאה) כוללת צריכה מוגברת של מגוון ויטמינים ומינרלים. ברזל הוא אחד החשובים שבהם.

כמה ברזל צריך בהריון?

אם ביומיום, כשאת לא בהריון, עלייך לצרוך כ-18 מ"ג ברזל ליום, בהריון הכמות מכפילה את עצמה וההמלצות עומדות כיום על צריכה של 27 מ"ג ברזל ליום. זו כמות גדולה מאוד, ולכן רוב מוחלט של ההריוניות לא יוכלו להשיג אותה דרך התזונה באופן בלעדי, ונדרש תוסף ברזל.

מה קורה אם חסר ברזל בהריון?

הריונית שיש לה חוסר בברזל חווה עייפות גדולה ונמצאת בסיכון ללידה מוקדמת וללידה של עובר שמשקלו נמוך מהמשקל התקין. לא חבל? אם תקפידי על נטילת התוסף ותעשירי את התזונה שלך בברזל תמנעי מעצמך את הצרות האלו.

איך תדאגי לספק לעצמך מספיק ברזל?

קודם כל, אם הרופא שלך רשם לך תוסף ברזל (את זה הוא יעשה אחרי שתבצעי בדיקת דם שתראה מה המצב אצלך כרגע, ואז ניתן יהיה להחליט אם את אכן זקוקה לתוסף ובאיזה מינון) הקפידי ליטול אותו מדי יום. אל תטלי את התוסף בארוחה שבה את אוכלת מוצרים עשירים בסידן (דברי חלב למשל) כי סידן מעכב את ספיגת הברזל בגוף, והקפידי לאכול משהו שיש בו ויטמין סי יחד עם הברזל כדי לשפר את הספיגה שלו.

שנית, הקפידי להעשיר את התזונה שלך במוצרים המכילים ברזל. ברזל נמצא במוצרים מן החי (בשר, הודו, עוף, דגים) ובמוצרים מן הצומח. ברזל מן החי נספג טוב יותר בגוף, לכן כדאי לצרוך אותו, אבל אם את צמחונית או לא אוכלת בשר כל יום תוכלי להשיג את הברזל הדרוש לך גם דרך תזונה צמחונית.

ברזל מן הצומח נמצא בקטניות, ירקות ופירות, דגנים, זרעים ואגוזים. הקפידי על שילובם בתפריט היומי שלך ותראי ישועות . לא לשכוח לשלב מוצרים שמכילים ויטמין סי עם הברזל מן הצומח!

איפה יש ויטמין סי?

בפירות הדר, פלפל אדום, עגבניה, קיווי, גויאבה, תות שדה ועוד.

ויש גם מתכון- מרק עדשים אדומות

מרק עשיר בברזל (בגלל הקטניות כמובן).

מצרכים

בצל אחד קלוף וקצוץ
שני גזרים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
כוסברה- כמה שאוהבים (אפשר להחליף בסלרי או פטרוזיליה)
חצי ספל עדשים אדומות
שתי כפות שמן קנולה
שני ליטר מים רותחים
מלח ופלפל שחור

הכנה

1. לטגן את הבצל בשתי כפות שמן.
2. לאחר שהזהיב, להוסיף את קוביות הגזר ולהמשיך לטגן עד שהגזר מתרכך מעט.
3. להוסיף את העדשים.
4. להוסיף את המים הרותחים.
5. להוסיף את הכוסברה.
6. לתבל במלח ופלפל ולבשל עד שהגזר רך לגמרי. לתקן תיבול.
7. טעים! לאכול בתאבון

ואל תשכחי את המתנה שמגיעה לך! אם עדיין לא קיבלת את סדרת הסרטונים שתעניק לך את שלושת הכלים שיהפכו את הלידה שלך ללידת החלומות לחצי כאן ותקבלי אותה מיידית.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

6 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל imahit אלא אם צויין אחרת