00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

את ואני מבשלים צבעוני

סלט אבוקדו

אצלנו בבית כו-לם אוהבים אבוקדו (וזה נדיר שיש הסכמה כזאת גורפת על משהו), אז אנחנו מחכים בקוצר רוח לתחילת העונה שלו. לפעמים אנחנו טורחים על הכנת סלט אבוקדו, ולפעמים אוכלים אותו בכפית ישר מהקליפה שלו. 

חומרים (לשלוש מנות):

1 אבוקדו

2 ביצים קשות מקולפות

1 כף מיץ לימון

1/2 כפית מלח (אם כי זה עניין של טעם)

פלפל מגורר

הכנה: 

מרוקנים את האבוקדו לקערה, ומועכים במזלג. 

מוסיפים את הביצים הקשות ומועכים גם אותן. מערבבים היטב עד שנוצרת עיסה אחידה. 

מוסיפים את הלימון, המלח והפלפל ומערבבים. 

תחליפים ותוספות: 

מי שטבעוני (או סתם לא אוהב) יכול לוותר על הביצים. מי שלא מפחד מבצל חי, יכול להוסיף בצל קטן קצוץ דק. אם כבר בצל, אז אפשר להוסיף טבעות בצל ירוק או עירית בצלית קצוצה. אפשר להוסיף שן שום כתושה (או יותר או פחות, לפי הטעם). יש המוסיפים עגבניות, לא אני. 

אז מה יש בסלט:

אבוקדו הוא פרי מזין ביותר - יש בו ויטמין A ולוטאין ,המסייעים לראיה ומונעים ניוון מקולרי וקטרקט; יש בו ויטמין B6, שמסייע בהורדת כולסטרול LDL; ויטמין E שהוא נוגד חימצון; חומצות אמינו שחיוניות לבניית חלבונים; וסיבים תזונתיים המסייעים בעיכול. תכולת השומן הגבוהה שבו (20%) מסייעת בספיגת ויטמינים מסיסים בשומן (כמו A, D ו- E), אבל אם רוצים לרזות, יש לאכול ממנו במידה. 

גם בביצים יש הרבה ויטמינים - בעיקר מסוג D, B6 ו- B12 וכן לוטאין, הנמצא בחלמון ומסייע לראיה. 

וטיפ - אם תוקעים בגלעין 4 קיסמים (אחד מכל צד), ומניחים את החלק התחתון של הגלעין בצנצנת עם מים, תוך מספר ימים הוא ינבוט, והגבעול שיצמח יכול להגיע לגובה מטר בערך. 


הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

8 תגובות

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל יעל ענבר1 אלא אם צויין אחרת