44
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

SHOP&MORE

40 שנים של טעם ואיכות -יחיעם נקניק בוטיק.?ARE YOU READY TO EAT

קיבוץ "יחיעם" הטובל בירק   שבגליל המערבי

 

פה מייצרים כבר 40 שנה מעדני בשר מעושן ונקניקים  "מעדני יחיעם" -מפעל בו עובדים בצוותא

170 עובדים מהקיבוץ ומכפרי וישובי הסביבה.

אז התכנסנו לנו לערב מלא במעדנים  מהגליל הירוק במקום שנקרא "הבית הירוק" בת"א  (יופי של מקום)

וזאת למה?

יחיעם מתחדשת וחוגגת באירוע מיוחד מספר הישגים בהם, צמיחה והתרחבות, חדירה לשווקים חדשים, השקת קטגוריות חדשות וסדרות מוצרים חדשים בקטגוריות, כשעל הכול נמתח קו עיצוב חדש לכל מוצרי החברה, מיתוג חדש ונראות רעננה, המציבים את מעדני יחיעם בשורה הראשונה על מדף מוצרי הפסטרמות, נקניקיות ונקניקים בישראל.

כיף של מקום לחגוג ולא תאמינו איזה יצירתיות ואיזה אירוח אפשר ליצור הכל על טהרת הנקניקים!

בואו תראו איך מארגנים יופי של ערב על טהרת "מעדני יחיעם"

ידעתם שיחיעם נוסדה ב 1969 ועוסקת בייצור מכירה שיווק והפצת מעדני בשר בישראל מערב אירופה וארה"ב?

איך שאנחנו הולכים להנות הערב..

פוקצ'ות חמות בשילוב קבנוסים דקים דקים ונקניק

פינת טורטיות בשילוב חזה בקר ופסטרמה-מעדן על הזמן!

פוקצ'ות  חמות עם ירקות קבנוס ונקניק יחיעם

אי אפשר להפסיק לנשנש..וזה עשיר בברזל!

מי אמר קוקטייל ולא קיבל?

נקניקיות צ'וריסוס -הולך מצויין עם כרוב !

הנה סרטון  מדליק ומקפיץ  - לחיצה  ואתם בעולם של נקניק בוטיק....

http://www.youtube.com/watch?v=3Ef5yzqZcyQ&feature=youtu.be

נהניתם?  כן..אפשר ללחוץ שוב גם אנחנו אהבנו  לייק לחבר'ה שערכו..אפשר להמשיך בקוקטייל?

תוצאות!

מוצרים בריאים= פסטרמה  ונקניקיות עם 100% חומרים טבעיים.

דגש על אריזת נוחות=נקניקיות עוף נפתחות ונסגרות עם זיפר לראשונה בישראל, אריזות קופסאות חדשניות

לשימוש חוזר ונוחות מקסימלית. (זה בהחלט נוח ..)

מוצרים דקים שיוצרים טעם שונה- מקלוני קבנוס (נטרפו) ופסטרמות דקות דקות וטעימות!

אפשר עוד בבקשה? כמובן

והנה אני עם בתיה המקסימה שנטשה לרגע את האוכל הכורדי לטובת הנקניקים של יחיעם..

הי ! תשאירו משהו....

וזה יוחאי נאמן המנכ"ל של יחיעם  הלא מעונב - השמועות מספרות על אדם צנוע וחביב שמגיע לפגישות בעיר הגדולה ברכבת  מהגליל ואת רכב החברה שברשותו משאיר לעובד שזקוק לו.

אני אוהבת אנשים כאלו!!!!

יחיעם נחשבת לחברה משפחתית ביחס למתחרות בשוק !!

אפרופו משפחה..תודה למירב וליחיעם  על הזדמנות לפגוש חברים !!!!

ערב של מעדנים מסיימים עם קינוחים  מתוקים!

עד כאן אני , ואם פספסתי משהו הנה דבר המפרסם.

מעדני יחיעם – סיפור המעשה

מעדני יחיעם נוסדה בשנת 1969 ועוסקת בייצור, מכירה, שיווק והפצת מעדני בשר  ready to eatבישראל, במערב אירופה ובארה"ב. מעדני יחיעם הינו מפעל ליצור מעדני בשר, נקניקים ונקניקיות.המפעל נמצא בקיבוץ יחיעם אשר ממוקם באזור הירוק והמקסים של הגליל המערבי.במפעל עובדים בצוותא, חברי קיבוץ ועובדים מכל ישובי וכפרי הסביבה. בחברה מועסקים 170 עובדים החברה והינה בבעלות מלאה של קיבוץ יחיעם.

יחיעם היא החברה השלישית בגודלה מבין יצרני הפסטרמות והנקניקים בישראל. לנתון זה משנה תוקף כאשר אנו מדברים על מפעל שאינו חלק מתשלובת מזון גדולה. יחיעם מתמחה וממוקדת בייצור ושיווק מעדני בשר והיא מחזיקה בנתח שוק של
כ - 15%.  החברה מפיצה את מוצריה באמצעות מערך הפצה עצמאי הפועל ברובו בשיטת PRE SELLכאשר כל הזמנה מסופקת תוך 24 שעות. המכירה היא לכל הרשתות - אחת, שתיים, שלוש וארבע, לכל  המגזרים – פרטי, מוסדי, צהלי, חרדי, ערבי ולכל מקום -קרית שמונה, ירכא, גן שמואל, בת ים, עומר ואילת.

וזה לא הכל :

יחיעם הביתית, זו שאינה תשלובת, הינה היצואנית מספר אחת של פסטרמות לשווקים הכשרים בעולם.

אירופה:החברה מפיצה את מוצריה לשווקים הכשרים בצרפת, אנגליה, איטליה, מדינות חבר העמים ומדינות נוספות. החברה משקיעה מאמצים בפיתוח שווקים נוספים בשוק האירופי בנוסף לשוק הכשר.

ארה"ב:החברה מפיצה את מוצריה בשוק הכשר במרכולים, חנויות פרטיות, בתי ספר ומוסדות. גם כאן נעשית פעולה מתמדת, מתמשכת ומוצלחת בחלקה לחדור ולמכור בפינות הכשרות ברשתות ה- MAINSTREAM.

סיפור המעשה הינו קצר וראשיתי - אנו פועלים בתחום מסורתי הקיים מאות  שנים.

לכל מפעל וחברה מקורות הכח והתקווה שלה. מכנה משותף להצלחה הינו צמיחה. ליחיעם יש סוד גלוי כמפתח לצמיחה והוא: מוצר, קו, סידרה חדשה.

 

חדשנות וצמיחה

סקירה זו אינה אקדמית, אין בה תיאוריה (רק קצת), או ניתוח מורכב. לא מדובר במאמר מלומד אלא באמירה תיאורית.סיפור רגיל המתאר איך חברה, במאה ה-21,  שאינה חלק מתאגיד, מתמודדת בשוק תחרותיוריכוזי מול תשלובות מזון, מצליחה להתפתח ולצמוח וזאת בעיקר בזכות חידוש ופיתוח מוצרים, תוך שימוש מושכל בכלים ארגוניים, תוכניות מדינה, מומחים חיצוניים ובעיקר, כוחות פנימיים.

                                            

ראשית, קצת תיאוריה (כלומר עובדות מחקריות):

  • איכות הרעיונות היא המרכיב החשוב ביותר בתהליכי ההמצאתיות.
  • הסיכוי לאיתור פתרונות המצאתיים יישומיים גדל כאשר נוקטים בעבודה שיטתית הממקדת את תהליך החשיבה האישי והארגוני.

שנית, עובדות - נתונים מספריים אודות יחיעם:

שיעורי גידול במכירות

בשנת 2010 צמחה החברה ב- 5%

בשנת 2011 צמחו מכירות החברה ב- 6%

גם בשנת 2012 יגדלו המכירות והפעם ב-7%

שיעור גידול ביצוא

משנת 2009 עד סוף 2012 יגדל היצוא ב-30%!!!

כפי שניתן ללמוד מהמספרים, יחיעם במגמת גידול מתמדת. נוכח המצב הכלכלי בארץ ובעולם – כאשר השנתיים האחרונות מאופיינות בישראל במחאה שהופכת לתודעה צרכנית, באירופה משבר כלכלי ובכל השווקים  - תחרות ללא פשרות, אנו רואים בנתונים הנ"ל מקור לגאווה ותקווה ולעתיד עוד יותר טוב.

כאן אנו מגיעים לנתון אחרון שיתכן כי אם לא ניתן היה להציגו, גם השניים הקודמים לא היו מושגים....

שיעור המוצרים החדשים

אנו מגדירים מוצר חדש בשוק המקומי כמוצר אשר גילו המירבי מאז השקתו הוא 3 שנים.

 

בשנת 2010 היו ליחיעם מוצרים המוגדרים כחדשים - בשיעור של-24%

בשנת 2011, בעקבות מאמצי פיתוח שבאו לידי ביטוי במכירות, הגענו ל-30%

בשנת 2012, אם נמשיך בקצב הנוכחי, נתח ה"חדשים" יהיה 36%.

שלישית, מסקנות והמחשות.

אנו מקבלים ומסכימים כיאמירות מסוג "50% ממוצרי החברה צריכים להיות בני עד 5" או "מכל 10 ניסיונות של מוצרים חדשים רק אחד יבשיל", גם אם אינן מדעיות, הן מבטאות את המציאות. במעדני יחיעם יש יחס ישר וברור בין מידת העיסוק וההצלחה בפיתוח מוצרים חדשים לבין שיעור צמיחת החברה. כפועל יוצא מכך אנו מתעתדים לפעול בנושא זה ביתר מרץ ותוך הסתייעות בכלים נוספים בשנים הקרובות. כי ללא חדשנות לא תהיה צמיחה.

יתרה מזאת, חשוב לנו להיות חדשניים, מקוריים וראשונים.

במעדני יחיעם, משנת 2010 ועד היום, שוקדים על פרוייקטי מחקר ופיתוח בסיוע המדען הראשי ובשילוב מוסדות מחקר מהמובילים בישראל, בהיקף מצטבר של כ-8 מיליון ₪.

אנו עובדים במקביל עם 3 גופי/מומחי טכנולוגיה וחדשנות מהארץ, גרמניה וארה"ב. הבסיס הוא המחלקה הטכנולוגית במפעל, המופרדת מאבטחת האיכות ומקדישה את מירב זמנה לפיתוח וחדשנות.

התוצאה מאז ראשית 2011 ועד סוף 2012:

מוצרים בסגמנט בריאות: פסטרמה עם 100% חומרים טבעיים ונקניקיות עם 100% חומרים טבעיים - יחיעם 100% ראשונים בשוק.

מוצרים עם דגש על אריזת נוחות: נקניקיות עוף טריות הנפתחות ונסגרות באמצעות זיפר- לראשונה בישראל - מיוצרות ומשווקות על-ידי יחיעם. בנוסף אריזות קופסאות חדשניות באוירה מבוקרת לשימוש חוזר ונוחות מקסימלית.

מוצרים דקים היוצרים טעם שונה- סדרות של פסטרמות פרוסות ומקלוני קבנוס בטעמים כאשר המכנה המשותף; כולם דקים דקים, טעימים טעימים ויחיעם ראשונים, ראשונים.

 

זה המקום לומר, ובמידה ראויה של הערכה, כי יחיעם פועלת בשוק תחרותי ביותר בו המתחרות המובילות: זוגלובק –קונצרן, טיב-בבעלות תנובה, עוף טוב – בהפצת אוסם,

הינן יותר מראויות, והראיה הטובה לכך הינה המחירים בשווקים: תחרותיים, נמוכים מחו"ל ומבצעיים. גם כאן העובדה שיש יצרן מתמחה שזה כל עולמו –יחיעם - מקרינה על כל התחום ופועלת לטובת הצרכן.

מה בהמשך בתחום המוצרים החדשים? רמז דק דק על קצה המקל :

  • יחיעם, כמומחית לסלמי כשר בעישון קר-סרוולד אשר לא נעשה בו כל שינוי
    ב-17 שנים האחרונות, תלך עוד צעד משמעותי קדימה, או אם נדייק אחורה, אל תוך המסורת.
  • סדרת מוצרי מעדניה מפתיעים וחדשניים ואקסטרה טעימים
  • חטיפי נקניקיות מדליקים שילדים אוהבים
  • אופציות נוספות לשדרוג הסנדוויץ' עם ניחוחות אירופיים

בכל מקרה וכסיכום: תהליך פיתוח הינו מתמיד ורציף – יחיעם רואה בפיתוח מוצרים חדשים את אחד ממנועי הצמיחה הפנימיים החשובים ביותר, אם לא החשוב שבהם.

 

חזון ומעשה

בראש וראשונה אנו משתדלים למכור לצרכנים מוצרים טעימים, איכותיים, במחיר הוגן ותחרותי, באריזה נוחה השומרת על טריות. כאשר אנו טועים אנו מפצים.

אנו מקיימים מסגרת ייצורית הנשענת על יכולת מקצועית וניסיון של למעלה מ-40 שנה. יש לנו מערך אבטחת איכות שיעמוד בכל סטנדרט שנידרש בארץ ובעולם אם
על-ידי רשתות, מוסדות, אירגונים או צרכנים. בשנת 2011 הוספנו תקן BRC  . לצורך אינפורמציה וידע ספציפי אציין, כי תקן ISO  יש לאלפים של עסקים, תקן BRCיש לעשרות בודדות בלבד של עסקים.

אנו משתדלים לשמור על סולידריות פנים מפעלית, הוגנות וכבוד הדדי, פערי שכר נמוכים בין עובדים למנהלים, שילוב של עובדים בני כל הדתות, נשים בתפקידי מפתח. מנהלים הצומחים מבפנים, מבנה פמיליארי בכוונה ותעשייתי במעשה.


 

 

התפתחויות מ-2011 ועד היום

  • הגדלת כושר הייצור  בכ-20%

הוספת 5 מערכי אריזה מודרניים - מיועדים למוצרים חדשים - באריזות נוחות, בטוחות לשימוש, מבטיחות טריות, מזמינות לרכישה.                                      

  • השקעות באנרגיה שיורית

התקנת יחידות סולאריות על גגות המפעל.

ניצול חום שיורי הנוצר במדחסי הקירור לחימום מים, חדרי ייבוש והפשרה.

הצבת מיכלים לאגירת חנקן המופק מהאויר באמצעות מחולל ובשעות בהן החשמל הינו בתעריף מוזל. החנקן משמש באריזות המוצרים.

  • שינוי בהפצה בשוק המוסדי

התקשרות עם חברה מתמחה בתחום זה – קפואזן, בשילוב עם מוצרים מתאימים ומשתנים בהתאם לדרישה, מביאה פירות וגידול משמעותי ב-2012.

  • גידול במספר העובדים בחברה

בתקופה ובאזור בהם חדשות לבקרים שומעים על צמצומים ופיטורים, הגדילה יחיעם את מספר עובדיה וזאת לא על חשבון יעילות.

  • השגת מימון מדינה

אושרו תכניות השקעה בציוד עד שנת 2014 בהיקף של 25 מיליון ₪.

תכניות מחקר ופיתוח חדשניות ומקוריות בסיוע המדען הראשי.

היתר בניה ואישור תב"ע שיאפשרו ביצוע הרחבה להגדת  תפוקה וגיוון מוצרים. ההרחבה תחל לקראת סוף השנה ותושלם עד סוף 2013.

  • גיוון כשרויות

            החברה מייצרת את רוב מוצריה בכשרות מטה אשר - הרב שלמה בן אליהו.

            השנה הורחב היצור בכשרות בית-יוסף ולצידה הוספת כשרות פלייש.

      

 

 

 

ובסדר גודל שונה, תוך נטילת סיכון מחושב, כחלק מאסטרטגיה לפיתוח שווקים בארה"ב ביצעה יחיעם השנה – לראשונה מאז הקמתה – השקעה ברכישת חברה.

רכישת "H&"Aחברה לייצור נקניקים כשרים בארה"ב.

הרכישה משרתת את האסטרטגיה של מעדני יחיעם שעיקרה, חיזוק הפעילות בחו"ל בכלל ובארה"ב בפרט. מטרת הרכישה, העמקת האחיזה בשוק הכשר המסורתי בארה"ב ובקנדה וכתוצאה מכך הגדלת מכירות המוצרים המיוצאים מישראל.

הרכישה תאפשר למעדני יחיעם להוסיף מעדני בקר לסל המוצרים שהיא מציעה ללקוחותיה בארה"ב, לצד מוצרי העוף וההודו המיוצרים בישראל, ועל ידי כך להכפיל הן את יצוא המוצרים מישראל והן את מכירות החברה הנרכשת בארה"ב.

מיתוג חדש

במהלך שהחל בשלהי 2011 ויסתיים בסוף 2012 – בחשיבה, יצירתיות, אמונה ותוך שיתוף פעולה עם גורמים רבים וטובים בתחומי עיצוב המוצר, הפקת הדפוס, ייצור והדפסת חומרי אריזה, הכנת זיפרים, ייצור תבניות ומכונות (רבים מהם יצרנים ישראליים), ותוך שיתוף פעולה וויכוחים פנימיים רבים במה שלפעמים כמעט והפך לשיחת קיבוץ ביחיעם. הכל בהובלת וביצירת חברת המיתוג "עדלי ".

"יחיעם" מציגה היום את המיתוג החדש של החברה. באירוע השקה שנערך ב"הבית הירוק" בתל אביב, חושפת החברה את תוצאות הליך המיתוג אותו עברה, במסגרתו עדכנה החברה את הלוגו שלה, רעננה את נראות המוצרים ואת ערכי הליבה של החברה ויצרה שפה חדשה שתבדל את יחיעם אל מול הצרכנים ותחדד את היתרונות של מעדני יחיעם מול מתחרותיה.

שוק מעדני הבשר הנו שוק צפוף ופועלות בו מספר חברות מובילות שחלקן אף הצליח לייצר לעצמו בידול עיצובי ותדמיתי. יחיעם, שחקן שלישי בשוק, נחשבת לחברה משפחתית יותר ביחס למתחרותיה. הצרכן רוכש את מוצרי הקטגוריה מסיבות ראציונאליות בהם מבצע, טעם וזמינות, ללא עקביות ונאמנות לאורך זמן. יחיעם שמה לה למטרה ליצור לעצמה זהות מותג מובחנת, מובדלת ואטרקטיבית, אשר מסוגלת

 

לייצר קשר רגשי בקרב צרכני הקטגוריה, שיכול להוביל להעדפה ולאהבה. דווקא בזכות קוטנה, ניתן לנכס לסיפור המותג ערכים שבאים ממקום אנושי, חם, אינטימי, שקוף, נבון ואף להתחבר לבוטיקיות ולתעוזה. 

 

סוף דבר - הסיפור האמיתי....

בראשית שנת 2010 ביקרה במפעל משלחת מהודו. מצידנו לא הייתה כל יומרה או תכנית מגירה, יותר בגדר שיתוף פעולה עם מכון היצוא ו'שלח לחמך'. ראש המשלחת היה... רק שר המזון של הודו. היה ביקור וסיור מצוינים ואוירה של קירבה.

בסוף, בקפה, אמרתי לו: 'אדוני השר, האם אתה מבין מה תהיה המשמעות כאן ביחיעם, מפעל בקבוץ של 400 חברים, לייצר ולמכור מוצרים למיליארד הודים?".  הוא הביט בי ואמר משהו, שהפתיע אותי לרגע איך הוא תפס: 'צריך לבנות את זה לאט לאט, זה צריך להיות חזק כמו היסודות שיצרו האנשים שבנו את  הקיבוץ".

ואם אתם רוצים, אז זה הסיפור- ביחד. בסיוע של כוחות חיצוניים- כן, אך בראש וראשונה מבפנים. שיתוף פעולה בו מקדשים את הניגודים, שהבולט בהם הינו מבני: חדשנות בתעשייה מסורתית.    

 

 

 

את כל המוצרים של יחיעם תוכלו למצוא באתר "יחיעם"

http://www.yehiam.co.il/htmls/home.aspx

תהנו!!!!!

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

5 תגובות

סטטיסטיקה
מספר כניסות לבלוג מה - 08/2010
1,486,488
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל silvik123 אלא אם צויין אחרת