my scraps

שפך נחל דליות - מג`רסה - המלצה לטיול

מזמן לא נסענו לטיול, נכון? ;)

למרות שהטיול האחרון לשמורת הטבע עין אפק, היה מאוד נחמד, הוא לא סיפק את הצורך של בעלי ושלי במסלול הליכה בתוך מים.

מכיוון שהחלטנו שאת נחל קיבוצים אנחנו משאירים לפעם אחרת (בגלל עומק המים), נסענו הפעם לשמורת הטבע הבטיחה (בית צידה). בקעת בית צידה נוצרה בידי הנחלים משושים, זוויתן, יהודיה, דליות, בתרה, שפמנון ונהר הירדן.

הגענו לשמורה בסביבות השעה 10, היינו בין היחידים בחניון והמסלול לא היה עמוס במטיילים. לעומת זאת, כשסיימנו את המסלול, החניון התמלא לגמרי ואני מניחה שגם המסלול בהתאם.... אני מניחה שזה משתנה גם קצת לפי העונה

בשפך נחל דליות (המג'רסה) ישנם שני מסלולי הליכה, אחד רטוב ואחד יבש. אנחנו בחרנו ברטוב כמובן. בכל מקרה יש אפשרות לעבור בין המסלולים בערך באמצע הדרך. המים די קרירים בהתחלה, אבל אחרי 3-4 דקות מתרגלים אליהם וזה אפילו כיף כי סה"כ די חם עדיין. ההליכה לא מאוד קשה ובהחלט אפשרית גם עם ילדים קטנים. כמובן שצריך לתת יד ולנסות לא להחליק יותר מדי

בהתחלה החזקתי את הקטנה על הידיים

ואח"כ הורדתי אותה כאשר המים היו בגובה נמוך

אח"כ היא הלכה בתוך המים העמוקים כמו גדולה, ואפילו התלהבה

לאחר שסיימנו את ההליכה בתוך המים, התחלנו את דרכנו חזרה לחניון דרך המסלול היבש. חלקו של המסלול היבש כולל סככות עגולות (מנהרות, לפי דבריה של הקטנה), עליהן מטפסים צמחי השמורה ובכך מאפשרים הליכה בצל באוירה כפרית.

אמנם באתר רשות הטבע והגנים רשום שהמסלול כשעתיים, סיימנו אותו לאחר שעה וקצת והרגשנו שלא מיצינו את הטיול (בכל זאת, נסענו למעלה משעתיים עד שהגענו...), אז אחרי הליכה קצרה במסלול היבש, חזרנו למסלול הרטוב והמשכנו בו חזרה עד לחניון.

אחרי שהחלפנו בגדים (יש מלתחות במקום, להחלפת בגדים בלבד) והתייבשנו נסענו לאכול ארוחת צהריים. הפעם החלטנו לגוון ולנסות מסעדה חדשה. עצרנו במסעדת אל ואדי בסמיכות לצומת נחל צלמון. הגענו בשעה יחסית מוקדמת ולכן המסעדה לא היתה עמוסה, השירות היה אדיב ונעים והאוכל - מצויין!

אוף, התמונה מטושטשת...:D

בנסיעה חזרה הביתה בעלי הרגיש שהוא צריך עצירת התרעננות, אז החלטנו לעשות Detour דרך דלית אל כארמל. שנים!! שלא הייתי שם. והאמת, שלא הרבה השתנה